Den korte frisøruddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Uden overhovedet(!) at vide noget om frisøruddannelsen, så må det vel være vigtigt at få skoleuddannelse indenfor fx kemi?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg forstår din skepsis  

Alt tager tid at lære, og selvom man er uddannet efter den 4 årige, så er man stadig nervøs og meget "grøn". 

Har du nogensinde trådt ind i en salon og som det første spurgt "må jeg se din uddannelse papir" eller hvis du er på restaurant, gået ind til kokken og spørge om det samme? 

Jeg er klar over at ikke alle fejer hår osv i laaaaang tid. Men meget af uddannelsen på den 4 årige foregår på skolebænken, hvor man har samfundsfag, matematik, dansk osv. Sådan noget som man egentlig ikke skal bruge 

Jeg går med selvstændige tanker, og vil gerne have mit eget. Jeg er så i den heldige situtation at jeg er garanteret job i den salon jeg vil bliver uddannet i. Det ville jeg selvfølgelig benytte mig af. Ham der vil uddanne mig, har selv den 4 årige uddannelse. Har mere en 30 års frisør erfaring, og uddannet mange der selv er selvstændige nu . Jeg vil have masse erfaring, i et par år eller 4-5 år. Derefter starte selvstændigt 

Men hvis du tænker at blive selvstændig, er det da netop ret relevant at kunne skrive, regne og generelt vide hvordan samfundet hænger sammen? 

Anmeld Citér

8. januar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tusind tak
Jeg er klar over at job måske bliver forringet, men jeg er garanteret job i den salon jeg bliver uddannet i
selve uddannelsen tager minimum 1 år, så hvis man ikke er klar til eksamen efter 1 år, så bliver man bare forlænget 

Hvad gør du hvis du en dag ikke ksn arbejde i denne salon mere? 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym

Jeg kender en med den uddannelse. Hun har aldrig haft problemer med at få job.. tror måske også det fordi hun er dygtig og kan sælge sig selv

hun er Idag selvstændig med egen salon, og det går forrygende. Har et godt ry.  

men hun skilter ikke med sin uddannelse og jeg tænker, der er en grund til det. 

vil han ikke tage dig ind, hvis du tager den 4-årig? Det er da at foretrække, også hvis du så en dag ikke kan have job i salonen mere, så har du da flere muligheder

Anmeld Citér

8. januar 2017

et-ønske

Jeg ved at min frisør ikke vil ansætte dem med den korte uddannelse, hun synes simpelthen ikke de bliver dygtige nok. 

Personligt tænker jeg det er fint der er noget til alle - men hvis man påtænker at blive selvstændig mener jeg bestemt ikke det er noget man skal holde skjult! 

Jeg bider mærke i at når man her i byen vil ansætte nye frisører ønsker man dem med dem 4 årig uddannelse. Bor i en by hvor uddannelsen på de 4 år kan tages  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.