Hvad er der med tanden? Fejlfarvet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
12 svar
3 synes godt om
9. januar 2017

cnmigo

Jeg har en søn fra oktober 2010, som havde en lidt hård start på livet med læbespalte, hypospadi og sygdom generelt oven i det hele og "altid" de næsten 4 første år af sit liv.

Så han har været lidt "bagud" med både vægt, vækst og sprog - også udskiftning af tænder.

Han er nu begyndt med sine kindtænder - (han har ingen rokketænder endnu, men det når vi nok, her er han vist i ok tid...?).
Men hans ene kindtand ser underlig ud? Den er gullig og han mener den isner - hvad er der da i vejen med den?

Den er helt ny, så det er ikke pga. manglende børstning...

Vi har en tid ved tandlægen på mandag, men ville lige høre om I andre kender til det/hvad skal der ske med den

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

2babygirls

cnmigo skriver:

Jeg har en søn fra oktober 2010, som havde en lidt hård start på livet med læbespalte, hypospadi og sygdom generelt oven i det hele og "altid" de næsten 4 første år af sit liv.

Så han har været lidt "bagud" med både vægt, vækst og sprog - også udskiftning af tænder.

Han er nu begyndt med sine kindtænder - (han har ingen rokketænder endnu, men det når vi nok, her er han vist i ok tid...?).
Men hans ene kindtand ser underlig ud? Den er gullig og han mener den isner - hvad er der da i vejen med den?

Den er helt ny, så det er ikke pga. manglende børstning...

Vi har en tid ved tandlægen på mandag, men ville lige høre om I andre kender til det/hvad skal der ske med den

Det er en meget sart tand og jeg ville skynde mig til tandlægen for jeg tror det er karries i den! De kan måske redde den med noget belægning!!

Anmeld Citér

9. januar 2017

cnmigo

Hvordan kan den være "død" næsten inden den kommer frem?

Anmeld Citér

9. januar 2017

Kay

Har i ikke stadig kontakt til jeres speciel sundhedsplejerske fra læbe ganespalte centeret? Hun vil måske kunne hjælpe jer med en hurtig tid til specialet tandlægerne? 

Anmeld Citér

9. januar 2017

sandramor

Jeg tror bestemt ikke der er karies i den.... hvis der er karies vil der sidde en sort prik et sted på tanden... det ligner det jeg selvfølgelig ikke lige kan huske hvad hedder..... nogen børn får tænder hvor emaljen er "syg" og derfor ikke er beskyttet på samme måde.... det kan også forklare hans følelsen af isninger 

Anmeld Citér

9. januar 2017

cnmigo

Kay skriver:

Har i ikke stadig kontakt til jeres speciel sundhedsplejerske fra læbe ganespalte centeret? Hun vil måske kunne hjælpe jer med en hurtig tid til specialet tandlægerne? 

Jo, dem havde jeg ikke tænkt på, da hans tænder jo sad pænt nok...?

Kan det være der fra...

Anmeld Citér

9. januar 2017

cnmigo

Der er ingen sorte prikker/pletter, den er "kun" den der gullige farve og mere ru end de andre.

Anmeld Citér

9. januar 2017

Kay

cnmigo skriver:

Jo, dem havde jeg ikke tænkt på, da hans tænder jo sad pænt nok...?

Kan det være der fra...

Jeg ved ikke om det kan havde en sammenhæng, men jeg tænkte det måske kunne... det ved de i alt fald om der kan havde... 

Min den yngste har ganespalte og vi har fået at vide at selvom mælketænderne sidder pænt kan der godt mangle eller være fejlplacering i de blive de tænder  

Anmeld Citér

9. januar 2017

cnmigo

Kay skriver:

Jeg ved ikke om det kan havde en sammenhæng, men jeg tænkte det måske kunne... det ved de i alt fald om der kan havde... 

Min den yngste har ganespalte og vi har fået at vide at selvom mælketænderne sidder pænt kan der godt mangle eller være fejlplacering i de blive de tænder  

Kunne da godt være jeg skulle have dem in mente...
Men tænker skoletandlægen må være en god start på mandag? Så kan jeg høre hende ad om vi eventuelt skal gå videre...?

Anmeld Citér

9. januar 2017

NoahEmil

Min søn på 5 år,

har sådan en kindtand i hver side og den ser sådan ud da der ikke rigtig er emmalje på den, så de er lidt mere udsatte. Og der bliver holdt lidt mere øje med dem, når han skifter dem på et tidspunkt håber vi de ser bedre ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.