Jehovas vidner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.424 visninger
18 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2017

Malene76

Hej derude. 

Er der nogle Jehovas vidner der vil svare på et par spørgsmål så vil jeg blive glad. Min søn på 5 går i børnehave med en dreng (lad os kalde ham Peter) der er Jehovas vidne og da det har været et par fødselsdage nede i børnehaven det sidste stykke tid, (incl. min søns) så er det gået på for ham at Peter ikke fejre fødselsdag.

Min søn vil gerne vide hvorfor der ikke fejres fødselsdag når man er Jehovas vidne?

Er der andet I i stedet for fejre? 

Hvordan er det at være barn og ung og så ikke må komme med hjem til fødselsdage i klassen eller hos bedstevennen? 

Håber nogle vil svare så jeg bliver lidt klogere på ovenstående. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2017

Babilooo

Har en kollega der henviste til hjemmesiden :

https://www.jw.org/da/jehovas-vidner/ofte-stillede-spørgsmål/

Anmeld Citér

5. februar 2017

Malene76

Smølfine123 skriver:

Har en kollega der henviste til hjemmesiden :

https://www.jw.org/da/jehovas-vidner/ofte-stillede-spørgsmål/

Tak den må jeg lige tjekke ud. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

tarkoflen

Jeg gik i klasse med en der var jv og han sneg sig nogle gange med under påskud af at det bare var en legeaftale, så måske barnet må komme med hvis ordet fødselsdag ikke indgår i invitationen, men at det bare er en fest for klassen? Ved det ikke, men det er da værd at undersøge. Er det måske noget l kan tage op forældrene imellem i klassen? For hvis det er fordi det er fødselsdag og ikke "bare" en fest er det da synd for det stakkels barn! 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Malene76

tarkoflen skriver:

Jeg gik i klasse med en der var jv og han sneg sig nogle gange med under påskud af at det bare var en legeaftale, så måske barnet må komme med hvis ordet fødselsdag ikke indgår i invitationen, men at det bare er en fest for klassen? Ved det ikke, men det er da værd at undersøge. Er det måske noget l kan tage op forældrene imellem i klassen? For hvis det er fordi det er fødselsdag og ikke "bare" en fest er det da synd for det stakkels barn! 

Det er i børnehaven der er startet en dreng for noget tid siden der er JV. De har ikke samme alder så det bliver ikke en udfordring i denne situation. Men det kan det jo sagtens blive med et andet barn på et senere tidspunkt. Efter min søn er begyndt at snakke om det hjemme så sætter det tanker i gang hos mig. 

Gode forslag du kommer med. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
tarkoflen skriver:

Uhh.... Det lyder ikke som en god ide... Man kan ikke gå bag om ryggen på forældrene på den måde. 

Til TS: så fejrer de ikke helligdage og fødselsdage, da de er hedenske og ikke optræder i biblen. Jehovas vidner må ikke udføre (fejre) magic, astrologi og så videre. De fejrer dåb (ofte voksendåb) og bryllup. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Sprit25

Ganske som der er forskellige former for kristne, muslimer, katolikker ja så er der forskellige vidner. 

Min svigermor er stadig vidne, men hun fejre jul med os. Hun vil ikke have blod( så håber aldrig vi står i den situation, da jeg som bloddonor ville tømme mig selv næsten for hende) 

hendes søster derimod er VIDNE! Hun er enormt hjernevasket og helt inde i det. Der er en hel gren vi aldrig ser grundet troen

Anmeld Citér

5. februar 2017

tarkoflen

Astoria skriver:

Uhh.... Det lyder ikke som en god ide... Man kan ikke gå bag om ryggen på forældrene på den måde. 

Til TS: så fejrer de ikke helligdage og fødselsdage, da de er hedenske og ikke optræder i biblen. Jehovas vidner må ikke udføre (fejre) magic, astrologi og så videre. De fejrer dåb (ofte voksendåb) og bryllup. 

Jeg mente nu heller ikke at man skulle gå bag om ryggen på forældrene, men snakke med dem om, om barnet må deltage hvis det er en fest og ikke en fødselsdag. Så man måske kunne mødes og inkludere barnet i stedet for at ekskludere det på grund af religion. Det mener jeg er bedre end at barnet i min folkeskole sneg sig med uden sine forældres viden, for ikke at være udenfor. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Babilooo

Astoria skriver:

Men det er en pointe at man måske kan kalde en julefrokost i klassen for fest eller frokost i stedet for julefrokost. Så alle kan deltage

Anmeld Citér

5. februar 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Selvfølgelig! Det kunne være fint hvis man arrangerede en klassefest uden at det havde en helligdag eller fødselsdag som årsag  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.