mærker mindre liv - er i uge 26

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.165 visninger
14 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 26 og har mærket liv siden uge 17, jeg synes dog de sidste to dage at have mærket væsentlig mindre liv. Med vores første barn mærkede jeg også liv i uge 17 og frem, men hun var ikke sådan en vildbasse som hende her har været, så derfor bliver jeg lidt bekymret.  jeg har nu ligget på sengen i 30 minutter efter at have drukket to store glas koldt vand og en kold sodavand og jeg har fået et enkelt puf fra hende. Ville l se tiden an eller være bekymret og kontakte fødegangen og er det overhovedet fødegangen man skal kontakte?

jeg fik tjekket min urin ved lægen i tirsdags og den var blank, ved ikke om det har noget at sige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2017

Jems

Hvis du er nervøs så ring og snak med en jordemoder   så du kan få ro i sindet for både din og babys skyld 

Anmeld Citér

21. januar 2017

CC79

Det er altid godt at være opmærksom. Jeg har selv oplevet stille dage men så er der også gang i den dagen efter. Jeg har hørt en retningslinje de bruger i USA er at man ska tælle bevægelser og at der på en times tid ska være ca. 10 gange baby giver "lyd" fra sig. Altså puf, spark, glidende bevægelse mv. Alt hvor du mærker liv tæller og hvis der er for lidt bevægelse er det en god ide lige at drøfte det med en jordemoder. Det er nok lidt firkantet men syns selv det giver mig ro at bruge den metode og sin sunde fornuft for baby har jo også perioder den sover. Så det bruger jeg selv hvis jeg bliver i tvivl og selvfølgelig hvis man bare føler en markant ændring i babys bevægelsesmønster. Så lyt til din bekymring og selvom der som oftest ikke er noget at bekymre sig for så er det bedre at reagere og få vished hvis man ikke føler sig tryg. Jeg har været forbi fødegangen i de fleste af mine graviditeter pga bekymring pga mindre liv og er altid blevet mødt med venlighed og forståelse. Man bliver jo netop også opfordret til at være opmærksom så hvis du føler du har brug for at få lidt gode råd ville jeg slet ikke tøve med at ringe. Det er så ubehageligt at gå og bekymre sig og det sker for de fleste i løbet af en graviditet.

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

CC79 skriver:

Det er altid godt at være opmærksom. Jeg har selv oplevet stille dage men så er der også gang i den dagen efter. Jeg har hørt en retningslinje de bruger i USA er at man ska tælle bevægelser og at der på en times tid ska være ca. 10 gange baby giver "lyd" fra sig. Altså puf, spark, glidende bevægelse mv. Alt hvor du mærker liv tæller og hvis der er for lidt bevægelse er det en god ide lige at drøfte det med en jordemoder. Det er nok lidt firkantet men syns selv det giver mig ro at bruge den metode og sin sunde fornuft for baby har jo også perioder den sover. Så det bruger jeg selv hvis jeg bliver i tvivl og selvfølgelig hvis man bare føler en markant ændring i babys bevægelsesmønster. Så lyt til din bekymring og selvom der som oftest ikke er noget at bekymre sig for så er det bedre at reagere og få vished hvis man ikke føler sig tryg. Jeg har været forbi fødegangen i de fleste af mine graviditeter pga bekymring pga mindre liv og er altid blevet mødt med venlighed og forståelse. Man bliver jo netop også opfordret til at være opmærksom så hvis du føler du har brug for at få lidt gode råd ville jeg slet ikke tøve med at ringe. Det er så ubehageligt at gå og bekymre sig og det sker for de fleste i løbet af en graviditet.

Tusind tak for dit svar. 10 bevægelser i timen mærker jeg på ingen måde. Jeg synes mønsteret har ændret sig meget og ja jeg er nok bare den bekymrede type. Der har været lidt sporadiske bevægelser hist og her men ikke særlig mange og ikke særlig kraftige. Jeg prøver lige at se tiden an til i morgen og hvis det ikke er bedre så ringer jeg til fg. I sidste graviditet var jeg ikke derude på noget tidspunkt, men det kan være det bliver nødvendigt denne gang. Håber der kommer lidt mere gang i hende i aften så jeg ikke behøver være bekymret. 

