Først lidt baggrund.Vi har været i gang med PB i 4 år. Ingen af os har børn - jeg har mistet for 11 år siden i uge 18 pga sygdom hos min lille pige. Min kæreste er selvstændig med meget lang arbejdsdag/uge, mens jeg går hjemme.
Min kæreste er ikke involveret som sådan i den faglige del, altså optimering af behandling, snak med lægen om forskellige hormoner både ved selve hormonstimuleringen og bagefter ægoplægningen. Han har været med de gange, det har været nødvendigt, dvs æu, men har nogle gange været nødsaget til at køre, og så er jeg f.eks blevet hentet og efterfølgende passet af min mor - det har virket rigtig godt for mig/os.
Til gengæld har han været guld værd i perioden op til æu og sendte karma, når jeg skulle stikke mig. Hørt på mit piven, utilpashed og bare været støttende. Ja og haft ondt af mig når jeg lå der efter æu og havde ondt - spist en mængde frysepizzaer og serveret mad på sengen. Efter æo er han slf også den jeg læsser af på, mens vi går ventetiden igennem mod bp Han har dog en enkelt gang givet udtryk for, at det var hårdt altid at skulle være den positive, når jeg henfaldt i mismod, og det kan jeg egentlig taget godt forstå.
Da vi skulle tage valget om at gennemføre kromosomtest af vores 1 blastocyst eller få refunderet beløbbet (ca 30.000) var jeg selv i syv sind, hvor han i løbet af 2 min kunne skære igennem. Den ro testen kunne give mig var vigtigst.
Umiddelbart tænker jeg, at din kæreste jo ikke har samme voldsomme trang til at blive forældre som du, da han jo er far, men han vil jo gerne være forældre sammen med dig, og det er det, du skal holde fast i. At han så ikke reagere præcis, som du godt kunne tænke dig. Tja enten pythatten på for han er jo ikke dig, eller også må du jo sige til ham, hvordan du føler det, og måske hvad du godt kunne tænke dig, at han så gjorde; du må dog ikke forvente, at han så gør lige præcis det, du ønsker. Måske du skulle fortælle ham åbent, at du føler, han ikke er nær så hooked på baby som du, og du tror, det hænger sammen med, at han har et barn (det er sådan jeg læser dit indlæg), så I kan få snakket sammen om det.
Alt det bedste