Hvor meget tøj har i i hver størrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
12 svar
6 synes godt om
26. januar 2017

mamatobe

Vi venter vores første barn til maj - en lille pige. Hvor meget og hvilket tøj har i i hver størrelse? Jeg synds det er vildt svært

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Pianisten

Følger lige med - venter selv en dreng til maj 

Anmeld Citér

26. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
mamatobe skriver:

Vi venter vores første barn til maj - en lille pige. Hvor meget og hvilket tøj har i i hver størrelse? Jeg synds det er vildt svært

Jeg har i gennem snit 10 sæt tøj. Så Da de var små havde jeg dog 15 body.

det har vores drenge stadig.

Vores datter på 1 1/2 har lidt mere da hun også har et par kjoler og leggins dertil.

Jeg vil hellere at tøjet bliver brugt end de kun har noget på få gange.

Anmeld Citér

26. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
hannetheis skriver:

Jeg har i gennem snit 10 sæt tøj. Så Da de var små havde jeg dog 15 body.

det har vores drenge stadig.

Vores datter på 1 1/2 har lidt mere da hun også har et par kjoler og leggins dertil.

Jeg vil hellere at tøjet bliver brugt end de kun har noget på få gange.

Vi har til alle børn Da de var små også gerne købt brugt tøj. Nettop fordi det nærmest er ny meget af det. Og de bruger tøjet så kort tid.

Anmeld Citér

26. januar 2017

AnoMom

mamatobe skriver:

Aaaaalt for meget. 

I str 50 havde jeg ikk så meget fordi jeg havde fået at vide at der ville han kun bruge i en måned maks. Fik så en på 49 cm som brugte der i 3 mdr så måtte ud og købe mere. I 56 havde jeg tøj til en hel måned uden at vaske tror jeg. Det samme i 62, 74 og 80. Kan godt lide valgmuligheder

Anmeld Citér

26. januar 2017

Dorthe1986

Alt for meget, haha  Ej, da jeg fødte min pige, havde jeg nogle enkelte sæt i Str 50 og så en del mere i 56. Hun var 49 lang, men en lille tyksak så hun røg hurtigt i 56  men havde 6 bodyer i 56 og 5 langærmede. Og så en 5 heldragter, og nogle få andre sæt. Og så tre strømpebukser, og tre par leggings tror jeg. Jeg havde måske 3 sæt i Str 50. Havde ikke købt voldsomt meget, før jeg fødte. Nu køber jeg så til gengæld altid for meget   men nu ved jeg ikke hvad for noget tøj du er til, men jeg opdagede en engelsk side, hvor tøj er til h og m priser eller billigere, men i en lækker kvalitet. Især deres bodyer. Jeg køber konsekvent stort set alle hendes bodyer der, fordi kvaliteten er lækker og de holder formen  det er på den her side da.next.co.uk

Anmeld Citér

26. januar 2017

Benjamins'mor

mamatobe skriver:

Mine børn er 3 og 6 år nu, men alt for meget. 

Og det har de stadig. 

Kan huske da jeg pakkede min søns baby tøj væk, der var stadig noget nyt med mærke. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Nel

Følger også lige med, jeg har også ret svært ved at vurdere hvor meget jeg skal købe. Synes det er svært, jeg orker hverken at skulle vaske hele tiden (vi har fælles vaskekælder) men samtidig er det jo helt åndssvagt at have så meget, at det ikke bliver brugt. 

Indtil videre har jeg bare købt hvad jeg er faldet over i forskellige størrelser fra 52 og op til 74. Så fører jeg samtidig "regnskab", på min mobil, over hvor meget jeg har af hver del i de forskellige størrelser. Hvis ikke jeg gjorde det, ville jeg miste overblikket fuldstændig

Anmeld Citér

26. januar 2017

lineog4

Ærligt køb så lidt som muligt med mindre det er fordi du får et kanongodt tilbud. 

For det første får du formodentlig meget i gave, for det andet kan baby overraske og være et lille myr eller en stor dejlig tyksak. 

Jeg fik min datter i april, hun var 59 cm så vi hoppede direkte i str 62. Alle kom med tøj i gave, så jeg havde tøj til første par måneder (manglede kun kort ærmede bodyer) og da det tøj slap op var det en dejlig varm sommer og hun levede i kortærmede bodyer og intet andet. Først august da hun var 4 mnd måtte jeg begynde at købe andet end kortærmede bodyer og der var hun allerede godt på vej ud af str 74.

MIne drenge var også store og var i str 56de to første uger. 

Derudover har de skønne babyer det med at snyde og næsten hoppe en størrelse over, med min datter var det str 74 - hun hoppe næsten fra 68 over i en 80 uden mellemlanding, og jeg havde derfor ikke behov for en masse tøj i str 74.

Så hvis du kan vente, så gør det der er mange penge at spare, plus det bare er sndsyg hyggeligt at købe med baby i barnevognen og man får en bedre forståelse for hvad for tøjdele der er mest praktiske når den lille fis er i armene, for nogle er bukser med fødder fantastiske for andre er de ubrugelige 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Nel

lineog4 skriver:

Ærligt køb så lidt som muligt med mindre det er fordi du får et kanongodt tilbud. 

For det første får du formodentlig meget i gave, for det andet kan baby overraske og være et lille myr eller en stor dejlig tyksak. 

Jeg fik min datter i april, hun var 59 cm så vi hoppede direkte i str 62. Alle kom med tøj i gave, så jeg havde tøj til første par måneder (manglede kun kort ærmede bodyer) og da det tøj slap op var det en dejlig varm sommer og hun levede i kortærmede bodyer og intet andet. Først august da hun var 4 mnd måtte jeg begynde at købe andet end kortærmede bodyer og der var hun allerede godt på vej ud af str 74.

MIne drenge var også store og var i str 56de to første uger. 

Derudover har de skønne babyer det med at snyde og næsten hoppe en størrelse over, med min datter var det str 74 - hun hoppe næsten fra 68 over i en 80 uden mellemlanding, og jeg havde derfor ikke behov for en masse tøj i str 74.

Så hvis du kan vente, så gør det der er mange penge at spare, plus det bare er sndsyg hyggeligt at købe med baby i barnevognen og man får en bedre forståelse for hvad for tøjdele der er mest praktiske når den lille fis er i armene, for nogle er bukser med fødder fantastiske for andre er de ubrugelige 

Super gode råd, tak!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.