USA/Engelsk kendte, kan i hjælpe mig her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2009

mariamiss6

bondepigen skriver:

Gumpaste er det mon ikke ´det samme som sugarpaste??

her er i hvert fald en opskrift..

http://www.kageportalen.dk/index.php?option=com_ricettario&func=detail&Itemid=10066&id=14

jeg har også selv fundet opskrifter på gumpaste, men jeg tror ikke det er det samme som sugarpaste....

der er bare et virvar af muligheder, og valg, udi kagekunst altså.... Det er jo fuldstændig umuligt at blive klog på...

Jeg ved at gumpaste indeholder tylose, som hærder det hurtigere, også derfor de bruger det her Crisco til at smøre hænderne i, så man kan blødgøre dejen igen, og for at undgå det klistrer til fingrene, og for at undgå at det flosser i kanterne, ved for eksempel rosenblade....

Ak det er svært synes jeg.... Foreløbig er jeg nået frem til at crisco må kunne erstattes med plantemargarine eller smør (begge stuetemperatur)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

Bondepigen

mariamiss6 skriver:

jeg har også selv fundet opskrifter på gumpaste, men jeg tror ikke det er det samme som sugarpaste....

der er bare et virvar af muligheder, og valg, udi kagekunst altså.... Det er jo fuldstændig umuligt at blive klog på...

Jeg ved at gumpaste indeholder tylose, som hærder det hurtigere, også derfor de bruger det her Crisco til at smøre hænderne i, så man kan blødgøre dejen igen, og for at undgå det klistrer til fingrene, og for at undgå at det flosser i kanterne, ved for eksempel rosenblade....

Ak det er svært synes jeg.... Foreløbig er jeg nået frem til at crisco må kunne erstattes med plantemargarine eller smør (begge stuetemperatur)

Hmmm, ja, jeg ved det jo heller ikke. Jeg laver jo bare MMF. Men jeg ved da at der er nogen herinde der laver sugarpaste... Kunne være dejligt, hvis de læste det. De kunne sikkert svare på det....

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

bondepigen skriver:

Det ser ud til at det crisco der, det bare er noget olie....

http://media.photobucket.com/image/crisco/luckydog10113/crisco.jpg

Ja det er så den der har smørkonsistens jeg er ude efter.... Gad vide om det bare er at bruge kærgården eller bakkedal der har stuetemp.

Anmeld

5. oktober 2009

AstridM

Crisco er et af de store mærke der ovre, Shortning, er smød hvor du har tager det øverste lag væk efter det er kølet ( fik du den)

Jeg forstår ikke helt at forklare det men hvis man smelter smør kommer der en slags lag øverst og hvis du fjerner det er det shortning.
Det er i hvert til fald sådan alle mine kogerbøger hjemmefra beskriver det.

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

Bastian skriver:

Jeg skulle have været forbi Kagebutikken, så havde jeg gerne spurgt for dig, men opdagede de har lukket om mandagen .

Ævs... Skulle du nu alligevel komme forbi en af dagene må du da gerne stille dem disse spørgsmål for mig...

1. Er gumpaste det samme som sugarpaste/andet.

2. er gumpaste bedre end for eksempel MMF til at lave diverse figurer.

3. Tørrer gumpaste så hårdt op, at man skal lade være at bruge det til at betrække hele kagen? (altså evt, MMF til kagedækning, og gumpaste til diverse andet pynt)

4. Hvad kan jeg erstatte Crisco med.

Ved ikke lige om der er flere spørgsmål, men jeg skriver dem ind, hvis jeg kommer på nogen....

Anmeld

5. oktober 2009

Bondepigen

Tror du ikke det er bedre med rapsolie eller sådan noget??? Der står jo at det er vegetabilsk fedtstof, der skal bruges ser det ud til.... og smør består vist osse af en del animalsk fedtstof...

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

AstridM skriver:

Crisco er et af de store mærke der ovre, Shortning, er smød hvor du har tager det øverste lag væk efter det er kølet ( fik du den)

Jeg forstår ikke helt at forklare det men hvis man smelter smør kommer der en slags lag øverst og hvis du fjerner det er det shortning.
Det er i hvert til fald sådan alle mine kogerbøger hjemmefra beskriver det.

Jeg tror ikke jeg ville have held med at smelte og dele en bakke smør.

Men altså hvis man kan det, er det så det nederste lag af det smeltede smør, der svarer til crisco, eller har jeg forstået det helt galt....

Kan jeg bare nøjes med at bruge stuetempereret smør, uden først at gøre noget ved det?

ved du om gumpaste og sugarpaste er det samme? Ved du noget som helst om gumpaste?

hvor er du fra?

sorry sorry men jeg har bare så mange spørgsmål idag hehe...

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

bondepigen skriver:

Tror du ikke det er bedre med rapsolie eller sådan noget??? Der står jo at det er vegetabilsk fedtstof, der skal bruges ser det ud til.... og smør består vist osse af en del animalsk fedtstof...

Jamen det skal jo ikke være en olie, det skal have en fast konsistens, a la stuetemperet smør.... hvis du ser linket du lagde før, så er det den i dåsen jeg tænker på.... det er i hvert fald den de bruger på alle you tube videoerne....

I øvrigt kan man via youtube finde mange gode tutorials, så man kan se hvordan man kan lave diverse dimser til pynt.

Aine2 (måske Ainee2) laver en rigtig sød hund, en lille kylling, et får, ooooog lim.... hvis man er lidt træt af at bruge vand, jeg synes vand er lidt besværligt når man skal lime lidt tungere ting sammen, for eksempel en orm hvor dele af ormen er i fri luft....

Anmeld

5. oktober 2009

Bondepigen

mariamiss6 skriver:

Jamen det skal jo ikke være en olie, det skal have en fast konsistens, a la stuetemperet smør.... hvis du ser linket du lagde før, så er det den i dåsen jeg tænker på.... det er i hvert fald den de bruger på alle you tube videoerne....

I øvrigt kan man via youtube finde mange gode tutorials, så man kan se hvordan man kan lave diverse dimser til pynt.

Aine2 (måske Ainee2) laver en rigtig sød hund, en lille kylling, et får, ooooog lim.... hvis man er lidt træt af at bruge vand, jeg synes vand er lidt besværligt når man skal lime lidt tungere ting sammen, for eksempel en orm hvor dele af ormen er i fri luft....

Iiiih, du er da osse så krævende....

Måske skulle du prøve at spørge Miamaja, hun  bor jo derovre... Måske hun ved præcis, hvad det er....

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

bondepigen skriver:

Iiiih, du er da osse så krævende....

Måske skulle du prøve at spørge Miamaja, hun  bor jo derovre... Måske hun ved præcis, hvad det er....

Det gør hun nok, men så må hun jo lige komme online ikke hehe.... nåh men det havde jeg da ikke lige tænkt på vel  så jeg må hellere linke hende en post til denne tråd....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.