Jamen vi er nok mest til at skal flyve, men det første gang vi skal ud og rejse, så vi er ikke så kendt på det område.
vi vil egentlig gerne et sted hen hvor det er:
Børne venligt
evt. ferie lejlighed.
mulighed for at kom ind og "shoppe gå på cafe"
pool/mini.
MEN et "sikkert" sted hvor vi sikker på at komme hjem igen 
Jeg lover dig en ting: Du vil ikke fortryde Nordthailand! Glem alt om de der fyldte badestrande og skumle byer.
Tag til Chiang Mai, hvor leveomkostningerne er lavere end resten af landet (læs: turistthailand), maden er autentisk og folket er afsindigt venlige.
Atmosfæren lige præcis i Chiang Mai er - uden at nærme mig overdrivelsen - ENESTÅENDE!
Jeg har været her ofte, og stedet byder på børnevenlige resorts (Siripanna er FANTASTISK og meget børnevenligt), storslået natur -med søer, rismarker og bjerglandskaber -, skøn kultur med templer, stammefolk, dans og sang samt markeder med alt muligt lækkert som snacks, billigt tøj, billeder etc.
Byen rummer alt fra autentisk mad til moderne cafeer, jazz scener, poetry, live musik på alverdens bar'er etc.
Jeg har taget flyveturen med en 4 mdr. dreng, der var eksemplarisk hele vejen. Det er en lang tur, men det er det værd!
Ps. PAS PÅ TRAFIKKEN! De kører meget på mavefornemmelsen, så hop i en eventyrlig tuk tuk eller tag en "rød bil", der kører i centrum for 20 bath, altså små 4 kroner.
EDIT: skal du afsted med nogle, der holder af trecking eller yoga, så er det her bare stedet! Google selv for mere - du vil ikke fortryde