Jehovas vidner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2017

Sprit25

Smølfine123 skriver:

Men det er en pointe at man måske kan kalde en julefrokost i klassen for fest eller frokost i stedet for julefrokost. Så alle kan deltage

Det er en sød tanke, men så skulle det vitterligt også bare være en almindelig fest. Der måtte ikke være julemad eller andet der dedikeret julen eller Jesus fødsel. 

Jehova er mægtig og ser alt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2017

Anonym

Sprit25 skriver:

Det er en sød tanke, men så skulle det vitterligt også bare være en almindelig fest. Der måtte ikke være julemad eller andet der dedikeret julen eller Jesus fødsel. 

Jehova er mægtig og ser alt! 

Hvorfor er JH  mægtige og ser alt?

Anmeld Citér

6. februar 2017

Aristocats

Kunne du tænke dig et eksemplar af Vagttårnet som vores regelmæssige Jehovas vidne kommer med? 

Spøg til side, jeg har slet, slet ikke sat mig nok ind i biblen eller noget andet for den sags skyld, til at citere noget eller komme med en decideret forklaring, men samtidig vil jeg jo også sige, at det er der jo i princippet ingen der svare på i den forstand og det er mig bekendt derfor det hedder "tro". De tror vel på, at Jehova er mægtig og ser alt - skiller sig vel egentligt heller ikke særligt meget ud fra nogen andre religioner. Alle religioner har jo et element der siger, at Gud er den største, ser os og guider os i den rigtigte retning. Det er ikke noget du kan slå op på videnskab.dk og få svaret på, det er vel igen udelukkende et spørgsmål om tro og ikke at vide. 

.... og igen, nu sad jeg lige og tænkte, det mest oplagte svar ville vel være, at det er fordi at det står i biblen. Igen, de tror på det der står i biblen og igen bliver det et spørgsmål om tro og i bund og grund egentligt ikke så meget andet eller noget man kan få en decideret "hvorfor?"-forklaring på, andet end forklaringen jo er, at det (højst sandsynligvis) står i biblen og derfor forholder tingene sig sådan for dem. 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Sprit25

Aristocats skriver:

Kunne du tænke dig et eksemplar af Vagttårnet som vores regelmæssige Jehovas vidne kommer med? 

Spøg til side, jeg har slet, slet ikke sat mig nok ind i biblen eller noget andet for den sags skyld, til at citere noget eller komme med en decideret forklaring, men samtidig vil jeg jo også sige, at det er der jo i princippet ingen der svare på i den forstand og det er mig bekendt derfor det hedder "tro". De tror vel på, at Jehova er mægtig og ser alt - skiller sig vel egentligt heller ikke særligt meget ud fra nogen andre religioner. Alle religioner har jo et element der siger, at Gud er den største, ser os og guider os i den rigtigte retning. Det er ikke noget du kan slå op på videnskab.dk og få svaret på, det er vel igen udelukkende et spørgsmål om tro og ikke at vide. 

.... og igen, nu sad jeg lige og tænkte, det mest oplagte svar ville vel være, at det er fordi at det står i biblen. Igen, de tror på det der står i biblen og igen bliver det et spørgsmål om tro og i bund og grund egentligt ikke så meget andet eller noget man kan få en decideret "hvorfor?"-forklaring på, andet end forklaringen jo er, at det (højst sandsynligvis) står i biblen og derfor forholder tingene sig sådan for dem. 

Hvis du læste mine andre svar, ville du vide jeg har nær familie der er vidner og derfor ved at deres svar til sådan et forslag ville være det. 

Ja i deres optik ser Jehova alt og det er hvad de tror, derfor kan man ikke bare holde en anden fest som dække af en julefrokost. 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Aristocats

Sprit25 skriver:

Hvis du læste mine andre svar, ville du vide jeg har nær familie der er vidner og derfor ved at deres svar til sådan et forslag ville være det. 

Ja i deres optik ser Jehova alt og det er hvad de tror, derfor kan man ikke bare holde en anden fest som dække af en julefrokost. 

Ved ikke om der er en lille misforståelse, jeg citerede ikke dit indlæg men spørgsmålet om hvorfor - jeg er enig (eller hvad hedder det lige i denne sammenhæng) i dine udsagn 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Babilooo

Sprit25 skriver:

De har fx lige haft julefrokost og her var der fiskefrikadeller, frikadeller, kyllingespyd, kartoffelsalat, tærter osv... lavet af forældrene. Jeg vil sige at selv om at der er flere jule traditioner er det jo sjældent en decideret fejring af Jesus. Det vi havde i klassen kunne sagtens. Det kunne sagtens være en hyggelig frokost før juleferie. 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Sprit25

Smølfine123 skriver:

De har fx lige haft julefrokost og her var der fiskefrikadeller, frikadeller, kyllingespyd, kartoffelsalat, tærter osv... lavet af forældrene. Jeg vil sige at selv om at der er flere jule traditioner er det jo sjældent en decideret fejring af Jesus. Det vi havde i klassen kunne sagtens. Det kunne sagtens være en hyggelig frokost før juleferie. 

Ja, men fordi det er en julefrokost -> dermed fejring af julen -> dermed fejring af Jesus må barnet ikke komme

Anmeld Citér

6. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Fordi det står i biblen. Den vigtigste "person" for vidnerne er Jehova. De elsker Jehova højere end deres familie fordi Jehova kan give evigt liv i det de kalder harmageddon. Hvis de ikk gør hvad Jehova foreskriver i biblen (dermed Jehova ser alt) så kan de ikke få evigt liv. 

Til ts. Jehovas vidner fejrer ikke jul og fødselsdage fordi det ikke står skrevet i biblen. Jesus sagde "mind min død og ikke min fødsel". Der findes ingen vidnesbyrd i at Jesus er født juleaften. Endnu en grund til det ikke holdes. 

Hvis du går ind på jw.org kan du finde mange FAQ. 

Jeg er ikk selv vidne og bliver det aldrig. Det er den rene hjernevask i min verden. Men har læst op på mange ting efter at have set filmen 2 verdener som ellers kan anbefales 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Miti's mama

Tror også det vil blive svært at holde fødselsdag som almindelig fest. Betyder ingen gaver, fødselsdagssang mv til barnet. Tag en snak med forældrene og deres forventninger, de har sikkert selv tænkt hvordan sådanne situationer takles.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.