ferie med far uden mor - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2017

AnoMom

SDD skriver:

Når ups undskyld. 

Måske I kunne prøve med fx 3 overnatninger og se hvordan barnet reagerer i forhold til at være hos far, samt komme hjem til dig igen og så også hvordan han har det ved næste samværd. 

Ja det har jeg også tænkt som en mulighed. Det med at prøve at sætte en ekstra dag på for at se hvordan han reagerer. :-) 

tror ikk han vil reagerer hjemme hos far. Tror først det er når han kommer hjem igen at han vil være lidt "sur" på mig ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2017

mpr

AnoMom skriver:

Altid hårdest for os mødre at være væk fra de små pus. Det jeg klar over så har slet ikke mine egne følelser med i det når jeg skal til at planlægge sommerferie :-)

Tænker bare at SF anbefaler f.eks først 7/7 ordning fra 3 års alderen tidligst. Men der er måske stor forskel fra 7/7 til en uges ferie hos far? 

Vi fik afvide at man ikke kunne sammenligne en 7/7 ordning med en uges ferie, for ferie var noget helt andet, man slappede af og nød tiden med hinanden, frem for at man skulle afsted i institution hver dag.

Anmeld Citér

20. januar 2017

AnoMom

mpr skriver:

Vi fik afvide at man ikke kunne sammenligne en 7/7 ordning med en uges ferie, for ferie var noget helt andet, man slappede af og nød tiden med hinanden, frem for at man skulle afsted i institution hver dag.

Det kan jeg godt se. Meget anderledes så. Tak for svar :-)

Anmeld Citér

20. januar 2017

Anonym

AnoMom skriver:

Hvor længe ville i mene at et barn på næsten 2 år kan holde ferie med sin far? Ikke ude af landet. Bare være hjemme hos far eller i sommerhus et sted i Danmark. 

Lidt baggrund: han er 18 mdr nu. Vi har på nuværende tidspunkt 9/5 ordning hvor han er hos fra 2,5 dag om ugen. Lige uger fre-søn og ulige uger Tirs-tors. Sådan har det været i nogle måneder nu. 

Spørger fordi jeg gerne vil høre andres holdninger. For jeg er lidt i tvivl om hvor længe det er realistisk :-)

Jeg har stemt blankt, da jeg synes den ordning i allerede har nu, lyder som mange dage for en på kun 18 måneder. Men hvis det fungerer, så vil jeg stemme det antal, som i har nu

Anmeld Citér

20. januar 2017

Benjamins'mor

AnoMom skriver:

Hvor længe ville i mene at et barn på næsten 2 år kan holde ferie med sin far? Ikke ude af landet. Bare være hjemme hos far eller i sommerhus et sted i Danmark. 

Lidt baggrund: han er 18 mdr nu. Vi har på nuværende tidspunkt 9/5 ordning hvor han er hos fra 2,5 dag om ugen. Lige uger fre-søn og ulige uger Tirs-tors. Sådan har det været i nogle måneder nu. 

Spørger fordi jeg gerne vil høre andres holdninger. For jeg er lidt i tvivl om hvor længe det er realistisk :-)

Jeg har stemt blank, jeg kender ikke dit barn men hvis jeg tager udgangspunkt i mine ville de sagtens kunne være på ferie i 14 dage. 

Anmeld Citér

20. januar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg har stemt blankt, da jeg synes den ordning i allerede har nu, lyder som mange dage for en på kun 18 måneder. Men hvis det fungerer, så vil jeg stemme det antal, som i har nu

Du synes 2,5 dag (2 overnatninger) er meget for en på 18 mdr der har været tæt knyttet med sin far siden fødsel? Må jeg spørger hvad du selv ville vælge af samværsordning og hvad grundlaget er? :-)

Anmeld Citér

20. januar 2017

AnoMom

Benjamins'mor skriver:

Jeg har stemt blank, jeg kender ikke dit barn men hvis jeg tager udgangspunkt i mine ville de sagtens kunne være på ferie i 14 dage. 

Tak for svar. 14 dage er dog for meget for vores søn. :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.