gift/kæreste med håndværker ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.910 visninger
16 svar
5 synes godt om
11. januar 2017

Anonym trådstarter

Nu må jeg vide om det er mig der forventer noget urealistisk. 

Min kæreste er blikkenslager. Hans firma har hovedsæde ca 45 minutters kørsel fra vores bopæl.

Når han sendes ud på opgaver,  så kan han risikere at blive sendt til noget der ligger 1 1/2 times kørsel fra arbejdspladsen og endnu længere væk fra vores hjem.

ifølge kæresten, skal han slutte opgaven hos kunden når han har fri. Og dermed bruge sin fritid på at køre måske 1 1/2 - 2 timer hjem igen. De har arbejdsopgaver over hele Sjælland og nogle gange er transporten virkelig lang. Ligeledes om morgenen. 

Han kører i firmaets bil men skal ikke hjem i firmaet med bilen. Han kører direkte mellem hjem og kunder. 

Problemet er at han ofte kun kender sine opgaver med en-to dages varsel. Og pga køretiden efter fyraften ved han/jeg aldrig hvornår han kommer hjem. 

Jeg har lidt svært ved at forstå at han kan sendes langt væk i arbejdsopgaver og så selv betale rejsetid. 

Det er en udfordring når der skal hentes børn og almindelig hverdagsplanlægning. . 

Er det virkeligt almindelige vilkår for udekørende håndværkere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2017

alenemor42

Ja det er det desværre... kender flere der arbejder på den måde.

Anmeld Citér

11. januar 2017

mpr

Anonym skriver:

Min kæreste er blikkenslager. Hans firma har hovedsæde ca 45 minutters kørsel fra vores bopæl.

Når han sendes ud på opgaver,  så kan han risikere at blive sendt til noget der ligger 1 1/2 times kørsel fra arbejdspladsen og endnu længere væk fra vores hjem.

ifølge kæresten, skal han slutte opgaven hos kunden når han har fri. Og dermed bruge sin fritid på at køre måske 1 1/2 - 2 timer hjem igen. De har arbejdsopgaver over hele Sjælland og nogle gange er transporten virkelig lang. Ligeledes om morgenen. 

Han kører i firmaets bil men skal ikke hjem i firmaet med bilen. Han kører direkte mellem hjem og kunder. 

Problemet er at han ofte kun kender sine opgaver med en-to dages varsel. Og pga køretiden efter fyraften ved han/jeg aldrig hvornår han kommer hjem. 

Jeg har lidt svært ved at forstå at han kan sendes langt væk i arbejdsopgaver og så selv betale rejsetid. 

Det er en udfordring når der skal hentes børn og almindelig hverdagsplanlægning. . 

Nu er jeg ikke gift eller kærester med en håndværker, men plejer de ikke at få betalt kørsels penge? Jeg synes altid jeg skal betale transporten hvis jeg har nogen ude uanset hvilken håndværker de er.. ? 

Anmeld Citér

11. januar 2017

MoarMoar

Ja, jeg kender også flere der arbejder på den måde. Det er jo en af arbejdsvilkårende, ligesom de fleste håndværker også kan blive fyret med kort varsel. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Stillwater

Min kæreste er også håndværker, og bliver han sendt af sted, er det med løn, til han er tilbage på arbejdspladsen (udearbejde over flere dage er selvfølgelig undtaget). Her tjekker de nemlig ud og ind ved arbejdsdagens start og afslutning. Han har dog også sin primære gang på værkstedet, så det er ikke ofte det har betydning. 

Jeg har dog også hørt, at det ikke er så ualmindeligt for håndværkere, der arbejder med at køre ud. Fandt dog lige er interessant link her, hvor jeg kan læse, at kørslen altså er en del af arbejdstiden:  http://www.businessdanmark.dk/Inbusiness-forside/InBusiness-artikelarkiv/2016/Q2/Koretid-er-arbejde-fastslar-domstol/

Anmeld Citér

11. januar 2017

2babygirls

Anonym skriver:

Sådan er det jo om du arbejde på en arbejdsplads på en adresse eller rundt om i landet! Du kører jo også først hjem når din arbejdsdag slutter selvom du har transport tid hjem!

Anmeld Citér

11. januar 2017

ESV

Anonym skriver:

Altså jeg tænker det er meget normalt. Min arbejdsdag starter da også først når jeg er på arbejdspladsen klar til arbejde og ikke når jeg tager hjemme fra. 

Jeg kan dog sagtens følge din frustration/irritation over at det har stor betydning for hvornår han er hjemme men det er vist bare en del af branchen. Lige som nattevagter er for sygeplejersker, aftenmøder for skolelærere osv. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min mand arbejdede som tømrer, før vi fik vores søn, han havde det på samme måde som din mand. Han skulle bruge sin egen tid på transport, da hans arbejde var mange forskellige steder og tit og ofte var det i København eller nord for København, hvilket kunne give op til 3 timers transport, ud af hans egen private tid.

Af præcis den årsag valgte han at tage en pædagogisk uddannelse da jeg skulle til at føde vores dreng. Så nu har han et pædagogisk arbejde hvor han får brugt pædagog uddannelsen og også tømrer uddannelsen, hånden på hjertet, så virker han så meget gladere for at komme på arbejde nu, frem for før, hvor han kørte op til 6 timer om dagen og havde sindssygt mange timer væk hjemmefra. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Han kunne evt prøve at forhandle sig frem til lidt forskudt arbejdstid. Møde før for at komme tidligere hjem. 

Men stadig lige mange timer han skal have og har i transport. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Den ville jeg tjekke med fagforeningen. Arbejder han under en overenskomst ? Hvis ikke er der desværre ret frie rammer for arbrjdsregler. 

Men jeg ville finde et andet job det er jo håbløst i forhold til planlægning!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.