Det med at købe/gemme ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
17 svar
30 synes godt om
14. januar 2017

Lykkelig-Kvinde

jeg har en datter på 4 år fra tidliger forhold, kommer fra en "fattig" familie og med xen var pengene meget små så derfor er det meste købt brugt eller gaver... 

jeg har gemt de fleste baby ting da jeg ved ting er dyre at købe igen 

men nu jeg gravid og kun 6 uger henne, vi havde så en snak om de ting jeg har gemt.. min kæreste så helst at jeg smed alt ud, han kommer fra en "rig familie sammenlignet med min".. pt har min kæreste været ramt af nogle uheldige ting og derfor har der været brugt en del penge på uforudsete udgifter og når jeg ser på det vil jeg helst gemme.. men normalt er hans økonomi meget stærk - min er vi ved at rydde op i.. og så mener han ikke vi kommer til at mangle noget da hans familie vil forkæle den lille siger han.. men jeg vil os bare gerne klare os selv.. 

men er det forkert af mig at holde på alle tingene ? Skal jeg bare smide ud og håbe på at han har ret ? At vi ikke kommer til at mangle noget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2017

Aristocats

Det er da fuldstændig hul i hovedet at smide ud og købe nyt hvis det er noget der fint kan genbruges. Og hvis i endelig smider det ud, så giv det til mødrehjælpen. Men nej, jeg mener absolut ikke at du skal smide det ud - genbrug alt det, der kan genbruges. Det er bæredygtigt og ganske gratis  Der er ingen grund til at købe nyt med mindre tingene er i dårlig stand. Så behold endelig dine ting hvis det er det som du føler for. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

linkon

Jeg synes i skal mødes lidt på halvvejen, det kan jo være din kæreste ønsker at købe nye ting til sit første barn og at han måske føler han går glip af noget ved at skulle genbruge alt det dig og din x købte ind da du ventet dig med ham ��

Sådan følte jeg det hvertfald da jeg ventet mit første barn, men min kæreste havde en i forvejen! 

Anmeld Citér

15. januar 2017

tarkoflen

Jeg kan godt forstå hvis din kæreste gerne vil købe nogle ting fra ny eller i hvert fald noget l finder sammen, så jeg synes l skal sætte jer ned og finde ud af sammen hvad l gerne vil genbruge, hvad l evt vil sælge/give væk og hvad der skal være nyt. Det kan jo være at hvis han føler han er medbestemmende over hvad der skal genbruges, at så er det fint. 

Men jeg vil da helt sikkert presse på for at alt ikke skal være nyt, når l har noget der fungere og sagtens kan bruges! 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Lykkelig-Kvinde

Tak for jeres svar, jeg syndes det er en lidt svær situtation 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Sprit25

Jeg kan godt forstå ham! Men jeg kan også godt forstå dig. Tænker han har glædet sig til at tage ud og købe ting til jeres barn sammen. 

Mød ham på halvvejen. Spørg hvad han gerne vil have fra nyt og hvad er okay at genbruge. Tøj og sådan noget vil jo svare til en genbrugsbutik 

det han så ikke vil have, sælg det videre

Anmeld Citér

15. januar 2017

Kay

Kan i ikke sætte jer og rytter op i tingene sammen? 

Jeg kan huske da vi ventede nummer 2 var nogle af tingene mere "opbrugt" end jeg huskede det da jeg pakkede det væk, og andre ting var så fine og noget affektionsværdi og minder... så kan i også få et overblik over hvad i mangler 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Babilooo

Jeg vil også sige sorter det sammen med ham. Han vil nok også gerne være med til at købe noget. Det lyder jo ikke til han kan lide standen eller stilen.

Det lyder til,  at du har været i en fattig familie og nu er kommet ind i en rig familie. Her vil jeg sige at jeg måske også ville have svært ved fx forvasket, "billigt" børnetøj der har været brugt af 4 børn hvis jeg var rig. Man går jo selv typisk i det tøj,man har råd til. Dvs hvis man har en høj løn har man mulighed for at købe en vintrrjakke til 3-7.000kr. Har man en mindre løn køber man evt en jakke i H og M eller Bilka. Man køber jo ikke sindssygt dyrt børnetøj, hvis man ikke har lønnen til det eller omvendt - man går ikke typisk i mødrehjælpen, hvis man bor i et hus til 10 mio. 

Hvis din mand er fra en rig familie og ellers går i jakkesæt og kører fin bil m.m. , så kan jeg egentlig også forstå at han gerne vil have baby i pænt  børnetøj evt til den dyre ende. 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
Smølfine123 skriver:

Jeg vil også sige sorter det sammen med ham. Han vil nok også gerne være med til at købe noget. Det lyder jo ikke til han kan lide standen eller stilen.

Det lyder til,  at du har været i en fattig familie og nu er kommet ind i en rig familie. Her vil jeg sige at jeg måske også ville have svært ved fx forvasket, "billigt" børnetøj der har været brugt af 4 børn hvis jeg var rig. Man går jo selv typisk i det tøj,man har råd til. Dvs hvis man har en høj løn har man mulighed for at købe en vintrrjakke til 3-7.000kr. Har man en mindre løn køber man evt en jakke i H og M eller Bilka. Man køber jo ikke sindssygt dyrt børnetøj, hvis man ikke har lønnen til det eller omvendt - man går ikke typisk i mødrehjælpen, hvis man bor i et hus til 10 mio. 

Hvis din mand er fra en rig familie og ellers går i jakkesæt og kører fin bil m.m. , så kan jeg egentlig også forstå at han gerne vil have baby i pænt  børnetøj evt til den dyre ende. 

Ej, det passer da ikke. I dag vælger mange forældre at genbruge/købe brugt af hensyn til både miljø OG økonomi. Man kan ikke dele folk op i kasser på den måde. Jeg har fint råd til nyt, dyrt tøj, men vil langt hellere købe i Mødrehjælpen af ren fornuft. Man kan jo også købe lækre mærker brugt. Det er da ren prioritering.

Og der er da fx også mødre, der iklæder deres børn dyre mærker for at fremstå rigere end de egentlig er.

Og så er det jo BARE tøj til små børn. Og ofte er det nærmest ubrugt i de mindre størrelser. De er jo ikke påklædningsdukker eller statussymboler.

Anmeld Citér

15. januar 2017

Babilooo

Lucinde skriver:

Ej, det passer da ikke. I dag vælger mange forældre at genbruge/købe brugt af hensyn til både miljø OG økonomi. Man kan ikke dele folk op i kasser på den måde. Jeg har fint råd til nyt, dyrt tøj, men vil langt hellere købe i Mødrehjælpen af ren fornuft. Man kan jo også købe lækre mærker brugt. Det er da ren prioritering.

Og der er da fx også mødre, der iklæder deres børn dyre mærker for at fremstå rigere end de egentlig er.

Og så er det jo BARE tøj til små børn. Og ofte er det nærmest ubrugt i de mindre størrelser. De er jo ikke påklædningsdukker eller statussymboler.

Ja man kan få meget fint tøj brugt. 

Men hun siger direkte at hun har været fra fattige kår. 

Det afhænger jo af hvor "slemt" tøjet er tilredt/ slidt/ forvasket osv. 

Hvis det var blødt, dejligt og pænt ville han nok ikke modsige sig tænker jeg. 

Og det er da sjældent at du ser forældre i dyrt tøj og børn i slidt "billigt" tøj. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.