D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
God-mor skriver:
Nogle gode råd når man lider af eksamensangst?
Jeg skal op i mundtlig samfundsfag i morgen, og jeg har det så skidt. Lider nemlig af voldsom eksamensangst og plejer at få betablokker, som virker ok men dem har jeg ikke bedt lægen om denne gang, da jeg er gravid.
Nogle som har det som mig? Det er så øv at have det sådan. Men godt det snart er overstået
Træk vejret. Sådan helt særiøst, når du venter på at skulle trække, sidder til forberedelse eller er ved at fremlægge, så træk vejret! Brug et par minutter på at lukke øjene og trække vejret helt ned i maven. Det får hele kroppen til at slappe af og kan tilbagemane et angstanfald. - Brugte det selv da jeg var til eksamen d. 6/1. Jeg stoppede op midt i en sætning fordi jeg kunne mærke et angstanfald var på vej, og overvandt det så jeg kunne snakke videre og endte med et 7-tal. 
Acceptér at når du har gjort dit bedste så er resten ude af dine hænder. Uanset om du har leveret en lorte præstation eller en fabelagtig præstation, så kan du hverken gøre til eller fra når du gjort dit bedste.
Lad være med at have en forventning til karakteren. - Det er i hvert fald en kæmpe stressfaktor for mig. Lav dig et mål der hedder; levér den bedst mulige vare. Det tager i hvert fald noget af stressen for mig.
Og igen, husk nu at trække vejret! Det kan virkelig gøre en seriøs forskel at man lige husker at bruger 2 minutter på at få ro på hjertet og trække vejret ned i maven.
Derudover vil jeg klart anbefale en samtale med en coach, når du er færdig med din eksamen, så du kan undgå angsten til fremtidige eksamner. Jeg havde sådan en samtale sidste sommer, og det er derfra jeg har lært mine teknikker og fundet ud af hvad der virker for mig.
Anmeld
Citér