Tante15 skriver:
Er det rigtigt forstået, at du søgte om indskudslån til din nye lejlighed og fik afslag herpå, hvorefter du selv lånte pengene hos bekendte?
Hvad var begrundelsen for afslaget? Hvis lejligheden var for dyr fra starten af, giver det ikke mening at flytte i den, da det blot vil gældsætte dig yderligere.
ved etableringshjælp vil der blive lavet en økonomisk vurdering af din situation, og det vil være til det mest nødvendige. Det vil være bedre at kontakte din sagsbehandler omkring, hvornår du får svar på ansøgning og om du vil være berettiget til at få hjælp og i så fald til hvad.
Det er korrekt. Men her er problmeet, at jeg ikke har mulighed for ikke at tage lejligheden. Jeg kan ikke bo på krisecenteret mere, ikke fordi de vil smide os ud, men de bliver presset af deres kommune; da trusselsbilledet ikke er det samme mere. Jeg vil miste min uddannelse, hvilket vil sige jeg vil ende på kontanthjælp, hvis jeg ikke kommer tilbage til min kommune inden 6. Marts. Min ældste skal starte i skole til maj, det ville hun ikke kunne hvis vi ikke kommer tættere på kommunen. - derudover, er der blevet sagt direkte , at jeg har mulighed for en lejlighed, tager jeg den ikke, jamen, sp har jeg bare ikke nogen lejlighed foreløbig (det er første og eneste jeg har fået tilbudt via akut listen og via det private hvor jeg også har været mere en aktivt søgende på, i 7 mdr)
mit ældste barn bryder sammen hver gang hun skal hjem fra bh, hun er sensitiv og kan ikke kapere flere mennesker og den måde vi lever på når Vi bor i et fællesskab med ind og udflytninger på daglig basis af kvinder og kvinder med børn. Familie sagsbehandleren er klar over hvor akut det er i forhold til hendes trivsel, men ingen tager ansvar, her er vi tilbage til svaret om at, jeg har en lejlighed nu, takker jeg nej så har jeg ikke nogen. - afslaget, det er vitterligt sindssygt, er givet på at jeg skal have et rådighedsbeløb på 11000 kr 1 voksen og 2 børn, når ALT er betalt! det kommer aldrig til og kunne lade sig gøre, min indtægt er 8000!!! - her afstår sagsbehandler igen fra ansvar med at , paragrafferne kender hun ikke, men det er som det er....
har møde på tirsdag, er godt klar Over at jeg ikke får endegyldigt svar herinde, men det ville bare være super rart og hører fra nogen der har stået samme sted, og hvad de har fået , da mit hovede kører på højtryk og jeg ikke bare kan sidde og vente til tirsdag uden og Google mine fingre følelsesløse.....