Medicinudgifter IVF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.459 visninger
14 svar
3 synes godt om
18. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej

Min kæreste og jeg skal i gang med IVF behandling, er der nogen der har været det igennem og har en idé om hvad medicinudgifterne løber op i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

Mortil2piger18

Det kommer lidt an på hvad du skal have, til en ægudtagning brugte jeg ca 2-3 penne gonal-F 900 iu som pr stk koster ca 1500 kr, derefter orgalutran tror det var omkring 500-600 for 5 stk, en ægløsnings sprøjte til ca 300 og til sidst  ca 2 pakker progesteron ca 500 kr pr pakke (mener der er 10 i hver pakke. Er man medlem af Danmark får man så lidt tilskud. Men uanset hvad er det en dyr behandlingsform. Men det hele værd hvis det lykkes

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Septembermor17 skriver:

Det kommer lidt an på hvad du skal have, til en ægudtagning brugte jeg ca 2-3 penne gonal-F 900 iu som pr stk koster ca 1500 kr, derefter orgalutran tror det var omkring 500-600 for 5 stk, en ægløsnings sprøjte til ca 300 og til sidst  ca 2 pakker progesteron ca 500 kr pr pakke (mener der er 10 i hver pakke. Er man medlem af Danmark får man så lidt tilskud. Men uanset hvad er det en dyr behandlingsform. Men det hele værd hvis det lykkes

Ja ved det er en dyr behandling, og er også helt enig i det er det hele værd, hvis det lykkes.. 

Vi glemte bare at spørger, og det er nu en gang rart at være forbedret ingen man står nede på apoteket..  

Jeg takker for dit svar, og håber vi er lige så heldige som mange andre og det lykkes..

Anmeld Citér

18. januar 2017

Mortil2piger18

Anonym skriver:

Ja ved det er en dyr behandling, og er også helt enig i det er det hele værd, hvis det lykkes.. 

Vi glemte bare at spørger, og det er nu en gang rart at være forbedret ingen man står nede på apoteket..  

Jeg takker for dit svar, og håber vi er lige så heldige som mange andre og det lykkes..

Ja kender det godt, JEG var uforberedt på det, vidste nok at det sikkert var dyrt, men SÅ dyrt alligevel  vi har været gennem 3 ivf behandler uden at blive gravid, og så blev jeg gravid naturligt i julen Hihi 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Septembermor17 skriver:

Ja kender det godt, JEG var uforberedt på det, vidste nok at det sikkert var dyrt, men SÅ dyrt alligevel  vi har været gennem 3 ivf behandler uden at blive gravid, og så blev jeg gravid naturligt i julen Hihi 

Har så lige fundet ud af at der er et max på egen betaling på omkring 3.800 kr. om året, spurte lige sygehuset, da jeg ringede svar på en blodprøve.. Og sygeplejersken ville skyde på at medicinen til 1. forsøg ville lægge på omkring 2.500 kr. - så man kan sige hvis det ikke lykkes første gang er regningen allerede mindre 2. gang og gratis 3. gang hvis det finder sted i det samme kalenderår.

Vi tror (og håber) dog på, at det lykkes allerede i første forsøg, lægen udtalt at vi var et ønske eksempel for dem, og sagde vi havde gode chancer.. - der er naturligvis altså den naturlige del af arbejdet med at blive gravide som ingen er herre over, og som vi først bliver klogere på når arbejdet går i gang - men alt det lægefaglige bekymrede ham ikke... 

Tillykke til jer, det må være stort - vi glæder os til det bliver vores tur..  

Anmeld Citér

18. januar 2017

koeapabshicar

Fra dit kronikertilskud begynder har du en egenbetaling på 3800 et år frem. :-) Vi er igfennem ivf lige nu og det første forsøg har kostet omkring 3000. Vi gav 2500 første gang vi købte medicin og småbeløb derefter. Mit kronikker tilskud startede i november så jeg har frem til november igen før jeg skal betale :-)

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Fra dit kronikertilskud begynder har du en egenbetaling på 3800 et år frem. :-) Vi er igfennem ivf lige nu og det første forsøg har kostet omkring 3000. Vi gav 2500 første gang vi købte medicin og småbeløb derefter. Mit kronikker tilskud startede i november så jeg har frem til november igen før jeg skal betale :-)

Tak for din kommentar..  

Det lyder lidt som det jeg har fundet ud af..  

Jeg krydser fingre for at heldet er med jer, i jeres forsøg, og der dermed er gevinst ingen november   

knus

Anmeld Citér

18. januar 2017

C85

Hvordan får man sådan et kronikertilskud?? 

Anmeld Citér

19. januar 2017

Anonym trådstarter

C85 skriver:

Hvordan får man sådan et kronikertilskud?? 

Iflg. De oplysninger jeg har kunne finde, også det sygeplejersken sagde, så sker det det automatisk når du når grænsen på 3.800 Kr. Da alt medicinen du køber bliver indberettet via dit CPR. 

Anmeld Citér

19. januar 2017

C85

Anonym skriver:

Iflg. De oplysninger jeg har kunne finde, også det sygeplejersken sagde, så sker det det automatisk når du når grænsen på 3.800 Kr. Da alt medicinen du køber bliver indberettet via dit CPR. 

Ok, tænkte bare om det var noget, der skal søges om og hvordan man er berettiget, men det er da dejligt, hvis man bare får det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.