Fravalgt/fravælge familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.707 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2017

Anonym trådstarter

Nogen der har fravalgt eller er blevet fravalgt af famile?

Mange kender til at have fravalgt sin famile især forældre en søster osv 

Men er der nogen der kender til at være den fravalgte?

At i er fravalgt af jeres forældre? en søskende osv ?

Hvordan påvirker det jeres liv og ser jeres børn stadig deres bedsteforældre ?

Og hvad har grunden til fravælgelsen været?

Man kan svare anonymt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

Anonym

Jeg er fravalgt af min far, lang trist historie, jeg mener (klart nok?) jeg er uden skyld. 

Min dreng har ingen kontakt med min far, delvist hans vilje. 

Det har gjort ondt I lang tid, men nu er det accepteret og jeg har det godt alligevel  

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym

Mine forældre, mine søskende og jeg er blevet fravalgt af min bedsteforældre på min mors side pga en arvesag mine bedsteforældre ikke mente faldt ud til deres fordel.

det er i år 11 år siden mine forældre har snakket med dem, jeg har haft svært ved at mine ynglings bedsteforældre opførte sig som de har gjort og jeg forstod ikke hvorfor jeg og dem ikke kunne ses. 

Indtil de valgte ikke at dukke op til mit bryllup pga mine forældre og andre ting - der trak jeg stregen selv og måtte putte dem i glemmebogen og kun gemme de gode minder. Det er 4 år siden det skete. 

Det gjorde ondt længe, især efter jeg selv fik børn som de aldrig har set men nu har jeg accepteret deres valgt.  

Den dag de dør, tager jeg med til begravelserne uanset hvad. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym

Jeg er ikke blevet fravalgt, men det er min kæreste og hans familie af min kærestes mormor. 

Ingen ved rigtig hvorfor, men hun flyttede ret pludseligt fra bedstefaren og fortalte ingen hvorhen. Min svigermor gik på folkeregistret for at finde ud af hvor hun bor, men har ikke kontaktet hende, det er 6 år siden. 

Jeg har aldrig mødt hende, men synes det er virkelig mærkeligt at mine børn har en oldemor, som ikke kender til deres eksistens og at hun kunne fravælge sine børnebørn! Min kæreste har lidt lukket af for at hun lever, nok fordi det er det nemmeste, men meget mærkeligt er det, især fordi ingen ved hvorfor hun valgte som hun gjorde. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym

Jeg er blevet fravalgt af min søster - uden helt at vide hvorfor. Det er et stort tab da jeg ingen forældre har. Mit barn har ikke kontakt med sin moster...

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym

Ja, jeg er blevet fravalgt af min far. Virkelig en stor sorg. Særligt da han aldrig har mødt sit barnebarn.

Anmeld Citér

14. januar 2017

ESV

Jeg blev fravalgt af min far for mange år siden fordi han blev jaloux da min stedfar flyttede ind. Det gjorde at jeg i mange år havde et stort had til min stedfar da det jo i mine øjne var hans skyld jeg ikke så min far længere. Jeg har aldrig fået en forklaring af min far og han døde for en del år siden så jeg får den heller aldrig. Tilgengæld satte hans død splid mellem min halvsøster og jeg fordi vi tacklede det meget forskelligt. Vi har knap kontakt idag og kun overfladisk via Facebook. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym

Jeg er blevet fravalgt af min mor, en meget svær situation. Jeg valgte at fortælle min mor om hvordan jeg havde opfattet min barndom og hun blev meget vred og ville kinese mig mere, det er snart 6 år siden. Min lillebror er også blevet fravalgt af hende for ca. 1 år siden. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym

Her er fravalget gensidigt. 

Min ene søster ønskede ikke kontakt med mig længere men gerne vores børn, dette sagde jeg nej tak til da hun ikke har haft ret meget med dem at gøre, og er psykisk syg (her snakker vi at hun bla har været indlagt pga psykoser osv) 

kort efter valgte min mor så at trække sig, hendes folus lå kun hos min søster, og ønskede ikke at støtte mig, hun så i en kort periode stadig børnebørnene men da hun løj og gik bag min ryg har vi valgt dette fra, og deraf valgte den sidste af mine søskende os fra og tog min mors parti, trods jeg sagde det var en sag mellem mig og hende. 

De ville alle gerne have kontakt men med en masse krav til mig uden noget gensidigt hensyn. Derfor valgte jeg at droppe kontakt og lige nu er der ingen ønske fra min side om genforening. De er ikke velkomne i mit hjem og de er ikke personer jeg synes mine børn skal omgå. 

Lige nu har jeg det godt med det selvom det er hårdt indimellem. Men det har helt klart gjort vores liv til bedre for vi behøver ikke sidde til sammenkomster med facade på og gå hjem med ondt i maven bagefter 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym

jeg har fravalgt min familie både på min mors og min fars side. 

De er for dysfunktionelle til mig desværre. 

Jeg har 4 børn som de Selvfølgelig ikke ser heller.

Min yngste ved de ikke existere medmindre de har hørt det af omveje 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.