ferie med far uden mor - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2017

AnoMom

Muhmi skriver:

5 dage lyder også rimeligt i mine ører Og ja til sommer kan det jo sagtens være 6-7 dage, det er jo med at læse sit barn

Ja det er jo lige det. Kunne selvfølgelig prøve med en ekstra dag bare til at starte med og se hvad han siger til den. Og hvis der ingen reaktion er så prøve en dag mere også har jeg måske en klarhed til sommer :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2017

lineog4

Jeg har rejst med mine børn uden deres far fra før de blev er år og var væk en uge. Vi tænkte ikke over det, men nød bare det var muligt jeg kunne tage en ferie sammen med mormor når nu han ikke kunne. Derfor tænker jeg, hvorfor skulle en far ikke kunne gøre det jeg gjorde? 

I det hele taget har jeg ikke altid tænkt aå langt og tog fx 3 uger væk fra mine to mindste (altså den mindste var lige fyldt 6) og endda til Grønland hvor jeg bare lige kunne komme hjem og ikke kunne ringe og heller ikke have særlig meget internet.

Anmeld Citér

19. januar 2017

AnoMom

lineog4 skriver:

Jeg har rejst med mine børn uden deres far fra før de blev er år og var væk en uge. Vi tænkte ikke over det, men nød bare det var muligt jeg kunne tage en ferie sammen med mormor når nu han ikke kunne. Derfor tænker jeg, hvorfor skulle en far ikke kunne gøre det jeg gjorde? 

I det hele taget har jeg ikke altid tænkt aå langt og tog fx 3 uger væk fra mine to mindste (altså den mindste var lige fyldt 6) og endda til Grønland hvor jeg bare lige kunne komme hjem og ikke kunne ringe og heller ikke have særlig meget internet.

Der er også forskel på om baby under 1 år skal undvære far fremfor mor. Og som 6 årig der forstår man også mere tænker jeg og derfor nemmere undvære mor der end som 2 årig. 

Men ved det ikk. Er førstegangs og tænker meget over tingene. Ikke dermed sagt jeg har ret i mine antagelser altid. :-)

Anmeld Citér

19. januar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker også at 6 overnatninger vil være fint. 

Nu er det 4 overnatninger regelmæssigt. 

Tror det vil være hyggeligt for dem begge med de 2 ekstra. 

Medmindre de er udenlands(eller du er) kan han jo bare komme hjem igen, hvis han savner dig for meget. 

Anmeld Citér

19. januar 2017

AnoMom

SDD skriver:

Jeg tænker også at 6 overnatninger vil være fint. 

Nu er det 4 overnatninger regelmæssigt. 

Tror det vil være hyggeligt for dem begge med de 2 ekstra. 

Medmindre de er udenlands(eller du er) kan han jo bare komme hjem igen, hvis han savner dig for meget. 

Er 4 overnatninger anbefalingerne eller hvad mener du med retsmæssigt? :-)

ingen af os skal udenlands. Jeg forlader dog øen men er ikk længere væk end jeg at jeg kan komme hjem på et par timer :-)

Anmeld Citér

19. januar 2017

lineog4

Der er også forskel på om baby under 1 år skal undvære far fremfor mor. Og som 6 årig der forstår man også mere tænker jeg og derfor nemmere undvære mor der end som 2 årig. 

Men ved det ikk. Er førstegangs og tænker meget over tingene. Ikke dermed sagt jeg har ret i mine antagelser altid. :-)

Mine børn var en uge af stede med mig fra de var 9 mnd og så hvert år frem. Jeg ved ikke om der er forskel på mor og far, måske men tænker også jamen det er jo faktum når man er en familie der er splittet op. Barnet skal undvære mor (og far) og er lille barn er langt mere robust og kompetent end vi lige regner med. 

Faktum for et dele barn er at det skal undvære den ene forældre - ikke ideelt men faktum og jeg tænker det også er et stoet savn at mangle sin far en uge eller 9 dage eller.... 

og egentlig tænker jeg næsten det er værre for en på 6 år der tænker mere over tingene, forstår tidsperspektivet langt bedre. Jeg havde forresten godt turdet lade minmand tage en uges ferie med ungerne da de var færdige med amning - jeg havde hader det og savnet dem helt vildt, men jeg ville ikke have tvivlet på de havde en fantastisk tid

Anmeld Citér

19. januar 2017

AnoMom

lineog4 skriver:

Mine børn var en uge af stede med mig fra de var 9 mnd og så hvert år frem. Jeg ved ikke om der er forskel på mor og far, måske men tænker også jamen det er jo faktum når man er en familie der er splittet op. Barnet skal undvære mor (og far) og er lille barn er langt mere robust og kompetent end vi lige regner med. 

Faktum for et dele barn er at det skal undvære den ene forældre - ikke ideelt men faktum og jeg tænker det også er et stoet savn at mangle sin far en uge eller 9 dage eller.... 

og egentlig tænker jeg næsten det er værre for en på 6 år der tænker mere over tingene, forstår tidsperspektivet langt bedre. Jeg havde forresten godt turdet lade minmand tage en uges ferie med ungerne da de var færdige med amning - jeg havde hader det og savnet dem helt vildt, men jeg ville ikke have tvivlet på de havde en fantastisk tid

Det er da faktum. Jeg har heller aldrig påstået andet. 

Vi har delt vores ordning så der maks går 3 dage inden han ser sin far og maks 2,5 inden han ser mig. 

Det har du måske ret i mht d 6 årige. Men igen der kan han/hun sætte ord på savn og man kan forklare og trøste. En lille uden sprog kan man ikk forklare noget som helst forståeligt. 

Men er glad for dit input. Tager mod alle jeg kan få. 

Anmeld Citér

19. januar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
AnoMom skriver:

Er 4 overnatninger anbefalingerne eller hvad mener du med retsmæssigt? :-)

ingen af os skal udenlands. Jeg forlader dog øen men er ikk længere væk end jeg at jeg kan komme hjem på et par timer :-)

Er det ikke 4 overnatninger nu? Eller har jeg læst for hurtigt? 

Der står nemlig regelmæssigt. Ikke retsmæssigt

Anmeld Citér

19. januar 2017

AnoMom

SDD skriver:

Er det ikke 4 overnatninger nu? Eller har jeg læst for hurtigt? 

Der står nemlig regelmæssigt. Ikke retsmæssigt

Nej 2,5 dag. Altså 2 overnatninger nu. :-)

hov jeg læste forkert med ret og regel 

Anmeld Citér

19. januar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
AnoMom skriver:

Nej 2,5 dag. Altså 2 overnatninger nu. :-)

hov jeg læste forkert med ret og regel 

Når ups undskyld. 

Måske I kunne prøve med fx 3 overnatninger og se hvordan barnet reagerer i forhold til at være hos far, samt komme hjem til dig igen og så også hvordan han har det ved næste samværd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.