Ville i sende af sted i dagpleje (ikke enige)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.715 visninger
24 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. februar 2017

Anonym trådstarter

Min pige som bliver 3 her i april har været meget hjemme her de sidste 14 dage vi køre på 3 uge nu 

Det startede med hun ikke var sig selv ikke rigtig ville spise og helt bare hænge hun havde ikke feber men vi måtte holde hende hjemme fra dagpleje

hun kom af sted om fredagen da vi hentede havde hun ondt i det ene øre hun udviklede en slem mellemørebetændelse og vi måtte forbi ørelægen om mandagen som viste at hendes dræn var faldet ud på grund af alt den væske. 

Det gik beder og hun havde det fint igen så hun kom af sted tirsdag - onsdag - torsdag sidste uge uden problemer hun fik lagt dræn om fredagen 

Hun fik feber fredag aften har haft feber lørdag og igen om søndagen men kun om aftenen

Og nu har vi mandag hun har haft det fint idag dog en lille smule pylret men tror mest det har været fordi hun var træt ingen feber hele dagen  men men den er 38,4 om aftenen. 

Og min regel er at mine børn skal have været feber fri en hel dag inden de kommer i dagpleje 

Hvor min mand mener hun sagtens kan komme af sted i dagpleje i morgen vis hun ikke har feber  om morgenen. 

Hvilket jeg jo ved hun ikke har da hun først får feber om aftenen og har det fint hele dagen. 

(Lillesøster på 15 mdr er hjemme med feber) 

Ville i sende af sted eller holde hjemme ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2017

esioul

Anonym skriver:

Min pige som bliver 3 her i april har været meget hjemme her de sidste 14 dage vi køre på 3 uge nu 

Det startede med hun ikke var sig selv ikke rigtig ville spise og helt bare hænge hun havde ikke feber men vi måtte holde hende hjemme fra dagpleje

hun kom af sted om fredagen da vi hentede havde hun ondt i det ene øre hun udviklede en slem mellemørebetændelse og vi måtte forbi ørelægen om mandagen som viste at hendes dræn var faldet ud på grund af alt den væske. 

Det gik beder og hun havde det fint igen så hun kom af sted tirsdag - onsdag - torsdag sidste uge uden problemer hun fik lagt dræn om fredagen 

Hun fik feber fredag aften har haft feber lørdag og igen om søndagen men kun om aftenen

Og nu har vi mandag hun har haft det fint idag dog en lille smule pylret men tror mest det har været fordi hun var træt ingen feber hele dagen  men men den er 38,4 om aftenen. 

Og min regel er at mine børn skal have været feber fri en hel dag inden de kommer i dagpleje 

Hvor min mand mener hun sagtens kan komme af sted i dagpleje i morgen vis hun ikke har feber  om morgenen. 

Hvilket jeg jo ved hun ikke har da hun først får feber om aftenen og har det fint hele dagen. 

Jeg synes det kommer meget an på situationen. Er du alligevel hjemme med et syg barn, ville jeg også lade den store blive hjemme.

Men skulle du nu på job, ville jeg sende afsted hvis hun var feberfri om morgenen. 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Miti's mama

Jeg ville gøre det samme som dig og holde hende hjemme indtil hun havde haft en feberfri dag. Tror jeg egentlig også vores dagpleje har en regel om.

Anmeld Citér

6. februar 2017

PernilleogLouis

Selvfølgelig holde hjemme 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg forstår helt ærligt ikke dilemmaet når i i forvejen er hjemne med lillesøster. 

Storesøster er jo tydeligvis ikke rask og i kan måske undgå ekstra sygedage ved at give hende den ro i har brug for. 

Havde i begge møde med dronningen kunne jeg forstå dilemmaet

Anmeld Citér

6. februar 2017

lineog4

Hvis I alligevel er hjemme med lillesøster så ville jeg da klart give en ekstra dag hjemme. Skulle jeg tage en barn syg ekstra (jeg har to men har sig aldrig brugt det), så ville jeg nok overveje en ekstra gang fx om jeg kunne gå det lavet så hun fik en super kort dag

Anmeld Citér

6. februar 2017

Anonym trådstarter

Han er hjemme på grund af skadet knæ og jeg går hjemme på grund af kroniske smerter 

Han gider bare ikke børnene og får det ofte til at lyde som om at jeg selv vælger at gøre det mere besværligt for mig selv. 

Og så har han den mening at når vi betaler alle de penge til dagplejen skal de bare af sted hvor i mod jeg mener man ikke får børn for de skal være ude og blive passet. 

Jeg kan godt nok have svært ved at overskue tingene når jeg har mange smerter og en mand der fortrækker at sidde i sofaen men det skal ikke gå ud over børnene 

Lige meget hvad havde jeg holdt hende hjemme men jeg havde bare brug for nogle gode argumenter som viser det altså ikke er mig der er forkert på den !! 

Vis jeg mener noget andet ind ham får jeg altid bare af vide jeg er på tværs og bare ikke vil give ham ret og det er altså svært altid at møde den mur 

Anmeld Citér

6. februar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Holde hende hjemme uden tvivl. 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Guldlok88

Men har hun ikke en feberfri dag i dag?

Anmeld Citér

6. februar 2017

Anonym trådstarter

Guldlok88 skriver:

Men har hun ikke en feberfri dag i dag?

Hele dagen jo men hun fik feber til aftenen ved en 18.30 tiden 38,4

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.