Opkast/allergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.261 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2017

Kay

Vores den yngste på 2,3 år kar 5 gange i december kastet op efter at havde spist peanuts...

jeg fandt ud af sammenhængen ved at spørge mine forældre lidt ud, da det hver gang var når vi havde været hjemme ved dem... så vi havde en formodning om at det måske var allergi... hun bliver så passet af min svigerfar i 1/2 time og efter 1 1/2 time hvor hun ikke har ville spise aftensmad mad og bliver bleg kaster hun så igen op... og der er jordnødder i opkast en og min svigerfar fortæller han gav hende jordnødder den eftermiddag.... 

Vi og lægen mente så det måske var jordnødeallergi  og hun fik taget blodprøve, men den viste ingen jordnødeallergi   

Vi har ny tid til læge i slut februar men jeg er meget forvirret, kan hun havde allergi trods prøven siger noget andet? Eller hvorfor kaster hun så op? 

Og ja jeg ved godt børn under 3 ikke må få nødder men det kan åbenbart være rimelig svært for bedsteforældre at forstå 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2017

Kay

Kay skriver:

Vores den yngste på 2,3 år kar 5 gange i december kastet op efter at havde spist peanuts...

jeg fandt ud af sammenhængen ved at spørge mine forældre lidt ud, da det hver gang var når vi havde været hjemme ved dem... så vi havde en formodning om at det måske var allergi... hun bliver så passet af min svigerfar i 1/2 time og efter 1 1/2 time hvor hun ikke har ville spise aftensmad mad og bliver bleg kaster hun så igen op... og der er jordnødder i opkast en og min svigerfar fortæller han gav hende jordnødder den eftermiddag.... 

Vi og lægen mente så det måske var jordnødeallergi  og hun fik taget blodprøve, men den viste ingen jordnødeallergi   

Vi har ny tid til læge i slut februar men jeg er meget forvirret, kan hun havde allergi trods prøven siger noget andet? Eller hvorfor kaster hun så op? 

Og ja jeg ved godt børn under 3 ikke må få nødder men det kan åbenbart være rimelig svært for bedsteforældre at forstå 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Billefamilie

Kan I ikke prøve at kigge tilbage på hvad hun helt præcist har spist de gange hun har kastet op? 

Jeg vidste ikke at børn under tre år ikke må få nødder, er det fordi deres maver ikke kan fordøje nødderne?

Håber I finder ud af noget

Anmeld Citér

26. januar 2017

Kay

Billefamilie skriver:

Kan I ikke prøve at kigge tilbage på hvad hun helt præcist har spist de gange hun har kastet op? 

Jeg vidste ikke at børn under tre år ikke må få nødder, er det fordi deres maver ikke kan fordøje nødderne?

Håber I finder ud af noget

Nej det er på grund af kvælningsfarre 

Jeg kan simpelthen hen ikke huske hvad vi har spist hvornår  med to børn  og jeg kæmper med hukommelsen efter en hjernerystelse   

Når vi er hjemme hos børnenes bedsteforældre får de så meget forskelligt uden for måltiderne at det ikke er til at holde styr på... det eneste sammenfald vi har kunne se var peanuts fordi min mor nævnte det

Anmeld Citér

26. januar 2017

Mor1986

Kay skriver:

Vi har en datter med jordnødde allergi og hun slår ud på blodprøver. En gang om året er hun til provokation på sygehuset for at se hvor lidt eller hvor meget hun kan tåle. Hvis jeg var dig ville jeg bede om en henvisning til børneafdelingen. For det er vigtigt hvis det er en allergi at hun ikke får jordnødder. I værste tilfælde kan det gå på luftvejene og af gode grunde har i ikke en epipind så det er 112 (er det i alle tilfælde)

så for at være helt sikker på hvad der er galt er det vigtigt at blive sendt videre. Vores datter kaster feks op når hun får noget med rå æg. Hun tåler ikke protein i æg. Så det kan sagtens være jordnødde allergi. Ved der forskes i det og man reagerer forskelligt alt efter hvilke proteiner man ikke tåler i jordnødder. 

