Medicin mod forhøjet blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.094 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

TbCp

Ja jeg ved altså ikke lige hvor jeg skal smide den, så nu ryger den ind her, så må Zafir lige flytte den hvis der er et andet sted der er mere passende.

Er der nogle herinde der får medicin mod forhøjet blodtryk?

Jeg får to forskellige slags medicin og får simpelthen forstoppelse af det
Har lige været på apoteket efter afføringsmiddel.
Er der andre der har oplevet det?

Jeg synes bare det er så megatræls. Endelig er mit blodtryk i orden og så får jeg så forstoppelse i stedet for.

Skal til tjek på sygehuset imorgen, så der skal jeg selvfølgelig snakke med lægen om det, men ville lige høre om andre havde prøvet det og hvad i gjorde ved det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

Mimic

drik masser af vand... og spis masser af grøntsager... det virkede herhjemme, svesker er også godt...
held og lykke med det

Linda

Anmeld

5. oktober 2009

TbCp

Linda skriver:

drik masser af vand... og spis masser af grøntsager... det virkede herhjemme, svesker er også godt...
held og lykke med det

Linda

Svesker springer jeg over, men der bliver spist masser af grønsager + drukket masser af vand.
Håber bare lægen imorgen har et godt råd

Anmeld

5. oktober 2009

anna-jonas

Hmmm.........................hvilke præperater drejer det sig om?? Har ikke lige hørt om den bivirkning i.f.m blodtryks medicin...................hvis altså ikke lige det er vanddrivende.
Prøv at købe noget HUSK, og bland det i lidt yogurt om morgenen. Er forstoppelsen startet samtidig med at du startede på medicinen?? Eller efter at i startede jeres kur derhjemme??

Knus Mette

Anmeld

5. oktober 2009

TbCp

Anna-jonas skriver:

Hmmm.........................hvilke præperater drejer det sig om?? Har ikke lige hørt om den bivirkning i.f.m blodtryks medicin...................hvis altså ikke lige det er vanddrivende.
Prøv at købe noget HUSK, og bland det i lidt yogurt om morgenen. Er forstoppelsen startet samtidig med at du startede på medicinen?? Eller efter at i startede jeres kur derhjemme??

Knus Mette

Den ene slags er vandrivende, men det står i indlægssedlen på begge typer at det kan give forstoppelse.
Det kom sådan lidt efter jeg var startet med medicinen.
Faktisk gik maven i orden kort tid efter vi startede på kur, men nu er den så helt ødelagt igen

Anmeld

5. oktober 2009

Fines mor

Er du gravid??

Da jeg var gravid fik jeg aldomet, men jeg havde ikke de problemer som du beskriver.
Idag får jeg centyl og et andet jeg ikke lige kan huske navnet på. Låget er grønt. :-)

Men jeg ville også prøve med god kost, og motion det sætter gang i maven.

Anmeld

5. oktober 2009

TbCp

Fines mor skriver:

Er du gravid??

Da jeg var gravid fik jeg aldomet, men jeg havde ikke de problemer som du beskriver.
Idag får jeg centyl og et andet jeg ikke lige kan huske navnet på. Låget er grønt. :-)

Men jeg ville også prøve med god kost, og motion det sætter gang i maven.

Nej jeg er ikke gravid.

Vi får rigtig god, "grov" sund mad for tiden da vi er på "kur"..... nærmere kostomlægning... men motionen kunne dr nok godt være lidt mere af.

Anmeld

5. oktober 2009

Vingummien

Min mor får de og har fået det i mange år og er ikke lykkes dem endnu at finde en slags til hende hun kan tåle 100%

Anmeld

5. oktober 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Min mor får de og har fået det i mange år og er ikke lykkes dem endnu at finde en slags til hende hun kan tåle 100%

åh nej, håber de kan finde nogle der virker for mig!

Oveni forstoppelsen, har jeg fået en dum hoste, der også kom samtidig med jeg begyndte på pillerne + jeg i perioder er sindsygt svimmel

Anmeld

5. oktober 2009

Maise

TbCp skriver:

Ja jeg ved altså ikke lige hvor jeg skal smide den, så nu ryger den ind her, så må Zafir lige flytte den hvis der er et andet sted der er mere passende.

Er der nogle herinde der får medicin mod forhøjet blodtryk?

Jeg får to forskellige slags medicin og får simpelthen forstoppelse af det
Har lige været på apoteket efter afføringsmiddel.
Er der andre der har oplevet det?

Jeg synes bare det er så megatræls. Endelig er mit blodtryk i orden og så får jeg så forstoppelse i stedet for.

Skal til tjek på sygehuset imorgen, så der skal jeg selvfølgelig snakke med lægen om det, men ville lige høre om andre havde prøvet det og hvad i gjorde ved det.

Må jeg spørge hvad præparaterne hedder?  Er sygeplejerske og arbejder meget med den slags medicin i mit arbejde, er derfor nysgerrig for hvad det er for præp. der kan give forstoppelse. mvh Mai

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.