Hvornår kan man blive gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.709 visninger
18 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej alle,

nu har jeg fulgt med herinde i en lille måneds tid da min bedre halvdel og jeg er påbegyndt "projekt barn".

Men jo mere jeg læser/ser andres spørgsmål, råd etc ang. ægløsning,det at prøve at blive gravid etc virker det til at det kan være ret kompliceret og lidt af en videnskab at blive gravid/ramme den rigtige tid på måneden.

Er det min naive opfattelse at det sådan set ikke kræver mere end 2 mennesker og en tur i sengen indtil det lykkedes at blive gravid? 

Hvad har I andre taget højde for/haft erfaringer med? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2017

Xolia

Anonym skriver:

Hej alle,

nu har jeg fulgt med herinde i en lille måneds tid da min bedre halvdel og jeg er påbegyndt "projekt barn".

Men jo mere jeg læser/ser andres spørgsmål, råd etc ang. ægløsning,det at prøve at blive gravid etc virker det til at det kan være ret kompliceret og lidt af en videnskab at blive gravid/ramme den rigtige tid på måneden.

Er det min naive opfattelse at det sådan set ikke kræver mere end 2 mennesker og en tur i sengen indtil det lykkedes at blive gravid? 

Min erfaring er at du og kæresten skal dyrke alt det sex I orker :-)

Jeg har aldrig taget en ægløsningstest og har 4 børn som er lavet imellem 1. & 3. Cyklus efter præventionsstop.

Alle er langt fra så heldige men prøv det til en start 

Anmeld Citér

15. januar 2017

mija

Helt enig! Jeg har den holdning, at jeg er sikker på at, når man dyrker sex efter ægløsningstest, så stresser det mere end det gavner! Det må da være så udmattende at blive ved med at teste og teste, og så dyrke sex på bestemte dage Hvorfor ikke bare dyrke sex og nyde hinanden når man har lyst. Kan selvfølgelig godt forstå dem der har prøvet i årevis uden held, at man godt nogenlunde vil vide hvornår den ligger hvis man er i tvivl. Jeg tror at når man slapper mere af, så er kroppen mere modtagelig

Anmeld Citér

15. januar 2017

Anonym

mija skriver:

Helt enig! Jeg har den holdning, at jeg er sikker på at, når man dyrker sex efter ægløsningstest, så stresser det mere end det gavner! Det må da være så udmattende at blive ved med at teste og teste, og så dyrke sex på bestemte dage Hvorfor ikke bare dyrke sex og nyde hinanden når man har lyst. Kan selvfølgelig godt forstå dem der har prøvet i årevis uden held, at man godt nogenlunde vil vide hvornår den ligger hvis man er i tvivl. Jeg tror at når man slapper mere af, så er kroppen mere modtagelig

Nogle har en så svingende cyklus, at man gerne vil kunne følge bare lidt med, så man også ved hvornår man evt. kan forvente menstruation/positiv test  Det er mindst lige så stressene for mange, at de ikke ved hvor langt i cyklus de er. 

Og når man har prøvet i x antal måneder med sex når man lige lyster, og der intet er sket, så forsøger man at fange ægløsning på test, så man ved hvornår man skal hygge sig ekstra  Ingen siger at sex skal være planlagt resten af måneden 

Anmeld Citér

15. januar 2017

C85

Jeg kender en del, hvor det er lykkedes indenfor de første par måneder, så det kan jo lade sig gøre.  Jeg har aldrig prøvet ægløsningstest, temperaturmålinger o.l., men tænkte at det vel kommer af sig selv, hvis man bare dyrker sex regelmæssigt. Efter at have forsøg i et år henvendte jeg mig til lægen, bare for at sikre, at alt var som det skulle være. Min kæreste syntes vi bare skulle se tiden an, men jeg ville gerne undersøges, så vi ikke brugte mange år på det, hvis det så slet ikke kunne lade sig gøre. Desværre viste det sig, at min kæreste har nedsat sædkvalitet og det er ikke særlig sandsynligt, at vi kan lave en baby på naturlig vis. Vi er derfor havnet i behandlingsregiet - til april har vi 'arbejdet' på projekt baby i 3 år.