Endnu engang tak for dit svar 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

Jems skriver:

Hvis du er nervøs så ring og snak med en jordemoder   så du kan få ro i sindet for både din og babys skyld 

Tusind tak for dit svar. Jeg ringer i morgen hvis der ikke kommer lidt mere gang i hende her til aften. Der har været lidt liv i løbet af dagen men stadig slet ikke lige så meget som der plejer at være. 

Jeg er nok bare nogle gange lidt for tilbageholdende med at ringe, fordi jeg ikke gider være en pyller gravid, hvilket er helt åndssvagt når jeg hvis andre spørger ikke er tilbageholdende med at sige de skal ringe hvis de er i tvivl. Fjollet altså! 

Anmeld Citér

21. januar 2017

CC79

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar. 10 bevægelser i timen mærker jeg på ingen måde. Jeg synes mønsteret har ændret sig meget og ja jeg er nok bare den bekymrede type. Der har været lidt sporadiske bevægelser hist og her men ikke særlig mange og ikke særlig kraftige. Jeg prøver lige at se tiden an til i morgen og hvis det ikke er bedre så ringer jeg til fg. I sidste graviditet var jeg ikke derude på noget tidspunkt, men det kan være det bliver nødvendigt denne gang. Håber der kommer lidt mere gang i hende i aften så jeg ikke behøver være bekymret. 

Det var så lidt og ja hvis det ikke er bedre i morgen så er det klogt lige at ringe. Er helt enig. Forstår din bekymring. Var det selv i morges og formiddag fordi jeg oplevede mindre liv endjeg plejede og da jeg også har en baby der hikker mindst 3 gange om dagen så blev jeg ekstra bekymret fordi den slet ikke havde hikket endnu. Den plejer at starte morgnen ud med at hikke og selvom den dog har øget sit aktivitetsniveau igen så har den stadig kun hikket 1 gang idag og det undrer mig da lidt for er også den bekymret type så ved godt hvor svært det er. Håber der kommer mere liv derinde hos dig snarest så du får ro på igen eller at du lige får det tjekket i morgen. Skriv endelig en update om hvordan det går. Knus

Anmeld Citér

21. januar 2017

Jems

Jeg er 24+3 med lillesøster og der er også meget forskel på bevægelses mønstrene her.   Storebror var en kæmpe vildbasse hvor hende her er meget anderledes.

Håber baby snart giver den lidt gas så du ikke skal være nervøs

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

CC79 skriver:

Det var så lidt og ja hvis det ikke er bedre i morgen så er det klogt lige at ringe. Er helt enig. Forstår din bekymring. Var det selv i morges og formiddag fordi jeg oplevede mindre liv endjeg plejede og da jeg også har en baby der hikker mindst 3 gange om dagen så blev jeg ekstra bekymret fordi den slet ikke havde hikket endnu. Den plejer at starte morgnen ud med at hikke og selvom den dog har øget sit aktivitetsniveau igen så har den stadig kun hikket 1 gang idag og det undrer mig da lidt for er også den bekymret type så ved godt hvor svært det er. Håber der kommer mere liv derinde hos dig snarest så du får ro på igen eller at du lige får det tjekket i morgen. Skriv endelig en update om hvordan det går. Knus

Dejligt at jeg ikke er den eneste der er den bekymrede type, og det endda selvom jeg er 2. gangs gravid  

Jeg har lige mærket lidt liv, men stadig ikke så meget som tidligere. Så hvis det ikke bliver bedre ringer jeg i morgen. 

Jeg håber også der kommer noget mere gang i den hos dig hvor langt er du henne?

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

Jems skriver:

Jeg er 24+3 med lillesøster og der er også meget forskel på bevægelses mønstrene her.   Storebror var en kæmpe vildbasse hvor hende her er meget anderledes.

Håber baby snart giver den lidt gas så du ikke skal være nervøs

Jeg er en uge foran dig, er 25+3  

vores datter var meget mere stille end hende her, men det var ret kontinuerligt gennem hele graviditeten, så nervøsiteten opstår fordi mønsteret har ændret sig så meget de sidste par dage, og umiddelbart burde der jo komme mere liv nu og ikke mindre... 

jeg håber også hun snart kommer op i omdrejninger, så mor og far kan få lidt ro i sjælen

Anmeld Citér

21. januar 2017

grinny

Jeg kan kun sige en ting: RING 

altid ring ved den mindste tvivl 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.