Hvor langt til skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.113 visninger
22 svar
35 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg er temmelig uenig med mit barns far, som mener at det ikke er noget problem hvis han 3-4 dage hver anden uge, skal køre vores barn i skole. Der er over 50 km hver vej og krak siger at turen tager ca 37 min - så skal man jo også påregne lidt myldretids trafik tænker jeg.

Jeg synes det er helt åndssvagt og selvfølgelig skal vores barn ikke køre så lang tid når det skal sidde i skolen og lære. Far mener derimod slet ikke at dette er et problem.

Hvem er os er gal på den? Er det mig, der er hysterisk eller er det far, som er gal på den?

Mvh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se det store problem i, transport tiden på små 40 min..

Anmeld Citér

30. januar 2017

Guldlok88

Øhh.. Hvordan er jeres fordeling af barnet?.. Kan ikke rigtig se et problem i den tur.. Jeg har selv haft en times transport da jeg gik i skole  

Anmeld Citér

30. januar 2017

lineog4

Hmm jeg sidder med elever der må være i busser i op til en time hver vej, og ja det bliver da længere dage for dem, men modsat dit barn kan de ikke slappe af i bilen da de stadig er på overarbejde med en masse andre børn i bussen.

Optimalt er formodentlig at barnet selv kan transportere sig til skole så det får frisk luft og bevægelse før det skal sidde ned, men vi lever ikke alle så alt er optimalt. Jeg tænker det her lige så meget er en diskussion om far kan have jeres fælles barn i hverdagene, og må indrømme jeg synes dit barn mister mere ved ikke at have en hverdag hos far end at skulle køre 40 minutter i bil hvor de kan hygge, tale om den dag der kommer og den dag der er sluttet. Så er her helt på linie med far, det er ærgerligt men sådan er jeres barns liv og alternativet hvor barnet kun ser sin far fx fredag til søndag hver anden uge er et dårligere alternativ.

Anmeld Citér

30. januar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hmm jeg sidder med elever der må være i busser i op til en time hver vej, og ja det bliver da længere dage for dem, men modsat dit barn kan de ikke slappe af i bilen da de stadig er på overarbejde med en masse andre børn i bussen.

Optimalt er formodentlig at barnet selv kan transportere sig til skole så det får frisk luft og bevægelse før det skal sidde ned, men vi lever ikke alle så alt er optimalt. Jeg tænker det her lige så meget er en diskussion om far kan have jeres fælles barn i hverdagene, og må indrømme jeg synes dit barn mister mere ved ikke at have en hverdag hos far end at skulle køre 40 minutter i bil hvor de kan hygge, tale om den dag der kommer og den dag der er sluttet. Så er her helt på linie med far, det er ærgerligt men sådan er jeres barns liv og alternativet hvor barnet kun ser sin far fx fredag til søndag hver anden uge er et dårligere alternativ.

Jeg er grundlæggende helt enig med dig.

Barnet bor hos mig, 10 min fra skolen på cykel.

Jeg er stor stor fortaler for at barnet har så meget tid med far som muligt, men der er flere ting i det, som jeg desværre ikke lige kan beskrive i dette forum på nuværende tidspunkt. Den tid, som skulle være hyggelig og taletid sammen fx på vej hjem fra skolen, bruger barnet på at sove, da sengetider langt fra overholdes hos far. Generelt set har far ikke så meget overskud til barnet, som ville være optimalt, og jeg tænker derimod at noget mere komprimeret kvalitetstid sammen ville være at foretrække.

Med til historien hører også at far afleverer senest kl 7 og henter ca 16.30 når barnet er hos ham.

Hos mig afleveres kl 7.30 og hentes kl 15.

Kan godt se at det er umuligt at tage helt konkret stilling til, når man ikke har alle facts...

Anmeld Citér

30. januar 2017

Nel

Jeg har haft lange transportture til skole da jeg var barn. Jeg tror ikke at jeg ser det som et problem i sig selv, og jeg ville heller ikke synes det var et problem for mit barn. Men jeg fornemmer ud fra dine indlæg, at der er lidt mere i det, end bare selve transporten. Min "konklusion" må dog være, uden at tage stilling til andre problematikker, at du er lidt hys med det Men altså jeg forstår godt at det er mere kompliceret end som så.

Anmeld Citér

30. januar 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Jeg har haft lange transportture til skole da jeg var barn. Jeg tror ikke at jeg ser det som et problem i sig selv, og jeg ville heller ikke synes det var et problem for mit barn. Men jeg fornemmer ud fra dine indlæg, at der er lidt mere i det, end bare selve transporten. Min "konklusion" må dog være, uden at tage stilling til andre problematikker, at du er lidt hys med det Men altså jeg forstår godt at det er mere kompliceret end som så.

Det lyder som om at du forstår hvad jeg prøver at sige

Jeg vil tage kontakt til statsforvaltningen, så må de hjælpe os videre før det kører helt i hårdknude

Anmeld Citér

30. januar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kan jeg ikke se noget problem i

Min søn går i en gruppeordning og kører i bus hver dag i 50 min både morgen og aften, da han er den første der bliver hentet og den sidste der bliver afleveret om eftermiddagen.

Anmeld Citér

30. januar 2017

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Jeg er temmelig uenig med mit barns far, som mener at det ikke er noget problem hvis han 3-4 dage hver anden uge, skal køre vores barn i skole. Der er over 50 km hver vej og krak siger at turen tager ca 37 min - så skal man jo også påregne lidt myldretids trafik tænker jeg.

Jeg synes det er helt åndssvagt og selvfølgelig skal vores barn ikke køre så lang tid når det skal sidde i skolen og lære. Far mener derimod slet ikke at dette er et problem.

Hvem er os er gal på den? Er det mig, der er hysterisk eller er det far, som er gal på den?

Mvh

Vi stod med helt samme problem sidste forår. Far synes ikke det var et problem - jeg syns det var et problem. Har en dreng der går til sport i hverdagene og i weekenderne så der ville være rigtig meget transport frem og tilbage når han var hos sin far. Vi endte en tur i SF. 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Vi stod med helt samme problem sidste forår. Far synes ikke det var et problem - jeg syns det var et problem. Har en dreng der går til sport i hverdagene og i weekenderne så der ville være rigtig meget transport frem og tilbage når han var hos sin far. Vi endte en tur i SF. 

Vores barn går også til sport i hverdagene 

hvad blev løsningen så i SF?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.