hvilke pålæg har I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
EnGodMor skriver:

Laver du frikadellerne til pålægskiver? Eller bare som almindelig?

Jeg laver bare almindelige frikadeller - som min søn får med på en tandstik som er lille spyd og jeg selv varmer på jobbet og spiser på rugbrød 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2017

modesty

Halløj derude

jeg blev lige lidt nysgerrig på en ting, hvilket pålæg har i altid løbende derhjemme i spiser? Og hvilket mærke?

jeg spørg fordi, vi herhjemme undgår pålæg med de "grimme" e numre -i ved 249-250 og muligvis os  321.

så jeg håbede på lidt inspiration, til  måske noget nyt pålæg 

og nu var det PÅLÆG jeg mente og ikke alt muligt andet

hvad pålæg har I?

Jeg er glad for Hanegals kyllingeleverpostej og oksespegepølse. Hanegal er økologisk.

Avocado og tomat (øko) er også en favorit.

Æg (øko).

Peanutbutter (øko).

Makrel i tomat, tun og karrysild (Irmas). Jeg ved faktisk ikke hvor mange tilsætningsstoffer der er i disse, må jeg indrømme. 

Røget makrel (mums!)

Øko flødeost.

Anmeld Citér

31. januar 2017

EnGodMor

modesty skriver:

Jeg er glad for Hanegals kyllingeleverpostej og oksespegepølse. Hanegal er økologisk.

Avocado og tomat (øko) er også en favorit.

Æg (øko).

Peanutbutter (øko).

Makrel i tomat, tun og karrysild (Irmas). Jeg ved faktisk ikke hvor mange tilsætningsstoffer der er i disse, må jeg indrømme. 

Røget makrel (mums!)

Øko flødeost.

Det lyder lækkert. Er der meget smags forskel på almindelige leverpostej og så kyllingleverpostej? 

Anmeld Citér

31. januar 2017

modesty

Jeg laver også nogle gange tunmousse af dåsetun, moden avocado, olie, citron, salt og peber.

Anmeld Citér

31. januar 2017

modesty

EnGodMor skriver:

Det lyder lækkert. Er der meget smags forskel på almindelige leverpostej og så kyllingleverpostej? 

En lille smule ja, men jeg spiser næsten kun kyllingen, så mine smagsløg opfatter det som den "normale" leverpostej-smag nu. Den er lidt mere mild i smagen, jeg kan personligt bedre lide den. Men Hanegal har også svine-leverpostej. 

Anmeld Citér

31. januar 2017

LeneKE

EnGodMor skriver:

Halløj derude

jeg blev lige lidt nysgerrig på en ting, hvilket pålæg har i altid løbende derhjemme i spiser? Og hvilket mærke?

jeg spørg fordi, vi herhjemme undgår pålæg med de "grimme" e numre -i ved 249-250 og muligvis os  321.

så jeg håbede på lidt inspiration, til  måske noget nyt pålæg 

og nu var det PÅLÆG jeg mente og ikke alt muligt andet

hvad pålæg har I?

Nu blev jeg nysgerrig og googlede lige hurtigt de tre e-numre du omtaler.

Hjemme ved os køber vi bare "almindelig" pålæg - såsom kylling i skiver, leverpostej fra stryhns, spegepølse osv - jeg har aldrig tænkt over det med e-numre, men det er slut nu!!

Jeg vil til at tjekke for de tre e numre i særdeleshed og så vil jeg lave lidt frikadeller og stege kylling til pålæg osv Min søn skal starte i skole her 3. april og skal til at have madpakke med (der er madordning i børnehaven) - og han skal dælme ikke fyldes med "møg" hver dag

Så vil egentlig bare lige sige tak for at du lavede det her indlæg

Mvh Lene

Anmeld Citér

31. januar 2017

EnGodMor

modesty skriver:

En lille smule ja, men jeg spiser næsten kun kyllingen, så mine smagsløg opfatter det som den "normale" leverpostej-smag nu. Den er lidt mere mild i smagen, jeg kan personligt bedre lide den. Men Hanegal har også svine-leverpostej. 

Jeg er os mest til kylling, så den skal helt klar prøves. 

Anmeld Citér

31. januar 2017

EnGodMor

Nu blev jeg nysgerrig og googlede lige hurtigt de tre e-numre du omtaler.

Hjemme ved os køber vi bare "almindelig" pålæg - såsom kylling i skiver, leverpostej fra stryhns, spegepølse osv - jeg har aldrig tænkt over det med e-numre, men det er slut nu!!

Jeg vil til at tjekke for de tre e numre i særdeleshed og så vil jeg lave lidt frikadeller og stege kylling til pålæg osv Min søn skal starte i skole her 3. april og skal til at have madpakke med (der er madordning i børnehaven) - og han skal dælme ikke fyldes med "møg" hver dag

Så vil egentlig bare lige sige tak for at du lavede det her indlæg

Mvh Lene

Så lidt da.

man tænker jo altid "det sker ikke for os, kun for naboen" men tænk nu hvis det ramte en dag,  

de mistænker "kun" e 321 men kan man os undgå det, så er det ihvertfald meget bedre.

Jeg er SÅ super glad for alle de fine ideer der er kommet tilbage her det er bare så dejligt med en masse inspiration. 

Og så giver jeg hellere 20 30 kr  for en pakke pålæg  med 5 skiver pålæg i, som er uden e numrene 

end 10 kr for en pakke almindelig pålæg ned e numre i, med 15skiver i 

Anmeld Citér

31. januar 2017

lineog4

Vi har en leverpostej - det skifter lidt hvilken en. Vi har makrel men det er aldrig med i madpakkerne. 

Så har vi en parmaskinke vi selv skærer, lige pt har vi også en vildt spegepølse jeg har købt af en kollega der selv har lavet den. 

Så har vi æg, figenpålæg og det er vist det. Jeg laver også tunsalat af lækker tun fra Italien. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.