Lægebesøg /er jeg ved at miste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2017

Soonmom

Ro på,  der er forskel på hvor koncentreret din urin er. 

Når du ikke har blødt har du ikke haft en sa

Hvis du har en ma,  ville testene ikke blive svagere for kroppen vil stadig tro at den er gravid og dermed producerer hcg. 

Så to på,  nyd din graviditet (jeg har stort set ingen symptomer haft i nogle af mine,  og jeg har en sund og rask dreng på knap 11 måneder og er 34+5 med nummer 2)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2017

PSan1

Som de andre siger, så er der ikke noget faktuelt der understøtter, at du er ved at miste dit barn. Men derfor er det jo helt naturligt at få frygten, især når du før har mistet.

jeg ville helt sikkert også tale med lægen om det, for når man før har mistet og hvis man er meget nervøs, så kan der jo være hjælp at hente i forhold til fx ekstra scanninger og måske også noget øget opmærksomhed på, at de tager dig seriøst hvis du henvender dig med det "mindste".

De fleste gravide har det jo med at få nogle vilde katastrofetanker, som man kan have svært ved at slippe lige når de er der. Sådan var det i hvert fald også for mig. For mig hjalp det lidt, at jeg fortalte mig selv, hvorfor jeg gik så meget i panik. Fx i dit tilfælde skyldes panikken frygten for at miste på baggrund af tidligere tab og har ikke noget at gøre med, hvordan din nuværende graviditet kommer til at gå, hvis det ellers giver mening ?

Rigtigt meget held og lykke, mon ikke det viser sig, at det går helt fint

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

abani skriver:

Som de andre siger, så er der ikke noget faktuelt der understøtter, at du er ved at miste dit barn. Men derfor er det jo helt naturligt at få frygten, især når du før har mistet.

jeg ville helt sikkert også tale med lægen om det, for når man før har mistet og hvis man er meget nervøs, så kan der jo være hjælp at hente i forhold til fx ekstra scanninger og måske også noget øget opmærksomhed på, at de tager dig seriøst hvis du henvender dig med det "mindste".

De fleste gravide har det jo med at få nogle vilde katastrofetanker, som man kan have svært ved at slippe lige når de er der. Sådan var det i hvert fald også for mig. For mig hjalp det lidt, at jeg fortalte mig selv, hvorfor jeg gik så meget i panik. Fx i dit tilfælde skyldes panikken frygten for at miste på baggrund af tidligere tab og har ikke noget at gøre med, hvordan din nuværende graviditet kommer til at gå, hvis det ellers giver mening ?

Rigtigt meget held og lykke, mon ikke det viser sig, at det går helt fint

Hej jeg har snakket med min fertilitetsklinik (selvom den her graviditet er naturlig) og de har rykket min scanning fra på tirsdag til imorgen. Og mit lægebesøg er blevet rykket for vil ikke op og lave vandrejournal hvis det viser sig at noget er galt. Så håber jeg virkelig at scanningen viser at alt er som det skal være 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Musen91

Hej jeg har snakket med min fertilitetsklinik (selvom den her graviditet er naturlig) og de har rykket min scanning fra på tirsdag til imorgen. Og mit lægebesøg er blevet rykket for vil ikke op og lave vandrejournal hvis det viser sig at noget er galt. Så håber jeg virkelig at scanningen viser at alt er som det skal være 

Ellers kan du selv købe dig til en scanning. 

Men som se andre siger, en streg er en streg, den viser ikke hvor meget gravid du er, men blot om du er gravid eller ej.

Du kan også prøve og fortynde din urin så du kan se om det er fordi koncentrationen af hcg er for høj til en test kan måle det. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

Musen91 skriver:

Ellers kan du selv købe dig til en scanning. 

Men som se andre siger, en streg er en streg, den viser ikke hvor meget gravid du er, men blot om du er gravid eller ej.

Du kan også prøve og fortynde din urin så du kan se om det er fordi koncentrationen af hcg er for høj til en test kan måle det. 

Nej men en faldende streg er vel ik gode tegn

Anmeld Citér

12. januar 2017

alenemor42

Anonym skriver:

Nej men en faldende streg er vel ik gode tegn

Farven på en graviditets test siger intet  ! Den kan ikke måle om hcg stiger eller falder. Den kan sige hvis der over x antal hcg eller under x antal. Det er helt misforstået andet. Farvemætning vil variere... er der 2 streger er du gravid længere er den ikke.

Stop med at teste ... du er gravid tillykke 

Anmeld Citér

12. januar 2017

PSan1

Jeg fik den skøre ide da jeg var ret meget gravid, at tage en test. Spørg mig ikke hvorfor. Men den viste kun en meget, meget svag streg, og jeg har vel været ca hlavvejs. Min datter er nu et år.

Dejligt at du har fået en rigtig kontrol i morgen, mon ikke det viser sig at være i orden Men det her med at blive gravid, det er jo noget af det aller største og en del af det er også, at være sindsygt bange engang imellem.

Jeg krydser alt for at det er lige som det skal være.

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

abani skriver:

Jeg fik den skøre ide da jeg var ret meget gravid, at tage en test. Spørg mig ikke hvorfor. Men den viste kun en meget, meget svag streg, og jeg har vel været ca hlavvejs. Min datter er nu et år.

Dejligt at du har fået en rigtig kontrol i morgen, mon ikke det viser sig at være i orden Men det her med at blive gravid, det er jo noget af det aller største og en del af det er også, at være sindsygt bange engang imellem.

Jeg krydser alt for at det er lige som det skal være.

Ja jeg ved heller ikke hvorfor jeg skulle tage den test, måske fordi jeg ingen symptomer har og bare gerne ville bekræfte min graviditet. Og ja tak jeg håber af hele mit hjerte at min lille baby har det godt i maven 

Anmeld Citér

12. januar 2017

modesty

Anonym skriver:

Sagen er at jeg skal til lægen imorgen og nok begynde vandrejournal, er 6+5 idag. Har dog taget en test her til aften og den blev slet ikke så tydelig som i sidste uge!! Sidst jeg testede var alle teste mere tydelige end kontrol stregen!! Nu panikker jeg lidt, for er i forvejen hamrende nervøs for missed abortion!! Skal jeg snakke med lægen om det imorgen og presse på for en scanning? Jeg har mistet flere gange tidligere  

Jeg har selv været igennem IVF behandling og kan udmærket sætte mig ind i dine følelser. 

Men netop når man er så udsat, er det også vigtigt at kende til fakta så man ikke bliver unødigt bekymret. 

Der er INGEN sammenhæng mellem stregens styrke og "kvaliteten" af graviditeten. Heller ikke selvom den tidligere har været tydeligere. Der er INTET belæg for at tro at du er ved at miste.

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har selv været igennem IVF behandling og kan udmærket sætte mig ind i dine følelser. 

Men netop når man er så udsat, er det også vigtigt at kende til fakta så man ikke bliver unødigt bekymret. 

Der er INGEN sammenhæng mellem stregens styrke og "kvaliteten" af graviditeten. Heller ikke selvom den tidligere har været tydeligere. Der er INTET belæg for at tro at du er ved at miste.

Pyh nej jeg ved det godt inderst inde, men hold op det er svært når panikken har grebet fat i en. Er bare lykkelig for jeg jeg skal i scanning allerede kl 9 imorgen tidlig, så vi kan få afklaring hurtigt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.