lineog4 skriver:
Hmm jeg sidder med elever der må være i busser i op til en time hver vej, og ja det bliver da længere dage for dem, men modsat dit barn kan de ikke slappe af i bilen da de stadig er på overarbejde med en masse andre børn i bussen.
Optimalt er formodentlig at barnet selv kan transportere sig til skole så det får frisk luft og bevægelse før det skal sidde ned, men vi lever ikke alle så alt er optimalt. Jeg tænker det her lige så meget er en diskussion om far kan have jeres fælles barn i hverdagene, og må indrømme jeg synes dit barn mister mere ved ikke at have en hverdag hos far end at skulle køre 40 minutter i bil hvor de kan hygge, tale om den dag der kommer og den dag der er sluttet. Så er her helt på linie med far, det er ærgerligt men sådan er jeres barns liv og alternativet hvor barnet kun ser sin far fx fredag til søndag hver anden uge er et dårligere alternativ.
Jeg er grundlæggende helt enig med dig.
Barnet bor hos mig, 10 min fra skolen på cykel.
Jeg er stor stor fortaler for at barnet har så meget tid med far som muligt, men der er flere ting i det, som jeg desværre ikke lige kan beskrive i dette forum på nuværende tidspunkt. Den tid, som skulle være hyggelig og taletid sammen fx på vej hjem fra skolen, bruger barnet på at sove, da sengetider langt fra overholdes hos far. Generelt set har far ikke så meget overskud til barnet, som ville være optimalt, og jeg tænker derimod at noget mere komprimeret kvalitetstid sammen ville være at foretrække.
Med til historien hører også at far afleverer senest kl 7 og henter ca 16.30 når barnet er hos ham.
Hos mig afleveres kl 7.30 og hentes kl 15.
Kan godt se at det er umuligt at tage helt konkret stilling til, når man ikke har alle facts...
Anmeld
Citér