For mange legeaftaler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.831 visninger
11 svar
15 synes godt om
14. januar 2017

Anonym trådstarter

Hejsa,

Jeg har lige brug for andres syn på sagen. Om det er mig der er en pivskid, og bare skal lære at leve med at min datter bliver stor

Vi har, efter vi er flyttet, fået nye, virkelig gode naboer. Min datter på snart 5 år er blevet bedste veninde med deres jævnaldrende datter, som hun også går i børnehave med. 

Hun har indtil for et halvt års tid siden ikke haft specielt mange legeaftaler. Men nu er det rigtig tit, at de leger sammen efter børnehave. Tit ringer vores nabo fra børnehaven, når hun skal hente sin datter, og spørger om hun skal snuppe vores med hjem, og uha hun kan også bare spise med 3 timer senere. Hun har også "travlt" med, at de kan prøve og sove sammen. Ej, skal nok være sød. Elsker virkelig vores nye naboer, men det kan også godt blive lidt for meget, synes jeg, og jeg føler ikke jeg gengælde al hendes overskud til at have andres børn på besøg hele tiden. (De er dog selvfølgelig også ofte her)

Men ja, er det mig der bare må vænne mig til det, og udelukkende se det som en gave? Eller kan børn på ikke engang 5, have for mange legeaftaler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2017

Aristocats

Jeg tænker mere det handler om hvordan din datter har det med det?

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg tænker mere det handler om hvordan din datter har det med det?

Altså, hun er sådan set generelt glad og tilfreds

Anmeld Citér

14. januar 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Altså, hun er sådan set generelt glad og tilfreds

Jamen, så synes jeg ikke det er noget problem hvis hun trives med det 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Førstegangsmor-88

Jeg synes ik et barn på 5 år kan have for mange legeaftaler på den måde. Det handler for det første om hvordan din datter trives i den situation. Er hun stadig den glade pige der spiser og sover som hun plejer ? Jamen så kan hun sagtens kapere det. Så er der jo spørgsmålet om I kan kapere det. Hvorfor føler du det er for meget ? Er det fordi du savner hende eller fordi du føler hun skal være mere hjemme ? du ku jo evt snakke med moderen om nogle regler. F.eks at hun meget gerne må tage hende med hjem fra børnehaven men du gerne vil have hende hjem og spise til aftensmad da du føler det er familie tid.

Du snakker også om at du ikke har overskud til at gengælde, måske dette er et emne du også skal tage op. Der jo ingen der siger hun forventer det samme, måske synes hun bare det er rigtig hyggeligt at have din datter på besøg og du behøver ikke gøre samme til gengæld som et pres men af lyst..

Anmeld Citér

14. januar 2017

Babilooo

Jeg har tit haft et større overskud og lyst til at have børn med hjemme. Jeg forventer bestemt ikke af det gengældes i samme grad. Kan bedst lide legeaftale er her - måske har hun det på samme måde. 

Og ja - når børnene bliver større følger der flere aftaler med. Vi har 1-3 legeaftale om ugen

Anmeld Citér

15. januar 2017

tarkoflen

Jeg ville synes det var skønt hvis min datter kom tidligere hjem fra bh fordi en anden forældre tog hende med, men jeg ville også have hende hjem og spise de fleste dage. 

Kunne du evt. foreslå at en gang imellem så kunne de komme over til jer og spise, når de var blevet hentet at venindens mor? Så får de lov til at fortsætte deres aftale og du får din datter hjem  

og så er det altså helt ok at sige nej tak til tilbuddet hvis du ikke føler det lige passer ind i dine planer! 

Hvis din datter ikke reagerer på det, så er jeg sikker på at hun bare hygger sig, og så ville jeg ikke være bekymret på hendes vegne men har du selv et behov for at hun kommer hjem når du kommer hjem, så skal du bare sige det

Anmeld Citér

15. januar 2017

klmf

Det er rigtig dejligt, at din datter og I har fået nye, søde naboer og at de leger så godt. Men hun er kun 5 og det er stadig jer som familie, der er det vigtigste i hendes verden. Det er helt ok at skrue ned for antal aftaler eller korte dem af så det bliver indtil spisetid - også bare fordi du har brug for at se din datter! Det skal tids nok komme at de ikke gider være sammen med os, men hellere vil hænge ud med vennerne Mht. naboen - hun er sikkert ikke klar over, hun trækker den lige op til din grænse og hun ved det ikke før du siger fra. Hun gør det i den bedste mening sikkert. Måske hun er super lettet over hendes barn har fået en legekammerat. 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Kildebakken

Har du tænkt over hvorfor det stresser dig at have pigen på besøg. Føler du at det medfølger en masse voksen engagement og oprydning? Din datter lærer en hel masse om relationer og bygger en god base at gå ind I skolens socialeliv med, så jeg ville nok forsøge at slappe mere af når pigen var på besøg. Lad dem selv finde på, løse konflikter og lad det flyde lidt med legetøj og lav så en rengørringsdag en dag om ugen. Bare mine tanker. Jeg havde den mest vidunderlige barndom, med en bedste veninde lige ved siden af, vi legede næsten hver dag. Ville ønske mine børn kunne opleve det samme, men lige for nu bor deres bedste venner lidt længere væk.

Anmeld Citér

15. januar 2017

Soonmom

Altså hvor mange gange om ugen/måneden snakker vi om? - umiddelbart kan jeg ikke se problemet i det, hvis din datter gerne vil selv og trives

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.