Købe pony til ungerne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2017

linkon

Min datter får en pony i 3 års gave! Jeg har selv hest og mange små ponyryttere i stalden, så der vil ikke være noget problem at få den passet og lignende!

Hun har elsket hester hele sit liv  (det kan være i sammenhæng med at hun kommer med i stalden minimum 4 dage om ugen, og har gjort det i 2 år nu) så hun er nok lidt arvelig belastet! Hun elsker at ride, men hun er ved at synes min hest på 174 er en lille smule for stor! 

Hvis du selv har styr på hest og er klar for at passe den de næste år frem til din datter er gammel nok til at klare det selv, så siger jeg go for it!

Har du ikke styr på hest og er klar på at bruge din fritid i stalden de dage din datter ikke gidder, så vent til hun er gammel nok til at forstå hvilket ansvar det indebærer!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2017

mortilpige

Soonmom skriver:

Ej sorry, men medmindre I bor på en gård hvor der i forvejen er heste og diverse dyr,  lyder det altså lidt vildt at man overvejer at købe en hest til en på 4 som bare er glad for at gå til ridning og har gjort det mindre end et år.  (jeg ser en overforkælet 4 årige foran mig) 

Og jeg kunne så rigtig godt tænke mig, at du ville uddybe lidt, hvorfor du ser en overforkælet 4 årige foran dig...!!!!

Er det fordi at du dybest set er misundelig på, at jeg kan give mine børn noget du ikke kan, og det eneste svar du så kan komme med er den slags..??

Ved godt at det jeg skrev nu mod dig var grimt, men syntes godt nok også det du skrev er meget grimt...

Anmeld Citér

11. januar 2017

mortilpige

Er nemmere at skrive et fælles svar 

Jeg er selv hestepige, og har haft hest hele mit liv. Både hvor de har stået ude, men også hjemme hvor jeg bor.

Jeg ved godt hvad det indebærer af arbejde, tid og økonomi   Og er ikke bare lige en "hov, jeg køber en pony" ide.

Min hest er for stor til at hun kan tumle den, derfor jeg overvejer en pony til hende, for hun vil så gerne. For syntes det er synd for hende, hvis hun mister modet pga min er for stor/voldsom.

Har selv overvejet ideen om en gang mere om ugen på rideskolen. Mere for måske at prøve det lidt af.

Men kom gerne med mere input 

Anmeld Citér

11. januar 2017

frkchili

Jeg vil mene, at det er for tidligt. Hun kan selvfølgelig godt have sin egen pony, som du så sørger for pasningen af, men en stor del af det at have sin egen hest er jo den daglige pasning, og ikke kun ridningen. Hvis I venter nogle år, får hun meget mere ud af det, tror jeg.

Hvad med om hun får lov at tage sig lidt mere af de ponyer I allerede har? Og hvis de ikke lige passer til hende pga. størrelse, temperament eller lignende, kan hun evt. få en halvpart? Så har I heller ikke problemet med at I skal sælge ponyen, når hun bliver for stor til den (hvilket vel vil ske ret hurtigt, når hun kun er 4 på nuværende tidspunkt) 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Aristocats

Jeg havde aldrig købt en pony til en 4-årig. Jeg tror jeg skiftede fritidsaktiviter/interesser mindst 5 gange da jeg var i den alder op til 10-11-års alderen. Chancen for at hun mister interessen er stor. Lige pludselig kan det være dans eller håndbold der er toppen. Sådan er det tit i den alder. Selvfølglig kan det godt være at interessen varer ved, men så havde jeg købt ponyen til den tid. Desuden synes jeg også det er lige lovligt voldsomt at købe så stor en ting med en kæmpe udgift til en 4-årig. Det havde været noget andet hvis hun var 14-15 og interessen havde været fastholdt i mange år. Men 10 måneder og en 4-årig, argh. Jeg gik blandt andet også selv til ridning i den alder og stoppede lige så hurtigt som jeg startede, da interessen skiftede 

Men hvis du selv gerne vil have en hest, hvorfor køber du ikke bare en til dig selv? Jeg mener bare ikke at der bør være på din datters bekostning, for som en anden skrev, så kan dårlig samvittighed godt skride ind hvis hun mister interessen, når det er hendes hest der er købt specifikt til hende. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Har du gennemtænkt hvem der skal stå for den daglige træning ( læs opdragelse af dyret)  

Det er minimum lige så krævende som alt det praktiske. Plus tiden oveni for jeres hygge ridning. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

MCIS

Jeg var 11 år da jeg fik pony. Havde spurgt om det i flere pr, men er glad for jeg ikke fik den før. Og jeg har reddet siden jeg var 4 år.

Anmeld Citér

11. januar 2017

migxher

Hvem skal ordne alt det praktiske?

Har I sat jer ind i udgifterne?

Hvad er planen, hvis hun ikke gider det mere om 6 måneder?

Jeg læste lige dit svar.

Jeg synes istedet i skal vente, og evt lade hende få en halvpart i en pony istedet, når hun er lidt ældre og i ved lidt mere om interessen hænger ved. jeg startede selv med en halvpart inden jeg fik min egen hest.

Når de er så små kan de ret hurtig skifte interesse og så vil det da være træls at have købt en pony for at hun så ikke gider mere om 6 måneder. en ting er at hun synes det er sjovt at ride, men hvad med pasning og pleje, gider hun også det? det høre jo unægtelig med.

Anmeld Citér

11. januar 2017

linkon

mortilpige skriver:

Er nemmere at skrive et fælles svar 

Jeg er selv hestepige, og har haft hest hele mit liv. Både hvor de har stået ude, men også hjemme hvor jeg bor.

Jeg ved godt hvad det indebærer af arbejde, tid og økonomi   Og er ikke bare lige en "hov, jeg køber en pony" ide.

Min hest er for stor til at hun kan tumle den, derfor jeg overvejer en pony til hende, for hun vil så gerne. For syntes det er synd for hende, hvis hun mister modet pga min er for stor/voldsom.

Har selv overvejet ideen om en gang mere om ugen på rideskolen. Mere for måske at prøve det lidt af.

Men kom gerne med mere input 

Du kan jo eventuelt finde en lånepony til hende først, der er rigtig mange ponyer der lånes ud over en længere periode, så kan i jo selv finde ud af om det er noget hun vil holde fast i, eller om interessen falder og så sende ponyen tilbage! 

Jeg synes hvertfald at har man styr på hest, økonomien og tiden til at have en pony, så kan man fint købe eller låne en til din datter ��

Anmeld Citér

11. januar 2017

Abracadabra

mortilpige skriver:

Og jeg kunne så rigtig godt tænke mig, at du ville uddybe lidt, hvorfor du ser en overforkælet 4 årige foran dig...!!!!

Er det fordi at du dybest set er misundelig på, at jeg kan give mine børn noget du ikke kan, og det eneste svar du så kan komme med er den slags..??

Ved godt at det jeg skrev nu mod dig var grimt, men syntes godt nok også det du skrev er meget grimt...

Jeg tænker, at du med en så stor gave gør hende en bjørnetjeneste. Hvis du venter nogle år, til hun selv ønsker sig en pony, kan du tale med hende om ansvar og pasning mm. Nu får hun en kæmpe gave helt uden forpligtelser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.