Anonym skriver:
Det er virkelig en interessant observation, har tænkt over det du har skrevet hele dagen og du har fuldstændig ret.
Jeg oplever ikke der er problemer når barnet har legeaftaler eller leger med sine søskende. Vi har dog bidt mærke i at vores dreng klart fortrækker at lege med børn der gerne vil bestemme legen. Det foregår meget sådan at vennen siger "nu går vi herhover/ og så sagde du/ nu skal du gøre det" Vi har dog aldrig koblet de to ting, men det giver jo egentlig ret god mening. Det er heller ikke mit indtryk at der er problemer til fødselsdage.
Når der er legeaftaler herhjemme så leger de meget alene, altså vi er i et andet rum. Vi har nemlig også mindre børn som har brug for lidt mere opmærksomhed.
Spørgsmålet er om jeres dreng forstår reglerne og rammerne i legene i frikvarteret og i SFO og om han i frustration over ikke at forstå bliver udafreagerende.
Min umiddelbare tanke er at din søn ikke er social akavet, men er udfordret på den frie leg. Måske skolen/SFOen kunne hjælpe med flere regellege, med at tale om hvad skal vi ud og lave, hvad er reglerne i den og den leg. Hjælpe din søn med at finde legekammerater som er okay med at styre og være tydelige i styringen.
Den frie leg især i de store grupper er udfordrende for nogle børn og de kan enten som din søn blive frustrerede og slå eller blive frustreret og gå helt ind i sig selv. Jeg tænker din søn slår alene pga frustration og skolen/SFOen skal være med til at klarlægge hvorfor er din søn frustreret og hvad kan de voksne både hjemme og i skole/SFO gøre for at hjælpe ham
Anmeld
Citér