Opkast/allergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2017

sasaba

Hvis i oplever opkast ved indtag af nødder så drop nødder. Hvis opkastning ophører herefter så har hun jo nok allergi.

Jeg får eksem når jeg spiser for mange citrusfrugter, jeg kan heller ikke tåle nikkel, men da jeg engang var ved hudlæge og blev testet for mange forskellige allergier var ALLE negative. Også citrus og nikkel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2017

Kay

sasaba skriver:

Hvis i oplever opkast ved indtag af nødder så drop nødder. Hvis opkastning ophører herefter så har hun jo nok allergi.

Jeg får eksem når jeg spiser for mange citrusfrugter, jeg kan heller ikke tåle nikkel, men da jeg engang var ved hudlæge og blev testet for mange forskellige allergier var ALLE negative. Også citrus og nikkel 

Problemet er jo bare at de i vuggestuen skal bruge papirer fra lægen og at jordnødeallergi er en af dem der er kendt for at kunne udvikle sig meget pludseligt og agrasivt især på luftvejene hvor der kan blive brug for epipind

Så ja vi holder hende fra det men vi er jo ikke sammen med hende 24/7  

Anmeld Citér

27. januar 2017

Mor1986

Kay skriver:

Tak jeg skriver nok til dig senere 

Jeg har også tænkt at bede om at blive henvist videre for er rimelig nervøs for at det skal udvikle sig fx til luftvejene 

Har sagt i vuggestuen at hun ikke må få jordnødder og peanutbutter Osv.  Da det er en international institutioner  og jeg ved de før har fået peanutbutter madder til fødselsdage... de må i realiteten ikke tage hensyn da der ikke forelægger noget fra lægen men de er heldigvis søde og gør det..  

Og så er der jo ikke andet for end at vente på lægen... syntes der er længe til 27 februar 

Puha ja det er der godt nok også. Der er slet ikke mulighed for at få en tid før hvis du gør opmærksom på du vil have en henvisning? Det er vigtigt du står fast. Vores læge ville ikke først give det. Den gang var det pga astmatisk bronkitis men jeg stod fast. Og så fandt de senere ud af mere var galt.

Forhåbentlig vil det kun være opkast som reaktion men man kan aldrig vide. Og hellere de tjekker. Hvis du også vil have mere viden så er der en Facebook side der hedder noget med peanut allergi. Folk er rigtig søde der inde og har længe stået med børn der har haft denne allergi. 

Man skal dog i følge vores læge tage nogen ting med et gran salt og bruge sin egen sunde fornuft.

nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men de bedste læger på området er i Odense og hende vi har er i Viborg (hun kommer fra sygehuset i Odense) 

men du skriver endelig hvis der er noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.