Træk i børnepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
19 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har lige fået et brev fra skat om at de vil trække 1900kr af vores børnepenge 

vi har før oplevet at vi har fået fuld friplads, og når vi så nåede til december fik vi et kæmpe smæk fordi vi ligepludseligt har skulle betale 100kr om måneden eller noget i den stil, mega irriterende. For så lad være med at give os friplads 

nå, men det der undrer mig er at det de siger vi skylder penge for, er tilbage fra 2014?!? Og et beløb vi ikke har hørt om før. Skylder vi de penge er det fair, men lidt sent. 

Det der også undrer mig er, at når jeg ser på opgørelsen over de tal de siger vi skylder bliver det max 1000kr,, men de trækker 1900. Er der nogle der har forstand på sådan noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har lige fået et brev fra skat om at de vil trække 1900kr af vores børnepenge 

vi har før oplevet at vi har fået fuld friplads, og når vi så nåede til december fik vi et kæmpe smæk fordi vi ligepludseligt har skulle betale 100kr om måneden eller noget i den stil, mega irriterende. For så lad være med at give os friplads 

nå, men det der undrer mig er at det de siger vi skylder penge for, er tilbage fra 2014?!? Og et beløb vi ikke har hørt om før. Skylder vi de penge er det fair, men lidt sent. 

Det der også undrer mig er, at når jeg ser på opgørelsen over de tal de siger vi skylder bliver det max 1000kr,, men de trækker 1900. Er der nogle der har forstand på sådan noget

Sådan ser opgørelsen ud, jeg forstår den ikke 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

19. januar 2017

Xolia

Anonym skriver:

Er dit barn fyldt 3 eller 7 siden sidst? Så kan der være en forskel der.

Ellers er det generelt dyrt at skylde SKAT penge.

Ring til SKAT eller kommunen og få at vide hvilke perioder det drejer sig om. 

Det gode er dog at det virker til at I ikke har mere gæld til daginstitution end det de trækker nu, da de må trække det hele men ikke gør det.

Vedr. efterregning på friplads så er det jeres ansvar at friplads bliver beregnet korrekt ud fra jeres indkomst. Mener først den ændrer sig ved +/- 10 % men 1% pr.måned giver så også 12 på et år.

Anmeld Citér

19. januar 2017

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Er dit barn fyldt 3 eller 7 siden sidst? Så kan der være en forskel der.

Ellers er det generelt dyrt at skylde SKAT penge.

Ring til SKAT eller kommunen og få at vide hvilke perioder det drejer sig om. 

Det gode er dog at det virker til at I ikke har mere gæld til daginstitution end det de trækker nu, da de må trække det hele men ikke gør det.

Vedr. efterregning på friplads så er det jeres ansvar at friplads bliver beregnet korrekt ud fra jeres indkomst. Mener først den ændrer sig ved +/- 10 % men 1% pr.måned giver så også 12 på et år.

Nej det er de ikke. Det der bare undrer mig er at når man regner tallene sammen, bliver det ikke i nærheden af de 1900kr, men ja må prøve at ringe til dem, det er bare en øv regning at få, når vi ellers betaler hvad der skal betales, når vi får regningerne, netop for at undgå dette

Anmeld Citér

19. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nej det er de ikke. Det der bare undrer mig er at når man regner tallene sammen, bliver det ikke i nærheden af de 1900kr, men ja må prøve at ringe til dem, det er bare en øv regning at få, når vi ellers betaler hvad der skal betales, når vi får regningerne, netop for at undgå dette

Det er super ærgerligt ja, men selvom i sørger for at betale skal i også selv sørge for at de i har oplyst af indkomst passer, netop så i ikke får en efterregning.... Og det skal i selv sørge for, også at gøre løbende netop for at i kan ændre det så i ikke får en efter regning 

Anmeld Citér

19. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er super ærgerligt ja, men selvom i sørger for at betale skal i også selv sørge for at de i har oplyst af indkomst passer, netop så i ikke får en efterregning.... Og det skal i selv sørge for, også at gøre løbende netop for at i kan ændre det så i ikke får en efter regning 

Den er jeg med på, nu er det også mere hvordan tallene på billedet kan blive til 1900kr i den totale opgørelse, når, hvis man lægger det sammen, bliver det kun ca halvdelen 

Anmeld Citér

19. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den er jeg med på, nu er det også mere hvordan tallene på billedet kan blive til 1900kr i den totale opgørelse, når, hvis man lægger det sammen, bliver det kun ca halvdelen 

Anmeld Citér

19. januar 2017

Cassandra

Anonym skriver:

I mine øjne ser reguleringen korrekt ud  Men er I i tvivl kontakt Skat 

Anmeld Citér

19. januar 2017

M&Ms

Anonym skriver:

Sådan ser opgørelsen ud, jeg forstår den ikke 

1830 + 154 giver da 1984??

Anmeld Citér

19. januar 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman
M&Ms skriver:

1830 + 154 giver da 1984??

Tror hun mener hvordan de er nået frem til 1830 og 154

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.