Diduu skriver:
Okay. Som overskriften lyder. Min mand og jeg har 10 år sammen nu. Det største problem i vores forhold er at han er perfektioniske, det er jeg ikke. Han sætter højere krav til sig selv og andre. Han er god til alt og det elsker jeg ham for. Men hans perfektionisme er også et kæmpe problem for mig, jeg føler altid at jeg gør mit allerbedste med alting og det er i hans øjne aldrig godt nok.
Først var det rengøringen, jeg gjorde det ikke rigtig og min tid udnyttende jeg forkert, så fik vi hund, den kunne jeg ikke opdrager godt nok, nu har vi børn og dem kan jeg hellere ikke klare/magte.
Noge ting har han ret i, jeg kunne godt gøre tingene bedre, men hvorfor bliver han ikke glad for at jeg forsøger. Jeg ønsker bare at han skal synes at jeg forsøger, jeg ved det aldrig bliver "godt nok"
han siger også at han får ondt i maven, når børnene kommer op at kører, for det er fordi jeg ikke kan styre dem, at de er sådan. Jeg ønsker at være sammen med manden hele livet, men det er som om vi ikke kan mødes på midten. Han siger at han ikke kan leve med det sådan her, så en dag forlader han mig nok, men jeg kan ikke gøre det bedre
Her kommer et svar fra én, der selv er perfektionist 
Jeg har i mange år levet i min egen perfekte verden, hvor jeg på den mest perfekte måde vaskede op, indrettede min lejlighed, behandlede mine venner, vaskede min bil, osv osv (you get the picture)...
Ingen af de kærester jeg har haft har kunnet leve op til mine standarder og forventninger.
Indtil jeg en dag mødte den mandlige udgave af mig selv, dog endnu mere perfekt end mig viste det sig.
Igennem ham fandt jeg ud af hvad for et kæmpe røvhul jeg selv har været overfor mine tidligere kærester. Jeg har forventet at de gør tingene som jeg gjorde dem fordi det var den eneste rigtige måde at gøre dem på ifølge mit perfektionistiske ego.
Ham skrottede jeg hurtigt og nogle år efter kom jeg igennem mit arbejde på noget der hedder Enneagram kursus, hvor man finder ud af hvad for en type personlighed man er. Og gæt hvad jeg var? Type 1: Perfektionisten.
Undervisningen satte mig virkelig på plads. Jeg følte mig forstået og jeg begyndte at arbejde med mig selv.
idag kan jeg sige at jeg er "clean" og har ingen problemer med rod i hjemmet eller med den måde min mand vasker tøj. Det har været en kæmpe øjenåbner for mig.
Hvis det interesserer dig, så skriv en PB. Så kan jeg fortælle dig mere.
Din mand er selv fanget i hans perfektionistiske verden og det i sig selv er straf nok. Han skal have hjælp til at komme ud af den.