Nogen der kender lejeloven-ang fogedsager osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2017

Anonym trådstarter

Lang historie meget meget kort. Jeg har boet på krisecenter i 8 mdr med mine 2 børn. Min eksmand blev i vores fælles lejlighed, men misligholdt huslejen og imorgen bliver "vi" smidt ud af fogeden. Jeg har af gode grunde ikke kunne komme til lejligheden eller lign. Vi står begge på lejekontrakten. Jeg har så stået på boligakut listen i kommunen, og i sidste uge fik jeg afvide af min sagsbehandler at der er en bolig til os! Men.. har så fundet ud af at det er i samme boligselskab .. og nu tænker jeg bare, kan jeg så overhovedet regne med at få boligen? Kan boligselskabet vælge og sige til kommunen at de ikke vil have mig som lejer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2017

Babilooo

Hmmm... øh ja de er vel ikke interesserede i dårlige betalere. Øv situation. 

Håber du finder en god løsning!

Anmeld Citér

15. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det kan de nok godt men hvis du tager kontakt og kan bevise at du kan betale fremover og årsagen til i bliver smidt ud gerne med en skriftlig eller telefonisk kontakt fra krisecentret der kan bakke dig op, kan det nok hjælpe. 

Rigtig meget held og lykke

Anmeld Citér

15. januar 2017

Ai sha

Anonym skriver:

Lang historie meget meget kort. Jeg har boet på krisecenter i 8 mdr med mine 2 børn. Min eksmand blev i vores fælles lejlighed, men misligholdt huslejen og imorgen bliver "vi" smidt ud af fogeden. Jeg har af gode grunde ikke kunne komme til lejligheden eller lign. Vi står begge på lejekontrakten. Jeg har så stået på boligakut listen i kommunen, og i sidste uge fik jeg afvide af min sagsbehandler at der er en bolig til os! Men.. har så fundet ud af at det er i samme boligselskab .. og nu tænker jeg bare, kan jeg så overhovedet regne med at få boligen? Kan boligselskabet vælge og sige til kommunen at de ikke vil have mig som lejer? 

Prøv at ring til din Sagsbehandler i morgen og forklar dem problemtet

Det kan jo væreat din sagsbehandler allerede jar talt med boligselskabet om det

Alt mulig held og lykke til dig og dine børn ��

Anmeld Citér

15. januar 2017

alenemor42

Det er kommunen der har rådighedsret over lejligheden de anviser dig. Så boligselskabet kan ikke gøre det store og kan ikke afvise dig

Anmeld Citér

15. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Uden at vide noget som helst om det, vil jeg da tro at det er kommunen der "ejer" akut lejlighederne!!?? Altså ligesom til flygtningene...her opkøber kommunen lejligheder af boligselskabet og udlejer? boligerne til flygtningene. 

Men skal ikke kunne sige om det samme er gældende ved akut listerne...Men det mener jeg altså at have læst. Dvs at du i praktis jo lejer lejligheden af kommunen.... Men aner virkelig ikke om det hænger sådan sammen. Er der ikke nogle du kan rådføre dig med på krisecentret ellers kontakt kommunen. 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Anonym

alenemor42 skriver:

Det er kommunen der har rådighedsret over lejligheden de anviser dig. Så boligselskabet kan ikke gøre det store og kan ikke afvise dig

Det her.

Men ring alligevel til sagsbehandleren i morgen og få ro i maven.

Anmeld Citér

15. januar 2017

Anonym trådstarter

Tak for svarene  

har et møde med ungernes sagsbehandler imorgen som også er hende der har været hurtig på tasterne da familieafdelingen fik lejligheden ind, så jeg hører hende ad.. jeg håber virkelig det flasker sig. Har boet her i 8 mdr med 2 børn, et lille "hotelværelse" og min store er begyndt og mistrives rigtig meget her, det er pokkers svært og skærme dem mod alle menneskerne der flytter ind og ud osv osv ! Det SKAL bare være vores lykke der er vendt nu 

er også nervøs for selve gælden som opstår ved en udsmidning , om de vil trække min andel via min nye husleje eller lign? Det har jeg ikke råd til som studerende  

alle de pokkers bekymringer  

Anmeld Citér

15. januar 2017

Anonym trådstarter

Krisecenteret er ikke i stand til og hjælpe lige med de her spørgsmål .. har bare en ide om at det kan sagsbehandleren heller ikke imorgen 

det er nok noget det først skal undersøges, tænker jeg hun vil sige. Og derfor ville jeg lige forsøge mig her, så jeg måske kunne få lidt ro i maven indtil da 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hmmm... øh ja de er vel ikke interesserede i dårlige betalere. Øv situation. 

Håber du finder en god løsning!

Er sådan set ikke dårlig betaler. Dvs, rki banker da på døren og en udsmidning finder sted imorgen. Men, ja nu kommer undskyldningerne  , jeg har ikke haft adgang til mit hjem siden jeg flygtede med mine børn uden og se mig tilbage. Min eksmand , som jeg var blevet skilt fra få dage forinden, blev i boligen og annoncerede mine forældre at han BLEV og jeg skulle bare ud af lejemålet og væk med min adresse. Dette, kunne jeg ikke "bare" lige gøre, da han så automatisk ville få bopælen og jeg ville ikke kunne rykke mine børns adresse uden hans samtykke (fælles forældremyndighed) og ja endnu en lang historie kort, så ved de fleste godt hvor lang sådan en sag kan trække ud i stf, og derfor har jeg været bundet på hænder og fødder indtil jeg fik den fulde forældremyndighed , som jeg HAR fået . Men da det skete, var fogedsagen allerede startet .... og trods det kun var 1 husleje, så lød beløbet vi skulle betale tilbage inden 14 dage, på over 20000kr . Og her er jeg så. 

Jeg har aldrig nogensinde, før nu, været i rki , eller på anden vis ikke betalt mine regninger. Men det skulle denne skilsmisse åbenbart ændre stærkt på, og sådan er det. Det er noget det nok skal komme styr på hen af vejen. I alt det her, har mine børn været mit ultimative fokus, efter det de har været igennem inden vi kom her. 

Øhm... ja.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.