gift/kæreste med håndværker ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman

Ja det er meget normalt....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2017

vitapigen

Jeg er gift med en tømrer.

Her har han den ordning at hvis han skal møde kl. 7 på byggepladsen som fx ligger 1/2 time væk fra hjemmet må han køre den halve time før hjem.

Dvs. Min mand betaler selv den ene vej og mester den anden vej 

Andre af hans kollegaer har også samme ordning som din mand men så får de også flere kørepenge... men hvad hjælper det hvis familielivet ikke kan hænge sammen

Anmeld Citér

11. januar 2017

Skouboe

Nu er jeg funktionær, så jeg ved ikke om det kan sammenlignes, men jeg har et primært arbejdssted, og så skal jeg en dag om ugen sidde på et andet kontor i vores hovedkvarter. Jeg får betalt transport frem og tilbage den dag + min transporttid den dag bliver betragtet som arbejde. Det er ikke anderledes end hvis jeg er til møder andre steder i byen.

Jeg tænker at det er afhængigt af overenskomst, så jeg synes at din kæreste skal have fat i sin fagforening, hvis han har sådan en.

Anmeld Citér

11. januar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Nu må jeg vide om det er mig der forventer noget urealistisk. 

Min kæreste er blikkenslager. Hans firma har hovedsæde ca 45 minutters kørsel fra vores bopæl.

Når han sendes ud på opgaver,  så kan han risikere at blive sendt til noget der ligger 1 1/2 times kørsel fra arbejdspladsen og endnu længere væk fra vores hjem.

ifølge kæresten, skal han slutte opgaven hos kunden når han har fri. Og dermed bruge sin fritid på at køre måske 1 1/2 - 2 timer hjem igen. De har arbejdsopgaver over hele Sjælland og nogle gange er transporten virkelig lang. Ligeledes om morgenen. 

Han kører i firmaets bil men skal ikke hjem i firmaet med bilen. Han kører direkte mellem hjem og kunder. 

Problemet er at han ofte kun kender sine opgaver med en-to dages varsel. Og pga køretiden efter fyraften ved han/jeg aldrig hvornår han kommer hjem. 

Jeg har lidt svært ved at forstå at han kan sendes langt væk i arbejdsopgaver og så selv betale rejsetid. 

Det er en udfordring når der skal hentes børn og almindelig hverdagsplanlægning. . 

Er det virkeligt almindelige vilkår for udekørende håndværkere? 

Min mand er også blikkenslager. Sådan er det desværre. 

Gennem tiden har han været rigtig langt væk. 

I forhold til børn/hentning så må man finde et sted hvor mester er samarbejdsvilling/forstående. 

Jeg tror det bedste for en der skal hente børn er at gå på en byggeplads. Der kan han være i længere tid, kende transporttid, gå til fyraften. 

Hvis han kører service, kan han være nødsaget til at blive til opgaven er løst samt det kan være meget langt væk. 

Min mand måtte finde nyt arbejde da han skulle til at hente barn. Nu arbejder han på byggepladser. Har flextid, på den måde at han de dage han henter vores datter, kører tidligere vs de dage jeg henter. Han kører 1,45 time før om morgenen og nogle gange tager det 2,5 time at komme hjem. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

lilledittemor

2babygirls skriver:

Sådan er det jo om du arbejde på en arbejdsplads på en adresse eller rundt om i landet! Du kører jo også først hjem når din arbejdsdag slutter selvom du har transport tid hjem!

Sådan er det altså ikke alle steder 

Til TS:

Hvis min mand har overarbejde, så tæller overarbejdstiden indtil han er tilbage og færdig (f.eks. med at fylde arbejdsbilen op) i sit firma. 

De har også arbejdsopgaver på en stor del af Sjælland.

Anmeld Citér

11. januar 2017

LilleAsMor

Sådan er det også (næsten) for min kæreste. Han kører over et område på 100 km i radius fra firmaet - dog med "fast" arbejdsplads på ca 3 uger på hver byggeplads. 

Mester betaler noget af kørslen (den ene vej)  Min kæreste har firmabilen hjem og arbejder iøvrigt 4 dages uge, så han starter på pladsen kl 6.

Det med betaling den ene vej er noget, de selv har forhandlet på plads. Kunne din mand evt forsøge eet samme? Min fornemmelse mht til byggebranchen lige nu er, at der er travlt og det er svært at skaffe nye, kvalificerede folk -> altså en god forhandlingssituation for din mand, hvis mester vil holde på ham;-)

Anmeld Citér

11. januar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Nu må jeg vide om det er mig der forventer noget urealistisk. 

Min kæreste er blikkenslager. Hans firma har hovedsæde ca 45 minutters kørsel fra vores bopæl.

Når han sendes ud på opgaver,  så kan han risikere at blive sendt til noget der ligger 1 1/2 times kørsel fra arbejdspladsen og endnu længere væk fra vores hjem.

ifølge kæresten, skal han slutte opgaven hos kunden når han har fri. Og dermed bruge sin fritid på at køre måske 1 1/2 - 2 timer hjem igen. De har arbejdsopgaver over hele Sjælland og nogle gange er transporten virkelig lang. Ligeledes om morgenen. 

Han kører i firmaets bil men skal ikke hjem i firmaet med bilen. Han kører direkte mellem hjem og kunder. 

Problemet er at han ofte kun kender sine opgaver med en-to dages varsel. Og pga køretiden efter fyraften ved han/jeg aldrig hvornår han kommer hjem. 

Jeg har lidt svært ved at forstå at han kan sendes langt væk i arbejdsopgaver og så selv betale rejsetid. 

Det er en udfordring når der skal hentes børn og almindelig hverdagsplanlægning. . 

Er det virkeligt almindelige vilkår for udekørende håndværkere? 

Selvfølgelig.

Jeg har 45 minutter på arbejde, mine kolleger har 7 minutter, men det er min arbejdsgiver da ligeglad med, hver svarer selv transporten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.