Jeg er journalist, men har valgt at være anonym lige nu.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have din historie i medierne for måske at råbe politikerne op, men jeg vil råde dig til at overveje det grundigt!
Det vil betyde, at du skal involvere hele Danmark i dit og dine børns privatliv. Du skal være forberedt på, at selvom mange sikkert vil være støttende og på din side, vil der helt sikkert også være dem, der ser den anden side, kommer med voldsomme kommentarer og kalder dig medieluder.
Hvis du vælger at gå til medierne, skal du være forberedt på, at dit forhold til dine børns far bliver endnu værre (jeg kunne forestille mig, at han ikke vil være helt vild med det ud fra, hvordan du beskriver ham). Hvis du allerede nu frygter for, hvad han kan finde på, vil jeg virkelig tænke mig grundigt om, hvad det betyder, når din historie kommer ud!
Og til sidst vil jeg også råde dig til at være meget forsigtig med, hvilket medie, du går til. Det er altså ikke ligemeget i forhold til, hvordan din historie bliver bragt, og hvad der bliver vinklet på. Nogle medier vil elske din historie, fordi der er så meget drama, men det er ikke sikkert, at de viser hensyn til dit behov. Du kan også risikere at miste kontrollen ret hurtigt, da man faktisk ikke har ret til at læse sin historie igennem først (det er dog god presseskik, og langt de fleste lader deres kilder læse igennem, men ikke alle).
Igen, jeg kan sagtens forstå dig, hvis du har lyst til at gå til medierne, men tænk dig grundigt om først! Vælg mediet med omtanke og sørg for, ag det pågældende medie har din interesse for øje og ikke bare udnytter dig.
Jeg er ked af, at jeg ikke kan komme med råd til dig konkrete situation, men jeg håber, at mit indlæg alligevel kan være en lille hjælp.
Jeg ønsker dig held og lykke, og håber din dreng kommer hjem til dig igen!