Diduu skriver:
Grunden til at jeg forsvare ham er at I tror han er værre end han i virkeligheden er.
For det meste har han nemlig ret, det skal ikke gøres på hans måde, men han syntes ikke det bliver gjort ordentligt, når jeg gør det, jeg springer nemt over tingene og det irriterede ham, han har faktisk efter børnene kom, accepteret at vi ikke kan nå alt mere. Jeg er bare mere "doven" anlagt. Det er små ting i det daglige der får det til at kamme over, men der hvor det er værste er når børnene bliver ustyrlige, for jeg kan ærligt, ikke styre dem, de mangler respekt for mig, som de har til ham. Han har mere kontrol over det, det kan jeg jo se, jeg vil gerne være så god som ham, men selvom jeg kæmper, så lykkedes det bare ikke.
Han gør det mest for at hjælpe mig, selvom det kan lyde hårdt, så hold op med at tro at han er en dårlig mand. Jeg har selvtillid, jeg er den bedste på arbejde og har meget ansvar, det kan jeg finde ud af.
Min mand er dårlig til at huske fødselsdagen og hvornår vi skal noget, der er det mig der styre 100% og sørger for at få købt gaver og jeg er også bedst til at se hvornår børnene skal have nye ting.
Parterapi. Nu!
1. Selvom du finder undskyldninger for ham, er det ikke ok at nedvurdere og snakke nedsættende om sin partner! Det er ødelæggende at blive udsat for det over tid.
2. Det er ikke dit eneansvar at opdrage børnene! Hvis han ikke fornøjet med deres oppførsel, må han se sig selv i spejlet og sige "Hvad kan VI gøre bedre?" - og forøvrig er børneopdragelse "a work in progres". Der kommer til at være situationer, han ikke ønsker, helt til den dag de flytter ud.
3. Der er ikke bare en måde at gøre ting rigtigt på! Han er ikke perfekt! Du er ikke dum og doven! Der er mange måder at leve sit liv på, men når man skal dele livet med nogen, må man finde en felles måde at gøre det på. Det lyder absolut ikke, som I har gjort det.
4. Hvis han får dig til at føler dig dum, doven og utilstrækkelig, så er der noget galt. I et forhold skal man bygge hinanden op. Ikke det modsatte.
Du får det ikke godt, den dag du klarer at følge alle hans ønsker. Du får det godt, den dag du kan være den du er uden anger og I kan mødes på midten.