Anonym skriver:
Nu må jeg vide om det er mig der forventer noget urealistisk.
Min kæreste er blikkenslager. Hans firma har hovedsæde ca 45 minutters kørsel fra vores bopæl.
Når han sendes ud på opgaver, så kan han risikere at blive sendt til noget der ligger 1 1/2 times kørsel fra arbejdspladsen og endnu længere væk fra vores hjem.
ifølge kæresten, skal han slutte opgaven hos kunden når han har fri. Og dermed bruge sin fritid på at køre måske 1 1/2 - 2 timer hjem igen. De har arbejdsopgaver over hele Sjælland og nogle gange er transporten virkelig lang. Ligeledes om morgenen.
Han kører i firmaets bil men skal ikke hjem i firmaet med bilen. Han kører direkte mellem hjem og kunder.
Problemet er at han ofte kun kender sine opgaver med en-to dages varsel. Og pga køretiden efter fyraften ved han/jeg aldrig hvornår han kommer hjem.
Jeg har lidt svært ved at forstå at han kan sendes langt væk i arbejdsopgaver og så selv betale rejsetid.
Det er en udfordring når der skal hentes børn og almindelig hverdagsplanlægning. .
Er det virkeligt almindelige vilkår for udekørende håndværkere?
Min mand er også blikkenslager. Sådan er det desværre.
Gennem tiden har han været rigtig langt væk.
I forhold til børn/hentning så må man finde et sted hvor mester er samarbejdsvilling/forstående.
Jeg tror det bedste for en der skal hente børn er at gå på en byggeplads. Der kan han være i længere tid, kende transporttid, gå til fyraften.
Hvis han kører service, kan han være nødsaget til at blive til opgaven er løst samt det kan være meget langt væk.
Min mand måtte finde nyt arbejde da han skulle til at hente barn. Nu arbejder han på byggepladser. Har flextid, på den måde at han de dage han henter vores datter, kører tidligere vs de dage jeg henter. Han kører 1,45 time før om morgenen og nogle gange tager det 2,5 time at komme hjem.