USA/Engelsk kendte, kan i hjælpe mig her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.979 visninger
23 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

mariamiss6

Jeg har i forbindelse med diverse youtube kage videoer set at de bruger noget der hedder Crisco, til at blødgøre fondant/gumpaste, og undgå at det hele klistrer til fingrene og bordet....

Men hvad er Crisco/vegetable shortening, og hvad er det danske alternativ???

Jeg har set at mange af dem bruger gumpaste, som man også kan lave selv, men hvad er den store forskel?

Umiddelbart virker det til at gumpaste tørrer meget hurtigere, og derfor egner sig særligt godt til for eksempel at lave blomster, og tunge figurer. Er det rigtigt?

Kan gumpaste bruges til at betrække hele kagen, eller bliver det så hårdt at det knaser, når man lægger et tyndt lag på en kage?

Vile man med succes kunne lave en kage betrukket med MMF, og figurer lavet i gumpaste???

kom glad piger, hjælp mig at finde svar....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

mariamiss6

Ingen endnu?

Anmeld

5. oktober 2009

Bastian

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at skrive til Kagebutikken.dk. Mon ikke de kan hjælpe?

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

Bastian skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at skrive til Kagebutikken.dk. Mon ikke de kan hjælpe?

joooow, jeg er bare SÅ utålmodig hehe....

Det er fordi jeg måske skal lave ne kage til weekenden, og jeg overvejer blandt andet om jeg skal bruge gumpaste til diverse pynt...

Anmeld

5. oktober 2009

Bastian

Jeg skulle have været forbi Kagebutikken, så havde jeg gerne spurgt for dig, men opdagede de har lukket om mandagen .

Anmeld

5. oktober 2009

Mikkelmusen

Sjovt nok sad jeg også den anden dag og kiggede på videoer og undrede mig... Så håber nogen kan svaret?

Anmeld

5. oktober 2009

mariamiss6

jamen så tager vi den op igen....

Anmeld

5. oktober 2009

Bondepigen

Det ser ud til at det crisco der, det bare er noget olie....

http://media.photobucket.com/image/crisco/luckydog10113/crisco.jpg

Anmeld

5. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg tror crisco er et mærke. Det er også det de siger, når de bruger maizena mel... Ligesom at maizenea jo også bare er et mærke der laver forskellige ting.

Anmeld

5. oktober 2009

Bondepigen

Gumpaste er det mon ikke ´det samme som sugarpaste??

her er i hvert fald en opskrift..

http://www.kageportalen.dk/index.php?option=com_ricettario&func=detail&Itemid=10066&id=14

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.