Eksamensangst! Skal op i morgen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2017

God-mor

Nel skriver:

Det er super svært når man reagerer fysisk, det kender jeg godt. Jeg bliver også helt varm i hele kroppen og har tendens til at gå i sort når jeg bliver meget nervøs.

Det er klart vejrtrækning du skal øve dig på, når det er hyperventilation som er dit problem. Det kan jeg se de andre også skriver En kombination af at øve sig på at acceptere angsten mentalt og øve sig i vejrtrækningsteknikker er en super god ide.

Og så skal du vide, at du er super sej for at gå op til eksamen uden  betablokker. Det må du virkelig også rose dig selv for, uanset hvordan det går

Du har helt ret! Jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå, men jeg føler at jeg har styr på pensum så det hjælper en hel del. Jeg er også bange for at gå i sort, men må få skrevet en masse gode stikord ned i forberedelsestiden, så jeg har lidt backup.

Tak fordi du tog dig tid, det har hjulpet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2017

God-mor

MummiT skriver:

Det gør jeg også. Og så er det nemlig at det er vigtigt at aktivt minde sig selv om at trække vejret dybt og roligt.

Og huske at det er 1000 gange bedre at stoppe op midt i en eksamen og bruge et par minutter på at trække vejret end at blive overmandet af angst (min angst er fuldstændig lammende, og jeg kan intet hvis først den får fat) og ikke få sagt en disse. 

Angsten kan stadig godt koste lidt på karakteren (jeg fik at vide d. 6 at de fornemmede min forståelse af emnet og teksten til at ligge til ca 10 eller endda 12, men fordi jeg var lidt langsom, stammede, stoppede op og skulle have nogle af spørgsmålene forklaret meget kunne jeg "kun" få 7.

Er præcis samme måde jeg reagerer! Stammer helt vildt og det kan sortne for mine øjne. Jeg vil virkelig forsøge at fokuserer på min vejrtrækning derinde. Og så hellere tage en tår vand og holde pause, hvis jeg kan mærke at det bliver for meget. Det er så ærgerligt at man skal have det på den måde, og særligt når man faktisk kan sit stof og at ens angst så skal hive en ned karaktermæssigt. Men vil tage dine gode råd til mig

Jeg føler nogle gange at jeg er den eneste der har det som jeg har det op til eksamen. 

Anmeld Citér

15. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
God-mor skriver:

Er præcis samme måde jeg reagerer! Stammer helt vildt og det kan sortne for mine øjne. Jeg vil virkelig forsøge at fokuserer på min vejrtrækning derinde. Og så hellere tage en tår vand og holde pause, hvis jeg kan mærke at det bliver for meget. Det er så ærgerligt at man skal have det på den måde, og særligt når man faktisk kan sit stof og at ens angst så skal hive en ned karaktermæssigt. Men vil tage dine gode råd til mig

Jeg føler nogle gange at jeg er den eneste der har det som jeg har det op til eksamen. 

Jeg håber du kan bruge det

Og så må du have al held og lykke i morgen! Håber du kommer godt i gennem, og undgår panikken!

Anmeld Citér

15. januar 2017

God-mor

MummiT skriver:

Jeg håber du kan bruge det

Og så må du have al held og lykke i morgen! Håber du kommer godt i gennem, og undgår panikken!

Tak

Anmeld Citér

16. januar 2017

Nel

Hvordan gik det?

Anmeld Citér

16. januar 2017

God-mor

Nel skriver:

Hvordan gik det?

Jeg fik 12

Anmeld Citér

16. januar 2017

Nel

God-mor skriver:

Jeg fik 12

Ej hvor flot! Så kan jeg næsten regne ud at du overvandt angsten Tillykke!!

Anmeld Citér

16. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
God-mor skriver:

Jeg fik 12

Jaa hvor fedt, stort tillykke 

Anmeld Citér

16. januar 2017

God-mor

Nel skriver:

Ej hvor flot! Så kan jeg næsten regne ud at du overvandt angsten Tillykke!!

Tak Det gjorde jeg. Jeg hyperventilerede ikke. Faldt lidt over ordene det første minut og så var det ovre Fokuserede meget på min vejrtrækning og det gav pote. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

God-mor

MummiT skriver:

Jaa hvor fedt, stort tillykke 

Tusind mange takHjalp rigtig meget at koncentrerer mig om min vejrtrækning og prøve ikke at tænke i katastrofe tanker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.