Jeg har igen brug for råd og fik en masse gode råd og vinkler sidst jeg skrev
jeg er vokset op i et hjem, hvor jeg er ene barn af min mor og far men min mor har siden fået børn med hendes nye mand. Vi er alle voksne i dag dog er jeg jo det ældre og den eneste som har stiftet familie
der har altid været en for forskelsbehandling og jeg var ikke i tvivl om at jeg var hende een anden. Jeg var ikke rigtig velkommen hjemme og min mor har desværre altod formået at fortælle alt hvad der var galt med mig som person. Jeg har måtte kæmpe mig til alt imens deres børn har fået tingene serveret, der er helt andre forventninger til mig og det har skabt kæmpe ubalance imellem mig og dem.
Jeg har gennem terapi fået en masse hjælp og er begyndt at sige fra. Dette har nu resulteret i en kæmpe konflikt. Jeg har prøvet at række ud men er blevet afvist og har til sidst fået nok, det endte i en masse nedladende og nedgørende beskeder og kommentarer, tilsvininger. Blot fordi jeg ikke ville finde mig i at blive kaldt grimme ting og lignende. Jeg kan bestemt også gøre ting bedre men i deres øjne er jeg desværre en person jeg ikke selv kender til, en påduttet frygtelig rolle de ikke kan se bort fra.
Vi børn ses nu ikke længere og jeg måtte pga nedladende beskeder blokere deres numre og skære igennem. Min mor og jeg taler ikke, prøvede at række hånden ud, men blev afvist og resulterede i et verbalt angreb fra et af deres børn, og måtte derfor blokere nummeret. Jeg har nået dertil hvor de ellers fik lov til at se børnene uden jeg var til stede men jeg kan ikke rumme dette mere. Det hele påvirker alt for meget. Jeg har ingen ønske om kontakt fremad, jeg er såret dor dybt og det andres fra et af børnene på baggrund af de ting min mor har delt var dråben. De fåe det som de altod har ønsket, deres lille familie uden mig, personen som konstant minder min mor om noget hun ikke ønskede og at jeg er helt forkert, født på det forkerte tidspunkt i hendes liv og med den forkerte mand
det har været en meget hård process og været hårdt at komme hertil da jeg ikke ønsker at fratage mine børn deres bedsteforældre. De er på ingen måde tætte da der har været sparsom interesse fra bedsternes side som dog er øget under konflikten, hvor min mand udspørges hver gang
men hvordan gør jeg det bedst muligt, tænker at melde klart ud ved bedsterne måske er løsningen, men hvad med børnene, de spørger stort set aldrig efter dem så måske vi bare skal lade som ingenting uden at gøre et nummer ud af det og lade det gå i glemmebogen
er både en stor lettelse at sige fra men også utrolig hårdt