Jeg er træt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2017

lineog4

Anonym skriver:

okay, det ikke til og finde ud af alt det der.. man blir helt forvirret..

- hvad ringer man og siger, man kan ikke ringe til lægerne her, kun sektetæren 

Du ringer og siger du har brug for en tid hos din læge. Hvis hun spørger hvad du fejler siger du bare: jeg har det rigtig skidt og har brug for at få talt igennem om jeg eventuelt kan få lidt hjælpe og om det er stress, depression eller...? Og så behøver du ikke sige mere. 

Hvis du er nervøs for om du oppe hos lægen kan få sagt der du vil sige, så vælg løsningen at tage det med på skrift. Print eventuelt dit startindlæg ud og så vil lægen tage styringen og kan med forskellige test vurdere hvor du sådan cirka befinder dig på depression/stress skalaen. 

Når alt det her er skrevet så undrer det mig du ikke er blevet tilbudt samtaler med psykolog efter et overfald, det skal du vende med nogle, du skal have hjælp til at tro på det ikke sker igen. 

Ring på mandag som det første, eller endnu bedre hvis det er akut konsultationstid? Hos min læge var der for noget tid siden en time om dagen hvor man bare kom. Nu er der en time om dagen hvor jeg kan ringe og tale med en læge og de kan give en akuttid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

tror du man kan blive sygemeldt pga det her ? Jeg har nemlig snakket med min mand om idag at jeg nok er nød til at melde mig ud, den dårlige samvittighed jeg får hver dag når jeg ikke tar i skole er ikke til at holde ud.

overfaldet er meldt til politiet, så de er på sagen.

ja det grimt, og det blir værre og værre hele tiden..  jeg er bange for de en dag rammer vores børn. 

I det hele taget er jeg bange, bange for at være i mit eget hjem nærmest. Jeg har det rigtig skidt her. Er hver gang nogle køre forbi hopper mit hjerte nærmest et slag over. Flere gange om ugen ligger det døds trudsler i postkassen. 

Det er så ubehageligt.. jeg tør ikke være alene, og slet ikke om aften. Tænk hvis de kommer ind når de ser bilen ikke er hjemme ��

Ja hvis du er blevet ramt evt. af en depression eller stress så tror jeg godt at du kan blive sygemeldt. Syntes ikke du skal melde dig ud af skolen, det ville være ærgerligt, men kan godt forstå hvis du har behov for at trække stikket for en tid. Det lyder så ubehageligt det du gennemgår og jeg håber i den grad at det er noget som politiet tager alvorligt! Dødstrusler er meget alvorligt, og du bliver udsat for et stort psykisk pres. Lægen kan måske også henvise dig til en psykolog så du kan få styr på tankerne og angsten. 

Din mands eks lyder ikke for børn, og det er da godt at vide at der er lavet flere underretninger for det lyder da som om at hun er utrolig egoistisk og ikke kan tilbyde et sund miljø at vokse op i. 

Jeg kan ærlig talt godt forstå at du har overvejet at smutte, men på den anden side så er det, det som de vil have ud af det og den sejr skal de sku ikke have. Ville også være synd for jeres fælles børn. 

Håber virkelig i kan få noget hjælp

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Du ringer og siger du har brug for en tid hos din læge. Hvis hun spørger hvad du fejler siger du bare: jeg har det rigtig skidt og har brug for at få talt igennem om jeg eventuelt kan få lidt hjælpe og om det er stress, depression eller...? Og så behøver du ikke sige mere. 

Hvis du er nervøs for om du oppe hos lægen kan få sagt der du vil sige, så vælg løsningen at tage det med på skrift. Print eventuelt dit startindlæg ud og så vil lægen tage styringen og kan med forskellige test vurdere hvor du sådan cirka befinder dig på depression/stress skalaen. 

Når alt det her er skrevet så undrer det mig du ikke er blevet tilbudt samtaler med psykolog efter et overfald, det skal du vende med nogle, du skal have hjælp til at tro på det ikke sker igen. 

