Kør-selv til Italien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2017

Sujan

2babygirls skriver:

Vi boede på et hotel ved München lufthavn. Vi kørte ved 21 tiden fra Århus og ramte det næste dag ved middagstid. De havde wifi og fin mad, og så kostede det tæt på gratis at overnatte der. Opdater jeres GPS så i bliver guidet udenom det meste kø. Nu ved jeg ikke hvor gamle jeres børn er, men hav evt en masse mønter så i kan trække en lille ting i diverse automater på tankstationer når i skal tisse. Det hyggede vores børn meget med. Det koster Ca 50-70cent at tisse og toiletterne er rigtig fine i forhold til Danmarks. Køb et klistermærke så i kan springe køen over ind i Italien. Og et kort til at betale grænseafgift med.

Tak for info. Det vil jeg klart kigge efter, klistermærke og kort til grænseafgift - tak (havde jeg slet ikke tænkt på)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2017

Sujan

Anpau skriver:

Jeg har ingen tips til overnatning, men åååh hvor jeg elskede vores kør selv ferier til Italien som barn. hvis jeg må komme med et lille tip, så køb en lille rejsetaske/kuffert (en pose kan vel i realiteten gøre det) til børnene. Nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, men Min mor havde altid købt lidt slik, en malebog, klistermærkebog og sådan nogle ting, så der var lidt underholdning Til den lange køretur. 

Min mand elskede også kør selv ferie som barn, derfor vi skal afsted:-) jeg har aldrig prøvet det, så er meget spændt. Jeg planlægger en del underholdning og tænker også at købe en taske med underholdning til hver:-)

Anmeld Citér

27. januar 2017

Moar2011

Sujan skriver:

vi har booket sådan et mobilehome ved Gardasøen til sommer og vi glæder os rigtig meget. Vi skal så selv køre derned, så vil høre om der er en der har nogle gode råd/anmeldelser til overnatning på vej derned. Har googlet lidt, men er lidt svært at overskue. Vi har ikke rigtig været på ferie før, så vi er ikke ret erfarne i det. 

Men kunne jo være nogen der har prøvet kør-selv ferie og som kender et godt sted at overnatte. Gerne inkl. morgenmad. Vi er 2 voksne og 2 børn

hvordan ser man de mobilehome?

vi har også tænkt på en køre-selv ferie til Italien.

Anmeld Citér

27. januar 2017

2babygirls

Sujan skriver:

Tak for info. Det vil jeg klart kigge efter, klistermærke og kort til grænseafgift - tak (havde jeg slet ikke tænkt på)

Og køb endelig nakkepuder , så sover man bedre i bilen... Og spørg endelig hvis jeg har glemt noget! Vi havde også købt små gaver til turen

Anmeld Citér

27. januar 2017

migxher

Vi plejer bare at køre i et stræk der ned da vi kørte til Italien da heg var barn vi havde masser af snacks og dvd skærme med og så lidt forskelligt film.

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anpau

Sujan skriver:

Min mand elskede også kør selv ferie som barn, derfor vi skal afsted:-) jeg har aldrig prøvet det, så er meget spændt. Jeg planlægger en del underholdning og tænker også at købe en taske med underholdning til hver:-)

Det er simpelthen også bare det hyggeligste. Ferien starter allerede når man sætter sig ud i bilen kl. lort søndag morgen (hvis I ikke har tænkt over det - og hvis I har mulighed, så kør en søndag. Der må der nemlig ikke køre lastbiler på motorvejen i Tyskland = meget glattere kørsel. 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anpau

Husk også at det koster penge at køre på motorveje i Østrig - i kan købe klistermærke til forrude på tankstationer dernede 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Carina:-)

SØS skriver:

Jrg vil anbefale fly til Milano - leje en bil og så køre de sidste vel ca. 2.5 time. Flyveturen tager kun 1 Tine 40 min, så det er perfekt.

Vi har netop bestilt fly tur/retur til Milano (Malpensa) fra 7.-17. Juli. Pris for fire billetter 1.300 kr i ALT! Bil har vi ikke lejet endnu, men sidste år gav vi 100 kr/dagen 

Vi skal i øvrigt ikke til Gardasøen, men Ligurien - ved havet.

Vil du fortælle lidt mere om hvor I har bestilt og hvor lejer i bil?

Vi skal 7 pers afsted så vi skal have en større bil - kan det give prob med at leje? 

Anmeld Citér

30. januar 2017

FrøMor

Vi kørte til Italien for et par år siden, der kørte vi turen i et stræk. Vi kørte om aftenen dagen før og kørte hele natten og skiftede chauffør igennem så vi hver kunne hvile lidt. Så slap vi for at køre i hede hele dagen og det var kun de voksne som var vågne om natten. Det er en smart idé. Vi hold pauser på tanker i de forskellige byer og tog en lille pause og kunne strække benene lidt.

Vi kan ikke give et tip til et godt overnatningssted, men hvis I vil undgå den ekstra overnatning og spare lidt, så kan det være en god idé at tage strækningen i en.

Held og lykke og god tur til Italien 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Sujan

MommyX2 skriver:

Vi kørte til Italien for et par år siden, der kørte vi turen i et stræk. Vi kørte om aftenen dagen før og kørte hele natten og skiftede chauffør igennem så vi hver kunne hvile lidt. Så slap vi for at køre i hede hele dagen og det var kun de voksne som var vågne om natten. Det er en smart idé. Vi hold pauser på tanker i de forskellige byer og tog en lille pause og kunne strække benene lidt.

Vi kan ikke give et tip til et godt overnatningssted, men hvis I vil undgå den ekstra overnatning og spare lidt, så kan det være en god idé at tage strækningen i en.

Held og lykke og god tur til Italien 

Vi synes det er for lang tid at køre med 2 små børn. Og vi vil ikke få noget ud af den første dag der, hvis alle er helt smadret. Desuden koster det mellem 600-1000 kr for os alle med overnatning og morgenmad. Så er ikke så meget man spare hvis vi skal finde morgenmad m.m et andet sted

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.