Du er velkommen til at skrive pb til mig hvis du vil vide mere

Anmeld Citér

26. januar 2017

Kay

Mor1986 skriver:

Vi har en datter med jordnødde allergi og hun slår ud på blodprøver. En gang om året er hun til provokation på sygehuset for at se hvor lidt eller hvor meget hun kan tåle. Hvis jeg var dig ville jeg bede om en henvisning til børneafdelingen. For det er vigtigt hvis det er en allergi at hun ikke får jordnødder. I værste tilfælde kan det gå på luftvejene og af gode grunde har i ikke en epipind så det er 112 (er det i alle tilfælde)

så for at være helt sikker på hvad der er galt er det vigtigt at blive sendt videre. Vores datter kaster feks op når hun får noget med rå æg. Hun tåler ikke protein i æg. Så det kan sagtens være jordnødde allergi. Ved der forskes i det og man reagerer forskelligt alt efter hvilke proteiner man ikke tåler i jordnødder. 

Du er velkommen til at skrive pb til mig hvis du vil vide mere

Tak jeg skriver nok til dig senere 

Jeg har også tænkt at bede om at blive henvist videre for er rimelig nervøs for at det skal udvikle sig fx til luftvejene 

Har sagt i vuggestuen at hun ikke må få jordnødder og peanutbutter Osv.  Da det er en international institutioner  og jeg ved de før har fået peanutbutter madder til fødselsdage... de må i realiteten ikke tage hensyn da der ikke forelægger noget fra lægen men de er heldigvis søde og gør det..  

Og så er der jo ikke andet for end at vente på lægen... syntes der er længe til 27 februar 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym

Min søn er allergisk overfor mælkeprotein og har været det siden fødslen. Han kaster voldsomt op, bliver meget sløj og får feber og diarré. Vi blev henvist til en børnelæge med speciale i allergi, som lavede en priktest på ham. (ikke en blodprøve, da han var for lille) og den vidste ikke noget synderligt ift. mælk, selvom han bekræftede at symptomerne lød 100% som allergi. Han fortalte, at børn noglegange ikke har dannet antistof nok til at det slår ud på prøverne. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kay skriver:

Det kunne godt tyde op det har noget med nødder at gøre.

Min søn får rigtig dårlig mave når han får havregryn. Vores læge sagde at så længe det kun er 1 form for gryn så ville han ikke teste da vi selv tydeligt kunne se at han fik dårlig mave kort tid efter han havde fået det. Og derfor skulle vi bare undlade det.

Hvisi I oplever at det kommer efter nødder vil jeg i en periode prøve at undgå det. Og så efter nogle måneder prøve igen. Så kun i hurtigt se om det er nødder som er grund til det.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Kay

Anonym skriver:

Min søn er allergisk overfor mælkeprotein og har været det siden fødslen. Han kaster voldsomt op, bliver meget sløj og får feber og diarré. Vi blev henvist til en børnelæge med speciale i allergi, som lavede en priktest på ham. (ikke en blodprøve, da han var for lille) og den vidste ikke noget synderligt ift. mælk, selvom han bekræftede at symptomerne lød 100% som allergi. Han fortalte, at børn noglegange ikke har dannet antistof nok til at det slår ud på prøverne. 

Tak min tanke var også om hun er så lidt allergisk at det ikke kunne måles... den blev også taget 4 dage efter hun havde kastet op... ved ikke om det har noget at sige...  vi er i altfald enige om at hun på ikke skal havde jordnødder 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Kay

hannetheis skriver:

Det kunne godt tyde op det har noget med nødder at gøre.

Min søn får rigtig dårlig mave når han får havregryn. Vores læge sagde at så længe det kun er 1 form for gryn så ville han ikke teste da vi selv tydeligt kunne se at han fik dårlig mave kort tid efter han havde fået det. Og derfor skulle vi bare undlade det.

Hvisi I oplever at det kommer efter nødder vil jeg i en periode prøve at undgå det. Og så efter nogle måneder prøve igen. Så kun i hurtigt se om det er nødder som er grund til det.

Det kommer ikke efter nødder... Men efter jordnødder som jeg så har fundet ud af teknisk set ikke er en nød... Men en bælgfrugt... så det er mere en bønne end en  nød   ja det giver ikke helt mening i min verden... Men sådan er det... 

Men nej vi har heller ingen intentioner om at give hende jordnødder foreløbig magter ikke mere opkast  of er pænt nervøs for hvis det udvikler sig... jeg sov nærmest ikke sidst fordi jeg var nervøs for hendes luftveje 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.