Hvornår kan man blive gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2017

Beti89

mija skriver:

Det har du fuldstændig ret i, men jeg ville stadig synes det var utrolig stressende! Jeg har set op til flere gange hvor frustrerede nogle bliver pga de bliver ved og ved med at teste, og det er her jeg mener at det nok gavner mere at lade hver

Har selv haft en cyklus der bestemt ikke var til at regne med, hvor der snildt kunne gå 2-3 mdr mellem min menstruation. Og da vi blev enige om at prøve at lave baby, var jeg helt sikker på at det ville tage lang tid pga den svingene cyklus, og det var jeg egentlig indforstået med, og var derfor helt afslappet med det hele. Hun blev så lavet på første forsøg 

Jeg er med på at det kan stresse at tage test, men tror nu også det kan stresse slet ik at kende sin cyklus. For nogle giver det mere ro i kroppen at de nogenlunde ved hvordan de har mulighed for at blive gravide  

Tror du bare har været en af de heldige for flere af os andre virker det dog ik så nemt desværre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2017

Whatsername

Det kan nemt gå hen og blive en videnskab, selvom man egentlig gerne bare ville lade det hele ske naturligt og uden pres. Men sådan er det desværre bare ikke for alle. 

Min mand og jeg troede også, at det bare krævede jævnlig sex og så ville resten ske af sig selv. Men jo længere tid der gik uden held og en cyklus der blev mere og mere ustabil, så er det altså bare ikke så simpelt. For mit vedkommende endte det i en PCO diagnose og fertilitetsklinik, men nu er det heldigvis lykkedes mig at blive gravid. Gudskelov for videnskab, siger jeg bare. 

Men er der ingen grund til at bruge ÆL test og beregne dit og dat, jamen nej, så er der da heller ingen grund til at gøre det. For de fleste sker det jo ganske hurtigt og uden for meget halløj, men vi skal jo være nogen der spolerer den statistik. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

frkchili

Jeg bruger en donor (om nogle måneder), så for mig er det altafgørende at bruge ÆL-tests og prøve at ramme 'det gyldne tidspunkt' så præcist som muligt. Ellers bliver det ret dyrt i længden  Håber på gevinst relativt hurtigt!

Anmeld Citér

16. januar 2017

Anonym

Beti89 skriver:

Jeg er med på at det kan stresse at tage test, men tror nu også det kan stresse slet ik at kende sin cyklus. For nogle giver det mere ro i kroppen at de nogenlunde ved hvordan de har mulighed for at blive gravide  

Tror du bare har været en af de heldige for flere af os andre virker det dog ik så nemt desværre. 

Lige præcis! 

Vi har forsøgt i over et år, både med og uden ægløsningsteste, sex når det passede os og sex når man skulle.. Intet er sket - vi er så startet i behandling da min kæreste har lav sædkvalitet. 

Så for mange er det altså ikke så simpelt  

Anmeld Citér

17. januar 2017

Beti89

Anonym skriver:

Lige præcis! 

Vi har forsøgt i over et år, både med og uden ægløsningsteste, sex når det passede os og sex når man skulle.. Intet er sket - vi er så startet i behandling da min kæreste har lav sædkvalitet. 

Så for mange er det altså ikke så simpelt  

Præcis!

Vi er ikke nået til at vi kan få behandling helt endnu, men vi har prøvet i 9 måneder nu. Vi har dog været på Fertilitetsklinikken for en del måneder siden og kæresten har egentlig fin sædkvalitet, men lav sædbevægelighed, hvilket kunne gøre det besværligt at blive gravide sagde hun, så tror desværre også vi ender i behandling

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym

Beti89 skriver:

Præcis!

Vi er ikke nået til at vi kan få behandling helt endnu, men vi har prøvet i 9 måneder nu. Vi har dog været på Fertilitetsklinikken for en del måneder siden og kæresten har egentlig fin sædkvalitet, men lav sædbevægelighed, hvilket kunne gøre det besværligt at blive gravide sagde hun, så tror desværre også vi ender i behandling

Krydser fingrene for, at det lykkes jer inden 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Beti89

Anonym skriver:

Krydser fingrene for, at det lykkes jer inden 

Krydser også fingrer for jer

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym

Beti89 skriver:

Krydser også fingrer for jer

Mange tak 

Anmeld Citér

18. januar 2017

CC79

Alle mine graviditeter er nøje planlagt efter min cyklus og er blevet gravid i første forsøg 4 gange og 5. gang efter to mdrs forsøg. Om der var gået længere uden planlægning ved jeg ikke. Men ja jeg har sat mig ind i at genkende ægløsningsudflåd og dermed hvornår chancen var størst og det tror jeg da bestemt har gjort hele forskellen på hvor hurtigt det gik samt en rigtig god portion held for selvom man rammer rigtigt skal det stadig lykkes for kroppen at blive gravid og det er jo en proces man ikke ved hvordan forløber eller som sådan har indflydelse på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.