Håber for dig, at det lykkes hurtigere for jer!  Tror det bedste er, hvis man kan lade være med at fokusere for meget på det. Det skal jo helst ikke overtage hele ens liv og hvis ikke der er sket noget indenfor det første år, kan man blive henvist til udredning. 

Anmeld Citér

15. januar 2017

mija

Anonym skriver:

Nogle har en så svingende cyklus, at man gerne vil kunne følge bare lidt med, så man også ved hvornår man evt. kan forvente menstruation/positiv test  Det er mindst lige så stressene for mange, at de ikke ved hvor langt i cyklus de er. 

Og når man har prøvet i x antal måneder med sex når man lige lyster, og der intet er sket, så forsøger man at fange ægløsning på test, så man ved hvornår man skal hygge sig ekstra  Ingen siger at sex skal være planlagt resten af måneden 

Det har du fuldstændig ret i, men jeg ville stadig synes det var utrolig stressende! Jeg har set op til flere gange hvor frustrerede nogle bliver pga de bliver ved og ved med at teste, og det er her jeg mener at det nok gavner mere at lade hver

Har selv haft en cyklus der bestemt ikke var til at regne med, hvor der snildt kunne gå 2-3 mdr mellem min menstruation. Og da vi blev enige om at prøve at lave baby, var jeg helt sikker på at det ville tage lang tid pga den svingene cyklus, og det var jeg egentlig indforstået med, og var derfor helt afslappet med det hele. Hun blev så lavet på første forsøg 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Anonym

mija skriver:

Det har du fuldstændig ret i, men jeg ville stadig synes det var utrolig stressende! Jeg har set op til flere gange hvor frustrerede nogle bliver pga de bliver ved og ved med at teste, og det er her jeg mener at det nok gavner mere at lade hver

Har selv haft en cyklus der bestemt ikke var til at regne med, hvor der snildt kunne gå 2-3 mdr mellem min menstruation. Og da vi blev enige om at prøve at lave baby, var jeg helt sikker på at det ville tage lang tid pga den svingene cyklus, og det var jeg egentlig indforstået med, og var derfor helt afslappet med det hele. Hun blev så lavet på første forsøg 

Der er vi jo så forskellige  Jeg har brugt ægløsningsteste i nogle cyklusser, og jeg følte mig mere med, når jeg vidste hvornår jeg havde ægløsning - til sidst blev jeg for nærig, og ville ikke bruge penge på dem  

I har været heldige, og det er super godt at høre, at det lykkedes for mange så hurtigt  

Anmeld Citér

15. januar 2017

Ai sha

Anonym skriver:

Hej alle,

Vi har 4 børn. Alle lavet i 1 cyklus så her har det ikke været en videnskab.

Jeg tror grunden til at man megwt ser det andet med æl test osv er at man ikke rigtig har brug for hjælp hvis det "kører" hvis det giver mening

Bare nyd henanden. Så skal det nok komme 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Anonym

Det er heller ikke en videnskab at lave børn. Vores er lavet i anden cyklus. Ingen ægløsningstests eller noget. Bare masser af sex ;-) Kast jer ud i de,t og tag det som det kommer...

Anmeld Citér

15. januar 2017

Pianisten

I min første cyklus kørte jeg totalt død i alt det der med ÆL-tests og ÆL-symptomer og what not. Forsøgte alt muligt for at time det præcist, men blev jeg gravid af det? Niks. I anden cyklus sked jeg det hele et stykke og dyrkede sex når jeg ville - tog ikke en eneste ÆL-test, slappede af og tænkte på noget andet end PB, og så sad den i skabet. Vi venter en dreng til maj 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.