Hvor langt til skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2017

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Vores barn går også til sport i hverdagene 

hvad blev løsningen så i SF?

At de gav far ret. 

Heldigvis ikke det op for ham efter fire måneder at det var en dårlig ide for barnet (og far blev træt af at køre) også flyttede de tilbage

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2017

Anpau

Anonym skriver:

Vores barn går også til sport i hverdagene 

hvad blev løsningen så i SF?

Kunne det tænkes, at der kunne drosles lidt med for nogle af fritidsinteresserne, hvis de er medvirkende til for meget transport? Alt andet lige vil jeg mene, at et barn har mere brug for sin far, end en masse fritidsinteresser. 

Anmeld Citér

31. januar 2017

Babilooo

Anpau skriver:

Kunne det tænkes, at der kunne drosles lidt med for nogle af fritidsinteresserne, hvis de er medvirkende til for meget transport? Alt andet lige vil jeg mene, at et barn har mere brug for sin far, end en masse fritidsinteresser. 

Eller kunne mm måske tænke den tanke at nogle fritidsaktiviteter lå i nærheden af far.... blot en tanke. Lige nu er hele barnets liv centreret omkring mors lokation.

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anpau

Smølfine123 skriver:

Eller kunne mm måske tænke den tanke at nogle fritidsaktiviteter lå i nærheden af far.... blot en tanke. Lige nu er hele barnets liv centreret omkring mors lokation.

Det kunne også være en ide, ja . Synea i hvertfald det er synd for barnet, hvis transport skal være grundlaget for, at han ikke må se sin far. Dét er altså for tyndt...

Anmeld Citér

1. februar 2017

Guldlok88

Anonym skriver:

Det lyder som om at du forstår hvad jeg prøver at sige

Jeg vil tage kontakt til statsforvaltningen, så må de hjælpe os videre før det kører helt i hårdknude

Kunne du svare på mit spørgsmål i stedet for kun at svare den person som giver dig Ret??.. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Det kunne også være en ide, ja . Synea i hvertfald det er synd for barnet, hvis transport skal være grundlaget for, at han ikke må se sin far. Dét er altså for tyndt...

Hey jeg har altså aldrig sagt at jeg vil have at min datter skal se sin far mindre på grund af transporten! 

Jeg har tværtimod skrevet at der er mange andre ting i det, og dette bare er en lille del - jeg vil aldrig trække hende væk fra hendes far, for de skal se hinanden så meget som muligt, da det jo klart er det bedste for hende. Jeg kan godt se at det er svært når jeg ikke har mulighed for at forklare det hele her i tråden, men børnehaven har fx lavet en underrretning vedr ting, som er sket ved faren osv. 

Jeg synes ikke der er grund til at diskutere det mere

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym trådstarter

Guldlok88 skriver:

Øhh.. Hvordan er jeres fordeling af barnet?.. Kan ikke rigtig se et problem i den tur.. Jeg har selv haft en times transport da jeg gik i skole  

Er det det her spørgsmål du vil have svar på? 

Barnet bor hos mig og er hos far hver anden weekend, samt et par hverdage - vores samarbejde er fint og vi er ikke uvenner eller noget. Diskutionen omkring transporttiden er første gang vi ikke kan blive enige 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Guldlok88

Anonym skriver:

Er det det her spørgsmål du vil have svar på? 

Barnet bor hos mig og er hos far hver anden weekend, samt et par hverdage - vores samarbejde er fint og vi er ikke uvenner eller noget. Diskutionen omkring transporttiden er første gang vi ikke kan blive enige 

Hvad har fri hidtil gjort på de hverdage han har barnet? 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Hvis far gerne vil kører turen og det kan give dem mere samvær, kan jeg ikke se de store problemer i det. Tror at der efterhånden er mange børn der har forholdsvis lang transporttid til skole. Så giv det dog en chance og se hvordan far og datter trives med det.

Anmeld Citér

1. februar 2017

modesty

Jeg er grundlæggende helt enig med dig.

Barnet bor hos mig, 10 min fra skolen på cykel.

Jeg er stor stor fortaler for at barnet har så meget tid med far som muligt, men der er flere ting i det, som jeg desværre ikke lige kan beskrive i dette forum på nuværende tidspunkt. Den tid, som skulle være hyggelig og taletid sammen fx på vej hjem fra skolen, bruger barnet på at sove, da sengetider langt fra overholdes hos far. Generelt set har far ikke så meget overskud til barnet, som ville være optimalt, og jeg tænker derimod at noget mere komprimeret kvalitetstid sammen ville være at foretrække.

Med til historien hører også at far afleverer senest kl 7 og henter ca 16.30 når barnet er hos ham.

Hos mig afleveres kl 7.30 og hentes kl 15.

Kan godt se at det er umuligt at tage helt konkret stilling til, når man ikke har alle facts...

Hvis problemet er et andet end transporttid på 37 minutter, så var det måske en meget god ide IKKE at skrive i første indlæg at problemet er transporttid på 37 minutter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.