Ny rygestopkampagne, Advarsel videoen er ikk for sarte sjæle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2009

Pia.

WiiTrioN og Pia: Det er sgu fordi I aldrig har prøvet at opleve hvor FEDT det tit er at ryge   HELT seriøst - jeg elskede at ryge! Når jeg læser den slags indlæg som jeres kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet - hvor er det bare nemt at have den holdning når man ikke aner hvad man taler om altså...

Og lige en ting til - det er præcis den slags indlæg som jeres der (sikkert uden en bevidst  intention bag) fremstår som alt det en ryger afskyr - hellige, dømmende mennesker som udtrykker så voldsom en afsky for rygere og rygning -  totalt uden forståelse for hvorfor folk ryger!

Den slags indlæg gider "man" da bare ikke læse, og man tænker "ikke-rygere er simpelthen de mest snerpede mennesker i verden - godt jeg ikke er så sart!!!" Tænk hvis man snakkede sådan om jer fordi i spiste for meget chokolade eller drak for meget kaffe eller ikke fik dyrket den nødvendige motion eller stressede for meget eller eller eller...

Rosa
Som tydeligvis blev temmelig provokeret, selvom hun er lykkelig for sit valg...

Til din information har jeg selv røget !!!!!!! Men jeg føler, mener og siger lige det jeg lyster uden at spørge ex-rygere om lov... *SSS* - LÆS MED ET SMIL...

Jeg syntes den kampagne er super god og jeg er sgu glad for jeg ikke fylder mig med den slags gift - for fy for pokker hvor er det da klamp at udsætte sin krop for den slags ting - det vil selv en ryger vel mene når de ser den lille video, og det er da selvom de elsker deres smøger... - godt man er bedre informeret i dag end for bare 10 år siden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Pia. skriver:

Til din information har jeg selv røget !!!!!!! Men jeg føler, mener og siger lige det jeg lyster uden at spørge ex-rygere om lov... *SSS* - LÆS MED ET SMIL...

Jeg syntes den kampagne er super god og jeg er sgu glad for jeg ikke fylder mig med den slags gift - for fy for pokker hvor er det da klamp at udsætte sin krop for den slags ting - det vil selv en ryger vel mene når de ser den lille video, og det er da selvom de elsker deres smøger... - godt man er bedre informeret i dag end for bare 10 år siden....

Jamen fair nok, du har selv været ryger, sejt at du stoppede igen!   Jeg er selv ret stolt af den præstation... 

Men giver det dig ret til at tale / skrive sådan om folk der stadig har deres last at slås med? Det gør det måske, jeg tænker bare at jeg som ryger og eksryger  føler mig dybt krænket af ikke- og eks-rygere som mener de har lov til at udtale sig om hvor "klam" og "ulækker" jeg var/er osv. osv.... Jeg kíkker f.eks. ikke på en overvægtig og kommenterer på samme måde om den mad de spiser?

Du har da al mulig RET til at sige og skrive som du gør, jeg forstår bare ikke at du kan få dig selv til det,  - der er altså nogen i den anden ende (f.eks. mig) der bliver ret stødt over den dramatiske måde du / I stempler rygere på...

Det var såmænd bare det...

Mvh
Rosa

Anmeld

5. oktober 2009

Harfeletten

Jeg er selv ryger, og jeg synes den video er dybt ulækker - Helt sikker den rigtige måde at gøre det på, men derfor synes jeg stadig den er ulækker.

Den får dig ikke mig til at tænke videre over hvad jeg udsætter mig selv for - Det hart jeg udemærket godt vidst, hele tiden, og den får mig heller ikke til at overveje at stoppe, for jeg stopper når JEG er klar til det.
Jeg ELSKER at ryge, og det giver mig en "tilfredsstillelse" som nogle bliver glade af at gøre rent, drikke, tage stoffer, spise chokolade osv ..

Jeg skal først stoppe med at ryge den dag, jeg har overskud, tid og humør til at tage "nederlaget" der følger med, men samtidig være der for min søn, som om igenting er sket.

Anmeld

5. oktober 2009

Nemesis

Måske jeg er hærdet, men så slem synes jeg ikke den film var. JEg er selv exryger, men mener faktisk ikke at skræmmekampagner hjælper - det bliver man også immun overfor.

Jeg forstå så ikke hvorfor de laver skræmmekampagner til rygere..hvorfor så ikke også overfor svært overvægtige..jeg mener målgrupperne må da ca være lige store og de koster begge samfundet kassen.

Cigaretter er allerede dyre og så højt beskattede, at hvis man ønsker at ryge, så har man også betalt for det.
Ja rygning er ikke vildt lækkert, velduftene, hamrende usundt og mange andre ting, men det er der mange andre ting der også er. Hvorfor altid rette skytset imod dem??

Ja jeg forstår det ikke, for med alle de muligheder i dag, skal dem der gerne vil holde op med at ryge nok også komme til det.

Nu får jeg nok på puklen, men altså nej synes ikke filmen var ulækker eller grænseoverskridende, men måske jeg bare har set for meget CSI.
:-) Sisse

Anmeld

5. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes den er fin.

Klokkeklare kolde facts.

Anmeld

5. oktober 2009

Pia.

Rosa skriver:

Jamen fair nok, du har selv været ryger, sejt at du stoppede igen!   Jeg er selv ret stolt af den præstation... 

