Foretrækker hun sin far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2017

sandramor

Anonym skriver:

Jeg gik fra min datters far da hun var ca. 8 måneder. De har set hinanden meget, fast samvær og ferier osv. Her på det sidste er hun begyndt at sige "jeg vil have min far" (hun er 3,5 år nu), og det gør mig sindssygt bange for, om hun hellere vil bo hos ham  vi har 9-5 ordning, tre nætter den ene uge og to den anden. 

jeg har selv en mor som ikke har kunne finde ud af at være mor, og jeg er selvfølgelig nervøs for om jeg er ved selv at jokke i spinaten ift min datter. Min største skræk er hvis min datter foretrækker sin far. Hvis hun gør det, skal hun selvfølgelig bo der. 

Har nogen oplevet at deres små børn i perioder har været mere far-syge eller lignende? 

Jeg har en datter på 4 sol ser din far hver anden weekend og i ferier og sådan.... hun er meget glad for sin far og han er en fantastisk far for hende.... 

Hun kan også have perioder hvor hun græder og siger hun savner sinfar og siger hun vil ha sin far. Kan da godt huske de første gange.. puuuh der begyndte jeg at tvivle på om det var mig der bare ikke var god nok.. tror det er meget naturligt 

Men nu ved jeg at hun også siger det samme når hun er hos sin far og det skal de jo have lov til.. det er naturligt at de indimellem savner den forælder de ikke er sammen med og det har absolut intet at gøre med at du ikke er god nok 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2017

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg har en datter på 4 sol ser din far hver anden weekend og i ferier og sådan.... hun er meget glad for sin far og han er en fantastisk far for hende.... 

Hun kan også have perioder hvor hun græder og siger hun savner sinfar og siger hun vil ha sin far. Kan da godt huske de første gange.. puuuh der begyndte jeg at tvivle på om det var mig der bare ikke var god nok.. tror det er meget naturligt 

Men nu ved jeg at hun også siger det samme når hun er hos sin far og det skal de jo have lov til.. det er naturligt at de indimellem savner den forælder de ikke er sammen med og det har absolut intet at gøre med at du ikke er god nok 

Tak for dit svar 

Anmeld Citér

22. januar 2017

tarkoflen

Vores datter er godt 3,5 år og vi bor sammen, når hun ikke får sin vilje vil hun have sin mormor eller farmor, så tror det er ganske normalt og hun siger sikkert hos far at hun vil have dig. Er det når hun ikke får sin vilje hun siger det, så ville jeg prøve at lægge bekymringen fra mig. Når min datter siger sådan plejer jeg/vi at sige at vi godt kan forstå hun gerne vil have mormor/farmor får de er også nogle dejlige mennesker, men at de også ville have sagt nej til det hun nu har fået nej til  

Hvis du har et godt samarbejde med far kunne du jo evt tage en snak med ham om om han også oplever problemet

Der er intet i det du skriver der får mig til at tænke at der er noget som helst galt med dig i din rolle som mor, du bekymre dig ligesom jeg gør om, om du udfylder din rolle som mor på bedste vis, det gør de fleste af os vist, særligt med en grænsesøgende 3,5 årig <3

kram til dig  

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Vores datter er godt 3,5 år og vi bor sammen, når hun ikke får sin vilje vil hun have sin mormor eller farmor, så tror det er ganske normalt og hun siger sikkert hos far at hun vil have dig. Er det når hun ikke får sin vilje hun siger det, så ville jeg prøve at lægge bekymringen fra mig. Når min datter siger sådan plejer jeg/vi at sige at vi godt kan forstå hun gerne vil have mormor/farmor får de er også nogle dejlige mennesker, men at de også ville have sagt nej til det hun nu har fået nej til  

Hvis du har et godt samarbejde med far kunne du jo evt tage en snak med ham om om han også oplever problemet

Der er intet i det du skriver der får mig til at tænke at der er noget som helst galt med dig i din rolle som mor, du bekymre dig ligesom jeg gør om, om du udfylder din rolle som mor på bedste vis, det gør de fleste af os vist, særligt med en grænsesøgende 3,5 årig <3

kram til dig  

Tak :-)

det er ikke når hun ikke får sin vilje, det kan være når hun fx leger så siger hun: hvornår kommer min far og henter mig? Eller: jeg vil have min far. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

kram til dig  

Hendes far siger at hun spørger efter mig en gang i mellem. 

Hun er ikke ked af det når hun spørger efter ham 

Anmeld Citér

22. januar 2017

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak :-)

det er ikke når hun ikke får sin vilje, det kan være når hun fx leger så siger hun: hvornår kommer min far og henter mig? Eller: jeg vil have min far. 

Så tror jeg bare det er fordi hun savner ham, og det er ganske naturligt, det gør min datter også, selvom far bare er sent på arbejde eller ude med nogle venner. Når hun siger det, så snakker vi om at man savner fordi man elsker nogen og det er helt ok og dejligt at man har nogle at savne jeg tror det er ganske naturligt at savne dem man elsker og for barnet at rumme, at det er ok at savne. 

Jeg tror ikke du skal være bekymret for, at det er fordi hun ikke vil dig og som du selv skriver så siger hun der også hos far

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.