Hjælp:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

966 visninger
19 svar
14 synes godt om
12. januar 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg tog en test i søndags som var bragende positiv (altså teststreg tydeligere end kontrolstreg) der var jeg 6+3 og nu har jeg taget en test igår og idag pga lidt dårlig mavefornemmelse de er begge blevet lidt svagere nu. 

Spørgsmålet er om mit hcg er faldende. Eller om mit hcg er i den høje ende og testen ikke kan måle hcg så godt længere. Er det muligt allerede nu? Mit hcg var 20700 6+0

vh en bekymret (forhåbentlig stadig mor)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2017

alenemor42

Du kan ikke med en graviditets test måle om dit hcg er faldende !  Er du ved at miste er der stadig hcg i dit blod så det vil du heller ikke kunne måle med en graviditets test.

Jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved at teste ? Hvis du ikke har ondt og bløder er der jo intet der indikerer at du skulle være andet end gravid.

Og farve mætningen på en graviditets test har ingen betydning... det er en generel fejl opfattelse de fleste har. Er der 2 streger er du gravid skulle du miste vil en test stadigvæk vise positiv nogle uger efter pga hcg i blodet 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Du kan ikke med en graviditets test måle om dit hcg er faldende !  Er du ved at miste er der stadig hcg i dit blod så det vil du heller ikke kunne måle med en graviditets test.

Jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved at teste ? Hvis du ikke har ondt og bløder er der jo intet der indikerer at du skulle være andet end gravid.

Og farve mætningen på en graviditets test har ingen betydning... det er en generel fejl opfattelse de fleste har. Er der 2 streger er du gravid skulle du miste vil en test stadigvæk vise positiv nogle uger efter pga hcg i blodet 

Sidst jeg mistede blev mine test svagere og svagere indtil den var negativ. Sååe... 

Anmeld Citér

12. januar 2017

alenemor42

Anonym skriver:

Sidst jeg mistede blev mine test svagere og svagere indtil den var negativ. Sååe... 

De kan stadigvæk ikke måle variation af hcg 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

De kan stadigvæk ikke måle variation af hcg 

Mit spørgsmål var nok også mere om at det er muligt at det kan være så højt allerede nu at det snart ikke kan måles mere..

Anmeld Citér

12. januar 2017

MiniMe2005

Anonym skriver:

Men har du blødt eller haft smerter? Hvis ikke, ville jeg slå koldt vand i blodet og stoppe med at teste. Som der allerede er skrevet, kan du ikke bruge testene til at finde ud af, hvor gravid du er. Jo, du kan selvfølgelig teste hcg ud, hvis du har mistet, men generelt kan du ikke bruge dem til at vurdere, om du er vedtaget miste eller ej. 

Hvis du gerne vil være helt sikker på, at der er liv derinde, kan du købe en tidlig skanning. 

Men jeg ville stoppe med at teste, hvis jeg var dig. Det er spild af penge og skaber tydeligvis kun uro for dig. Jeg kan sagtens forstå, at du har brug for lidt ekstra sikkerhed og vished, men lad være med at bruge testene til det. Køb en skanning og få ro i maven.

Anmeld Citér

12. januar 2017

CBbaby

Prøv at fortynde din urin med vand. 

Mine test blev svagere omkring 6 uge, og der puttede jeg vand i. Vips så var de mega postive Så ja, du kan godt have for meget hcg hurtigt. 

Jeg har et barn på 16 måneder i dag

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Prøv at fortynde din urin med vand. 

Mine test blev svagere omkring 6 uge, og der puttede jeg vand i. Vips så var de mega postive Så ja, du kan godt have for meget hcg hurtigt. 

Jeg har et barn på 16 måneder i dag

Hvis nu jeg bruger et shots glas hvor meget vand skal jeg så fylde i? Måske jeg sku prøve det med den sidste test. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Sprit25

Jeg ved du har mistet før, men du kan hverken gøre til eller fra hvis du mister igen. 

For din egen skyld, så stop med at teste! Nyd at du er gravid LIGE NU og hvis du så begynder at bløde jamen så må du jo tage den derfra!

Anmeld Citér

12. januar 2017

Frk.S

Nu ved jeg ikke om det er dig jeg har svaret i en tråd for nogle uger siden angående det at blive ved med at teste?

Der mente du (hvis det var dig) at jeg var fordømmende fordi jeg undrede mig over at du blev ved med at teste. Og så håber jeg ikke at du bliver stødt over mit indlæg, for det er langt fra meningen. 

Som du kan se råder langt de fleste dig til at stoppe med at teste. Og som jeg skrev  (og som jeg fik ret i, i fald du er den samme) så bringer det ofte flere bekymringer med sig end ro i maven når man står og analyserer farveintensitet i stregen og så pludselig ikke ser det man håber. En fin teststreg er alligevel aldrig en sikkerhed for at alt er ok. 

Man kan ikke være lidt eller meget gravid - enten er man gravid eller også er man ikke. Så længe du hverken har blødt eller haft smerter skal du gå ud fra at du stadig er gravid. Der er selvfølgelig en risiko for at hjertet ikke slår (og jeg krydser alt for at det ikke er tilfældet) men når du ikke har blødt vil HCG formentlig stadig være højt. 

Jeg kan sagtens forstå at du er nervøs og bekymret - specielt hvis du har mistet flere gange før. Men jeg tror en scanning vil kunne give dig langt mere ro og vished end en test, som ofte gør det modsatte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.