Hvorfor er JH mægtige og ser alt?
Kunne du tænke dig et eksemplar af Vagttårnet som vores regelmæssige Jehovas vidne kommer med? 
Spøg til side, jeg har slet, slet ikke sat mig nok ind i biblen eller noget andet for den sags skyld, til at citere noget eller komme med en decideret forklaring, men samtidig vil jeg jo også sige, at det er der jo i princippet ingen der svare på i den forstand og det er mig bekendt derfor det hedder "tro". De tror vel på, at Jehova er mægtig og ser alt - skiller sig vel egentligt heller ikke særligt meget ud fra nogen andre religioner. Alle religioner har jo et element der siger, at Gud er den største, ser os og guider os i den rigtigte retning. Det er ikke noget du kan slå op på videnskab.dk og få svaret på, det er vel igen udelukkende et spørgsmål om tro og ikke at vide.
.... og igen, nu sad jeg lige og tænkte, det mest oplagte svar ville vel være, at det er fordi at det står i biblen. Igen, de tror på det der står i biblen og igen bliver det et spørgsmål om tro og i bund og grund egentligt ikke så meget andet eller noget man kan få en decideret "hvorfor?"-forklaring på, andet end forklaringen jo er, at det (højst sandsynligvis) står i biblen og derfor forholder tingene sig sådan for dem.
Anmeld
Citér