Toxoplasmose (haresyge) blodprøve.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2017

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Min læge spurgte mig til første samtale om jeg havde kat, og da jeg sagde nej, svarede hun "fint, så behøver vi ikke teste for det".

Ville ønske det var mig der blev spurgt. 

Ringede til min læge Idag, hun mente ikke jeg skulle være nervøs. Men hvis jeg gik og var nervøs, ville de bare tage den blodprøve. 

Tro jeg ringer til sekretæren imorgen, og får en tid hos laboranten, for kan ikke lade vær med at være nervøs. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej søde baby-debattører, 

håber nogen måske kan hjælpe mig.

Får man taget en blodprøve, for at blive testet imod, om man har Toxoplasmose? 

Er blevet lidt nervøs, fordi jeg har læst hvad skader det gør på fosteret. 

Vi har ikke katte nu, men i al min barndom har vi haft kat. 

Jeg har som sådan ingen grund til, at tro jeg er smittet med Toxoplasmose. 

Katte i sig selv er ikke bærer af toksoplasmose - de er slutvært, idet de spiser mus, fugl mm. som er uopvarmet kød Kan smitte mennesker igennem deres afføring. 

Anmeld Citér

25. januar 2017

CC79

ninibadini skriver:

Har du selv bedt om at få det tjekket i din blodprøve? For jeg tror ikke det er standard?

Nej på ingen måde. Der blev taget blodprøver ved mit første graviditetsbesøg og tjekkede så resultaterne af dem på Sundhed.dk. Der ku jeg se jeg testede positiv for røde hunde og lussingesyge mens testen for toxoplasmase var negativ. Lægen sagde det var standard at teste for det. Men jeg ved da ik om det nødvendigvis er sådan alle steder. Men ja det var den besked jeg fik og er blevet automatisk testet i alle mine 5 graviditeter.

Anmeld Citér

25. januar 2017

CC79

Blodprøven er ikke standart. Nogle beder om blodprøven, og får den taget. Nogle læge tager den bare, og andre tager den ikke. 

Har snakket med min læge Idag, og jeg har ikke fået den taget. Førhen var det standart at lægerne tog blodprøven til Toxoplasmose 

Ok så følger min læge ikke med. Jeg er blevet automatisk testet i alle mine 5 graviditer ved første lægebesøg og blodprøver. Men kan da godt være at nogen læger gør det anderledes. Min første graviditet ligger 15 år tilbage og har haft forskellige læger. I min nuværende graviditet er jeg tilknyttet et lægehus men ja det blevet gjort hver gang uden jeg er blevet spurgt og min læge sagde det var alm. procedure. Men ja måske er det så ikke det alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.