En til? skriver:
Jeg har så mange tanker, jeg ikke kan få styr på! Jeg håber sådan, at der er nogen af jer, der har haft lignende tanker/tvivl, og livssituation, kan hjælpe mig lidt på vej med jeres tanker og erfaringer.
Here goes:
Min mand og jeg er igang med projekt efternøler!
Vores øvrige børn er 10 og 12 år gamle. De har flere gange udtrykt, at de gerne vil have en lillesøster eller -bror.
Jeg er 40 år, det samme er min mand. Vi er veletablerede med fast indkomst begge to, så økonomien bør ikke være et problem i forhold til at få en efternøler - omend det kan blive lidt stramt.
Mine bekymringer går på:
Kan jeg holde ud at misse min nattesøvn?
Vil jeg fortryde, nu når vi "endelig" har fået lidt fritid igen?
Bliver det hårdt for de to store?
Hvad hvis vi får tvillinger? (Mit ønske er netop roen ved, at der kun er en, at koncentrere sig om, da de to store er tæt på hinanden aldersmæssigt)
Får vi råd til ferier? Og til de stores ønsker? Skal de store gå på kompromis? Uden et barn mere, vil vi jo have 4-5.000 kr. mere om måneden (vuggestue koster ca 3.700 i vores kommune)... shit! Det er mange penge!!
Det ene øjeblik tænker jeg, at det skal vi nok klare alt sammen, det næste bliver jeg bange for, om det er en tosset beslutning???
Har du mon haft nogle af de samme tanker?
Hvis I har energien til det, så go for it.
I kan få et barn der sover igennem fra dag 1.
Min søster er efternøler(det er jeg vel også lidt, 8år til yngste bror).. Min mor var 39 da hun fik min søster, min far var ældre(og han er nu over 70 og mega aktiv, og super sej) Har aldrig haft problemer med at han så ældre ud, selvom at han var den ældste i begge vores klasser...
ja I har fritid, men også mere tid til den lille, fordi de store er så store og de vil sikkert hjælpe, fordi det er super hyggeligt at få en lillebror/søster... Så I har ekstra hænder...
Hvorfor skulle det blive hårdt for de store? De vil jo gerne have en lillebror/søster, og så er det vel bare at forklare dem, at hvis barnet bliver kolikbarn eller andet, hvordan det er.. De er store nok til at forstå det, men ellers ville de bare nyde den lille og være stolte
Ja tvillinger, men de skræktanker skal man ikke skræmme sig selv med... Bare tænk på den lille baby
Ja, et barn koster, men I behøver vel heller ikke på badeferie til Spanien hver sommer. Og I kan spare sammen allerede nu.. 4-5000 er da en del, så læg til side, I skal vel ikke på storferie nu..
Synes Ikke i skal tænke så meget over hvad I kan, eller ikke kan. I ved ikke hvornår I bliver gravide, den store kan gå med aviser næste år(eller i år), og nyde at have sine egne penge.
Så lad vær med at skræm dig selv, og sæt dig ned med din mand, om I virkelig vil have et barn mere, eller om I har hvad I vil have.
Ikke om I kan og har råd, men om I vil...
Held og lykke med det..