Ring på mandag som det første, eller endnu bedre hvis det er akut konsultationstid? Hos min læge var der for noget tid siden en time om dagen hvor man bare kom. Nu er der en time om dagen hvor jeg kan ringe og tale med en læge og de kan give en akuttid

Det blev jeg tilbudt men var så bange og forvirret at jeg sagde nej, idiotisk dumt det ved jeg.. 

- det har vores lægehus ikke, ellers havde det været en super ide 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Ja hvis du er blevet ramt evt. af en depression eller stress så tror jeg godt at du kan blive sygemeldt. Syntes ikke du skal melde dig ud af skolen, det ville være ærgerligt, men kan godt forstå hvis du har behov for at trække stikket for en tid. Det lyder så ubehageligt det du gennemgår og jeg håber i den grad at det er noget som politiet tager alvorligt! Dødstrusler er meget alvorligt, og du bliver udsat for et stort psykisk pres. Lægen kan måske også henvise dig til en psykolog så du kan få styr på tankerne og angsten. 

Din mands eks lyder ikke for børn, og det er da godt at vide at der er lavet flere underretninger for det lyder da som om at hun er utrolig egoistisk og ikke kan tilbyde et sund miljø at vokse op i. 

Jeg kan ærlig talt godt forstå at du har overvejet at smutte, men på den anden side så er det, det som de vil have ud af det og den sejr skal de sku ikke have. Ville også være synd for jeres fælles børn. 

Håber virkelig i kan få noget hjælp

Okay, må jeg prøve. Er bare så bange for nogle tager mine børn .. altså fordi nogle finder ud af hvor rodet jeg ser ud inden i.

men må prøve 

Anmeld Citér

28. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Okay, må jeg prøve. Er bare så bange for nogle tager mine børn .. altså fordi nogle finder ud af hvor rodet jeg ser ud inden i.

men må prøve 

Det skal du ikke være nervøs for. Du er netop en god mor ved at række hånden ud og søge hjælp, når du går og har det skidt. Du er ikke selvforskyldt i det her. 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det skal du ikke være nervøs for. Du er netop en god mor ved at række hånden ud og søge hjælp, når du går og har det skidt. Du er ikke selvforskyldt i det her. 

Så kommunen får ikke noget afvide ??

nej det ikke selvforskyldt 

Anmeld Citér

28. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Kun hvis de modtager en underretning. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

lineog4

Anonym skriver:

Kommunen får kun noget at vide hvis det vurderes dine børn er i mistrivsel eller du og din mand simpelthen ikke er i stand til at tage vare på børn. Stress eller depression er ikke lig med ikke at kunne være forælder. 

Anmeld Citér

30. januar 2017

sandramor

Anonym skriver:

Tak for din besked, det gør mig ondt hvad du er igennem.. 

uden at vide for meget om stress osv men får man ikke det ved at man fare rundt og har gang i 10.000 ting på engang?? Det har jeg ikke, jeg orker intet og klarer mig kun mes nød og næppe igennem dagen pg lever af kaffe

Det er ofte det mange tror stress er men sådan hænger det slet ikke sammen..... stress eller belastningsreaktion kan komme efter en eller flere traumatiske episoder og kommer når hjernen har for meget at skulle "sortere" ud i.... det er rigtig mange ting for din hjerne at skulle bearbejde og det gør at hjernen stresser og alt derfor bliver en kamp for dig.......... been there.......  

Men stress og depression giver ofte mange af de samme symptomer så det kan være svært at skelne fra hinanden.... jeg reagerede mere på dine symptomer som noget jeg ku genkende......... 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Det er ofte det mange tror stress er men sådan hænger det slet ikke sammen..... stress eller belastningsreaktion kan komme efter en eller flere traumatiske episoder og kommer når hjernen har for meget at skulle "sortere" ud i.... det er rigtig mange ting for din hjerne at skulle bearbejde og det gør at hjernen stresser og alt derfor bliver en kamp for dig.......... been there.......  

Men stress og depression giver ofte mange af de samme symptomer så det kan være svært at skelne fra hinanden.... jeg reagerede mere på dine symptomer som noget jeg ku genkende......... 

Jeg svare lige imorgen, jeg har det rigtig skidt idag, kan slet ikke være i min krop og jeg kan næsten ikke få luft 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.