Købe pony til ungerne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2017

Patriark

mortilpige skriver:

Til jer der har gjort dette, hvor gamle har børnene/barnet så været, og havde de redet i forvejen, eller var det helt nyt for dem?

Jeg har en datter på 4 år. HUn har nu redet på en rideskole i 10 mdr., og elsker at være ude at ride. Spørger tit hvornår hun skal ud at ride igen.

Derfor er jeg lidt begyndt at gå og overveje, om jeg skulle købe en pony til hende, men er også bare bange for, at det så bliver for meget for hende når hun ikke er ældre end hun er.

Det er helt frivilligt at hun ride, er ikke noget jeg har bestemt at hun skal.

Hun elsker det, og siger at hendes drøm er at ride.. Men ja, hun er kun 4 sååååå...

Har 2 super skønne ponyer på hånden, men kan bare ikke blive enig med mig selv om, om det er for tidligt..

Så kom gerne med jeres erfaring 

Ved du noget om heste?! Rider du selv?! Har I plads eller skal de staldes op?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2017

Soonmom

mortilpige skriver:

Og jeg kunne så rigtig godt tænke mig, at du ville uddybe lidt, hvorfor du ser en overforkælet 4 årige foran dig...!!!!

Er det fordi at du dybest set er misundelig på, at jeg kan give mine børn noget du ikke kan, og det eneste svar du så kan komme med er den slags..??

Ved godt at det jeg skrev nu mod dig var grimt, men syntes godt nok også det du skrev er meget grimt...

Du skriver at du overvejer at give en en hest fordi hun kan lide at ridde -  en ting er at man give sit barn alt det det kan lide,  det giver et overforkælet barn,  en  anden ting er at vi altså snakker om et levende dyr,  Hvad så hvis hun ikke kan lide det om en måned igen?

Hun er 4 år og kan ikke tage ansvar for en hest,  derfor skal hun self.  Ikke have en hest  

Anmeld Citér

11. januar 2017

Mortilah

Jeg har gjort det med min ældste. Fik en fin pony som 3 årig. Jeg har ikke fortrudt det valg et sekund. Jeg har også selv haft ponyer da jeg var lille og i mine unge år- samt en periode som voksen. Hvis du nul forstand har på heste så er det en stor og mulig meget dyr anskaffelse. Selv den billigste sødeste pony skal passes med smed,vaccinationer, forsikringer, dyrlæge.. det er ret omfattende. 

Mit barn elskede at bruge tid med den pony hver dag. Det gav noget extra socialt for alle parter- og motorisk for barnet. Glæden ved som 4 årig selv at kunne styre et så stort dyr og glæden ved at kunne kramme nusse og fodre sin egen pony... det vil jeg ikke gøre om. Vi solgte den videre til en anden lille pige efterfølgende. I dag har vi pt ingen hest da det simpelthen er for tidskrævende når vi også bor i en kæmpe storby og har flere børn at tage hensyn til. Tiden med ponyen var skøn og jeg er glad for at vi kunne gøre det dengang. Jo ældre de bliver jo dyrere og hårdere bliver det fordi der næsten uungåeligt går sport og konkurrence i ridningen. Det er bare min erfaring med det. Jeg skal virlelig holde mig tilbage for ikke at købe en pony til min yngste. Men det er udelukket da vi vil skulle bruge 5000 kr mdr minimum på den sport og 2 timer i bil dagligt. Derfor bliver det ikke hendes hobby. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.