Ny rygestopkampagne, Advarsel videoen er ikk for sarte sjæle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.451 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Mira0911

Hvad synes du om den?  Er den ulækker nok til at få rygere til at stoppe?
www.bt.dk/sundhed/se-den-klamme-ryge-video-her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

Harfeletten

Dutte84 skriver:

FY FOR SATAN !!
Er godt nok selv ryger, og det er slet ikke fordi jeg er imod de der rygestop kampagner, men DET DER , det er langt over min grænse ..
FY FOR HLEVEDE !!

Anmeld

5. oktober 2009

Mira0911

Harfeletten skriver:

FY FOR SATAN !!
Er godt nok selv ryger, og det er slet ikke fordi jeg er imod de der rygestop kampagner, men DET DER , det er langt over min grænse ..
FY FOR HLEVEDE !!

Ja ikke.. er os selv ryger...

Anmeld

5. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er eksryger (og var meget dedikeret og glad ryger - hvis jeg kunne / måtte så ville jeg sikkert ryge endnu) men jeg synes sgu det er i orden...

Det er jo bare sandheden - det er da klart at man som ryger ikke kan li den - det er jo os den handler om, og sandheden er ilde hørt... Sådan en video pakker ikke facts'ene ind men smækker dem i ansigtet på os hårdt og kontant og alle de dårlige undskyldninger blegner jo ved siden af. Jeg synes det er fint at man er klar over ned i mindste detalje hvad man vælger til sammen med smøgerne, og ikke bliver skånet.

Rosa
Som kun er stoppet med at ryge pga. at hun ikke vil byde sit barn at have en rygermor eller vokse op i et rygerhjem - ellers havde jeg sikkert røget endnu, med glæde..

Anmeld

5. oktober 2009

JustAnotherName

Jeg er eksryger (og var meget dedikeret og glad ryger - hvis jeg kunne / måtte så ville jeg sikkert ryge endnu) men jeg synes sgu det er i orden...

Det er jo bare sandheden - det er da klart at man som ryger ikke kan li den - det er jo os den handler om, og sandheden er ilde hørt... Sådan en video pakker ikke facts'ene ind men smækker dem i ansigtet på os hårdt og kontant og alle de dårlige undskyldninger blegner jo ved siden af. Jeg synes det er fint at man er klar over ned i mindste detalje hvad man vælger til sammen med smøgerne, og ikke bliver skånet.

Rosa
Som kun er stoppet med at ryge pga. at hun ikke vil byde sit barn at have en rygermor eller vokse op i et rygerhjem - ellers havde jeg sikkert røget endnu, med glæde..

Jeg er helt enig med dig! Sandheden er ligeså væmmelig som den er sand!
Og for mig er det egentlig okay, at det bliver sagt og vist, uden der er lagt fingre imellem!

Og jeg er i øvrigt også lystig eks-ryger. Jeg røg ca. en pakke om dagen i 10 år.
Men så blev jeg gravid og kvittede smøgerne - det var hårdt. Men hvor har jeg dog mange gange BAGEFTER været takkenemmelig for at jeg gjorde det.
Det er ikke så nemt at stoppe som det er at starte. Men det er fedt at være en vinder (for sig selv og sine børn), som kan modstå - når det altså lykkes!

Jeg ville sikkert også stadig have været ryger, hvis ikke det var for mine børn.
Men nu hvor jeg ER ovre abstinenserne og savnet og rygetrangen, så er jeg ovenud glad for, at smøgerne ikke længere er en del af mit liv!  

Anmeld

5. oktober 2009

4xGreve

En ting er sikkert... jeg er glad for jeg ikke er ryger og ikke skader min krop på den måde!

Barrr  tænker jeg bare, men syntes det er en rigtig god kampange for den viser sandheden så man selv kan få det for øje og ikke bare høre det fra en eller andesn klog hoveds mund...

Min mand er selv x-ryger og den dag idag er han den største modstander, har vi været ved nogen ryger så er det første han gør er at skifte tøj og det samme gør Daniella og jeg for ellers kan heller ikke holde ud at være sammen med os, og vi byrder os heller ikke om at rander rund med de usunde patikler på vores tøj som er så skadelige...

Knus en meget stolt ikke ryger...

Anmeld

5. oktober 2009

Pia.

FANTASTISK KAMPAGNE.... Jeg syntes den er god og meget sand - fortæller lige netop hvad der sker med en rygers krop - fy for pokker siger jeg bare og priser mig lykkelig for jeg ikke fylder mig selv med den slags gift...

Håber der er en masse rygere der får øjnene op og måske allerede nu kan redes, skaden er jo nok desværre allerede sket hos de fleste rygere, men risikoen er da mindre hvis man stopper....

Knus Pia der desværre har en mor der ryger (ØV)....

Anmeld

5. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
WiiTrioN og Pia: Det er sgu fordi I aldrig har prøvet at opleve hvor FEDT det tit er at ryge   HELT seriøst - jeg elskede at ryge! Når jeg læser den slags indlæg som jeres kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet - hvor er det bare nemt at have den holdning når man ikke aner hvad man taler om altså...

Og lige en ting til - det er præcis den slags indlæg som jeres der (sikkert uden en bevidst  intention bag) fremstår som alt det en ryger afskyr - hellige, dømmende mennesker som udtrykker så voldsom en afsky for rygere og rygning -  totalt uden forståelse for hvorfor folk ryger!

Den slags indlæg gider "man" da bare ikke læse, og man tænker "ikke-rygere er simpelthen de mest snerpede mennesker i verden - godt jeg ikke er så sart!!!" Tænk hvis man snakkede sådan om jer fordi i spiste for meget chokolade eller drak for meget kaffe eller ikke fik dyrket den nødvendige motion eller stressede for meget eller eller eller...

Rosa
Som tydeligvis blev temmelig provokeret, selvom hun er lykkelig for sit valg...

Anmeld

5. oktober 2009

SmørBlomstens Mor

Dutte84 skriver:

Synes det er en klam video, men udmærket lavet... 

Om den er klam nok til at skræmme rygere? Nej det tror jeg ikke... 
Jeg tror ikke at skræmme kampagner er den mest effektive måde at hjælpe rygere til at stoppe, tror desværre tit at de har den modsatte effekt... 

Anmeld

5. oktober 2009

Balderson

Kanon film...

Den fortæller virkelig tingene...

Er glad for jeg aldrig har prøvet at ryge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.