Etableringshjælp erfaringer beløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Har nogle fået etableringshjælp og i så fald hvilke beløb? Min familie str er 1 voksen og 2 små børn, og jeg har intet til min nye lejlighed som jeg har fået gennem kommunen, men selv har skulle skaffe pengene til indskuddet til da lejligheden har en dyr husleje (længere historie) jeg VED jeg får noget pga kommunens kæmpe fejl og uetiske behandling i min sag, men spørgsmålet er hvor meget jeg kan regne med? Ved at forstanderen her (bor på krisecenter) er vred og vil for alt i verden forsøge og gennemtrumfe noget som ser holdbart ud, men tvivler efterhånden på alt hjælp fra kommunen.....

ved ikke om der er andre regler i så fald, men jeg er ikke flygtning eller lignende. 

Kom ind til os i Facebook-gruppen "Hjælp Danmark", vi skal nok hjælpe dig  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan læse reglerne her, hvor der også står at beløbet typisk er 4-5000kr, dog forskelligt fra sag til sag.

kort opridsning af reglerne: din indtægt skal være lav(kontanthjælpsniveau), og der skal være sket en social begivenhed, du ikke har kunnet forudse.

https://ungokonomi.dk/node/82

Som sagt, jeg er ikke i tvivl om at jeg får noget, spørgsmålet er hvilket beløb jeg kan regne med... jeg får ca 11000 før skat i elev løn. , jeg har knap 8000 udbetalt .... huslejen til lejligheden er 8800 ! 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Kom ind til os i Facebook-gruppen "Hjælp Danmark", vi skal nok hjælpe dig  

Det vil jeg gøre ! Tusinde tak 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Tante15 skriver:

Jeg undrer mig bare over, at på den ene side kan du ikke få indskudslånet, da dit rådighedsbeløb er lavt og på den anden side forlanger de, at du tager lejligheden. 

Jeg er klar over, at du er i en svær situation, og håber du/I kommer godt videre og får en afklaring på tirsdag.  I forhold til muligheder er der ikke en socialrådgiver på krisecenteret, som kan hjælpe dig?

Nej ikke en der kan hjælpe i min sag. Som sagt er forstanderen "på sagen" men drt er ikke nemt når ingen snakker sammen på kommunen, og ingen tager ansvar, men blot smider en videre til næste, og videre til næste og videre til næste igen....... 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Mamalou

I Aalborg kommune kan man få et "bevis" fra rådgiver til at hente genbrugsmøbler m.m. gratis. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du bor.

Det lyder som en rigtig træls situation du er havnet i. Jeg er uforstående overfor hvordan det kan ske, da man (I Aalborg kommune) skal udfylde en blanket hvori man skriver max beløb på husleje inden man kommer på akutlisten/bliver opprioriteret, og det er til lejligheder i boligforeninger hvor er er visitering til en gang hver måned. Jeg kan ikke lade være med at tænke, om din rådgiver er galt på den? Det kan være hun er ny. Få krisecentret til at hjælpe dig og få råbt rådgiver op. Hvis ikke allerede det er forsøgt 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym

Mit familiemedlem uden børn fik 10 tusind til møbler og div plus betalt el og varme hver måned på ubestemt tid fordi husleje ellers er for dyr. 

Har også hørt om folk der ikke fik en krone. Jeg tror det afhænger lidt af hvor gode man selv og ens støtter er til at presse citronen. 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit familiemedlem uden børn fik 10 tusind til møbler og div plus betalt el og varme hver måned på ubestemt tid fordi husleje ellers er for dyr. 

Har også hørt om folk der ikke fik en krone. Jeg tror det afhænger lidt af hvor gode man selv og ens støtter er til at presse citronen. 

Hvornår var det? Altså mange år siden eller? 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

I Aalborg kommune kan man få et "bevis" fra rådgiver til at hente genbrugsmøbler m.m. gratis. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du bor.

Det lyder som en rigtig træls situation du er havnet i. Jeg er uforstående overfor hvordan det kan ske, da man (I Aalborg kommune) skal udfylde en blanket hvori man skriver max beløb på husleje inden man kommer på akutlisten/bliver opprioriteret, og det er til lejligheder i boligforeninger hvor er er visitering til en gang hver måned. Jeg kan ikke lade være med at tænke, om din rådgiver er galt på den? Det kan være hun er ny. Få krisecentret til at hjælpe dig og få råbt rådgiver op. Hvis ikke allerede det er forsøgt 

Det blev der også skrevet, men jeg har ventet 7  mdr og da jeg endelig fik en bolig tilbudt var det denne , til 8800 kr ... min indtægt er på 8000 udbetalt...... og tog jeg ikke imod den, så ville jeg bare ikke have nogen lejlighed, var beskeden..... derudover har jeg en datter som mistrives meget alvorligt her på krisecenteret (vi har små 18 kvm i ét rum 3 mennesker, og der sker så mange ting her med ind og udflytninger hvilket hun simpelthen ikke kan holde til mere, og episoder hvor vi ikke må gå ud fordi en af voldsmændene har fundet stedet osv osv ) hun bryder decideret sammen når vi skal herhjem efter bh. min kommune er Frederikssund kommune.. 

men det er familieafdelingen der har fået boligen til mig, og ikke min egen sagsbehandler som var hende der skrev mig på akutlisten, for hun har vitterligt været gået under jorden nærmest i 4 mdr, ingen har kunne få kontakt til hende, og hun svarede først tilbage på mails da det virkelig brændte på, og der var svaret at hun godt kunne forstå min frustration, men hun kendte ikke paragrafferne.... bum. 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Mamalou

Anonym skriver:

Det blev der også skrevet, men jeg har ventet 7  mdr og da jeg endelig fik en bolig tilbudt var det denne , til 8800 kr ... min indtægt er på 8000 udbetalt...... og tog jeg ikke imod den, så ville jeg bare ikke have nogen lejlighed, var beskeden..... derudover har jeg en datter som mistrives meget alvorligt her på krisecenteret (vi har små 18 kvm i ét rum 3 mennesker, og der sker så mange ting her med ind og udflytninger hvilket hun simpelthen ikke kan holde til mere, og episoder hvor vi ikke må gå ud fordi en af voldsmændene har fundet stedet osv osv ) hun bryder decideret sammen når vi skal herhjem efter bh. min kommune er Frederikssund kommune.. 

men det er familieafdelingen der har fået boligen til mig, og ikke min egen sagsbehandler som var hende der skrev mig på akutlisten, for hun har vitterligt været gået under jorden nærmest i 4 mdr, ingen har kunne få kontakt til hende, og hun svarede først tilbage på mails da det virkelig brændte på, og der var svaret at hun godt kunne forstå min frustration, men hun kendte ikke paragrafferne.... bum. 

Det lyder helt vildt, at du har skulle vente så længe på en bolig og så ende ud i en uholdbar situation økonomisk set. Når det kommer til din datter, så er der jo nærmest ingen pris der er for høj til at få skabt noget ro omkring hende. 

Det er lige før du skal klage over sagsbehandlingen. Det kræver selvfølglig overskud og hvorvidt det vil hjælpe, det er jo selvfølgelig ikke til at vide. 

Jeg er ked af, at jeg ikke kan svare dig på spørgsmålet omkring etableringstilskuddet. Jeg håber der er lidt mere medvind efter mødet. 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Carina:-)

Hvor bor du?

Jeg kan hjælpe med legetøj,tøj køkkenting osv 

Send mig evt en pb og skriv hvad du mangler så ser vi på det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.