Men giver det dig ret til at tale / skrive sådan om folk der stadig har deres last at slås med? Det gør det måske, jeg tænker bare at jeg som ryger og eksryger  føler mig dybt krænket af ikke- og eks-rygere som mener de har lov til at udtale sig om hvor "klam" og "ulækker" jeg var/er osv. osv.... Jeg kíkker f.eks. ikke på en overvægtig og kommenterer på samme måde om den mad de spiser?

Du har da al mulig RET til at sige og skrive som du gør, jeg forstår bare ikke at du kan få dig selv til det,  - der er altså nogen i den anden ende (f.eks. mig) der bliver ret stødt over den dramatiske måde du / I stempler rygere på...

Mvh
Rosa

Jeg sviner da ingen til og bliver da på ingen måde personlig - men du føler dig måske truffet .... Vi kan da hurtigt blive enige om at det ER gift rygerne fylder sig med og det ER usundt og på ingen måde smart .... At jeg syntes det er ulækker at ryge er jo min mening og jeg siger da ikke du ER ULÆKKER, jeg siger at det at ryge er ulækkert også lige så meget for mig selv som pasiv ryger   ØV !!!!

Kan altså ikke se jeg bliver personlig, men det kan jo kun tyde på at du føler dig truffet siden du føler jeg bliver personlig....

Knus Pia, som hadder Boller i karry og Medister, men det gør da ikke jeg bliver personlig over for de mennesker der fylder sig med den slags ulækkert kød - i mine øjne *SSS*

Anmeld

6. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Pia. skriver:

Jeg sviner da ingen til og bliver da på ingen måde personlig - men du føler dig måske truffet .... Vi kan da hurtigt blive enige om at det ER gift rygerne fylder sig med og det ER usundt og på ingen måde smart .... At jeg syntes det er ulækker at ryge er jo min mening og jeg siger da ikke du ER ULÆKKER, jeg siger at det at ryge er ulækkert også lige så meget for mig selv som pasiv ryger   ØV !!!!

Kan altså ikke se jeg bliver personlig, men det kan jo kun tyde på at du føler dig truffet siden du føler jeg bliver personlig....

Knus Pia, som hadder Boller i karry og Medister, men det gør da ikke jeg bliver personlig over for de mennesker der fylder sig med den slags ulækkert kød - i mine øjne *SSS*

Ja du har ret - jeg følte mig vist temmelig truffet. kan godt se at mine indlæg lyder temmelig agressive, og jeg tror faktisk også at jeg blev ret provokeret i går.

Jeg følte at det er en personlig ting når andre har lov til at kalde en gruppe mennesker ulækre pga en vane de har, og det reagerede jeg på, men selvfølgelig har du ikke ment noget ondt med det, eller ment mig personligt.

Jeg undskylder hvis jeg kom til at overreagere på dig - det er jo ikke kun dig der kunne finde på at kalde rygere ulækre eller rygning ulækkert - jeg bliver bare så truffet af at det ligepludselig er blevet OK at sige den slags om folk fordi vi har fået et rygeforbud.

Men igen - undskyld, det skal selvfølgelig ikke gå ud over dig

Mvh
Rosa

Anmeld

6. oktober 2009

Pia.

Rosa skriver:

Ja du har ret - jeg følte mig vist temmelig truffet. kan godt se at mine indlæg lyder temmelig agressive, og jeg tror faktisk også at jeg blev ret provokeret i går.

Jeg følte at det er en personlig ting når andre har lov til at kalde en gruppe mennesker ulækre pga en vane de har, og det reagerede jeg på, men selvfølgelig har du ikke ment noget ondt med det, eller ment mig personligt.

Jeg undskylder hvis jeg kom til at overreagere på dig - det er jo ikke kun dig der kunne finde på at kalde rygere ulækre eller rygning ulækkert - jeg bliver bare så truffet af at det ligepludselig er blevet OK at sige den slags om folk fordi vi har fået et rygeforbud.

Men igen - undskyld, det skal selvfølgelig ikke gå ud over dig

Mvh
Rosa

Helt iden.... Jeg kalder ikke rygere for ulækre jeg kalder det de fylder sig med for ulækkert, bare lige at få det helt på det rene...

Ha en dejlig dag Rosa og tak for debatten.... Og flot du er stoppet både for din egen skyld og din lille baby...

Knus Pia.

Anmeld

6. oktober 2009

Tulle28

Mvh
Rosa

I må ryge ALT det I vil, bare I ikke ryger i mit nærvær. Der er ikke noget værre end når man passerer en der står og ryger på gaden og ens hår og tøj lugter af røg bagefter. For ja, når man ikke selv ryger, så lugter det altså! Jeres tøj, hår, ånde og nikotingule fingre. Sorry, men det synes jeg er helt vildt klamt. Jeg kunne aldrig være kæreste med en ryger og synes helt ærligt ikke det er særlig feminint.

Knus Tulle, barn af en en storryger (60 smøger om dagen) som er helt vildt snerpet når det kommer til rygning.

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

Jeg synes den er kanon og ville ønske min mand ville tænke over det men han trak på skulderen smilte gik uden for og tændte en smøg ha ha ha.

Knus Diana der ALDRIG har så meget som prøvet at ryge en smøg men er dybt afhængig af sukker og ville ønske de kunne lave sådan nogen klamme reklamer mod det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.