Hvad skal jeg gøre? ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.322 visninger
18 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2017

Anonym trådstarter

hej.

Vores søde nabo er desværre død. Hun var en sød ældre dame som vi så rigtig meget til. Hun hentede min datter en gang om ugen og jeg lavede mad til hende hver dag og vi spiste også ofte sammen. Min datter Elskede den kære gamle dame.

Det var min datter der fandt vores nabo der lå på sin sofa med et tæppe over sig. Hun var kold så hun har været død i lang tid.

Min datter er simpelthen så ked af det (det er jeg også, men prøver jo ikke at vise det for min datter). Min datter græder hele tiden, kalder på vores nabo og siger hun skal komme tilbage. Det er svært at trøste min datter da hun ikke vil trøstes. De sidste to nætter har hun sovet sammenlagt max to timer hvor hun ellers har brugt resten af natten på at være ked. Lige nu sider hun og ser en video jeg har på min telefon hvor vores nabo spiller på klaver til en sang der hedder "livstræet" og min datter synger sangen i videoen. Min datter ser videoen igen og igen og jeg er lige ved at græde.

Nu er mit spørgsmål så hvordan jeg tackler min datters efterreaktion? der er begravelse på fredag og jeg kan ikke finde ud af om min datter skal med eller hvad hun skal.

Knus fra mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2017

esioul

Anonym skriver:

hej.

Vores søde nabo er desværre død. Hun var en sød ældre dame som vi så rigtig meget til. Hun hentede min datter en gang om ugen og jeg lavede mad til hende hver dag og vi spiste også ofte sammen. Min datter Elskede den kære gamle dame.

Det var min datter der fandt vores nabo der lå på sin sofa med et tæppe over sig. Hun var kold så hun har været død i lang tid.

Min datter er simpelthen så ked af det (det er jeg også, men prøver jo ikke at vise det for min datter). Min datter græder hele tiden, kalder på vores nabo og siger hun skal komme tilbage. Det er svært at trøste min datter da hun ikke vil trøstes. De sidste to nætter har hun sovet sammenlagt max to timer hvor hun ellers har brugt resten af natten på at være ked. Lige nu sider hun og ser en video jeg har på min telefon hvor vores nabo spiller på klaver til en sang der hedder "livstræet" og min datter synger sangen i videoen. Min datter ser videoen igen og igen og jeg er lige ved at græde.

Nu er mit spørgsmål så hvordan jeg tackler min datters efterreaktion? der er begravelse på fredag og jeg kan ikke finde ud af om min datter skal med eller hvad hun skal.

Knus fra mig

Det gør mig ondt  Hun lyder som en rigtig skøn nabo.

Hvor gammel er din datter?

Jeg synes din datter skal med til begravelsen. Tag hende med ud og køb en fin blomst hun kan have med til gravstedet. 

Hvor var det synd det var hende der fandt hende Men lad hende endelig fortælle og lyt til hende 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Nel

Årh hvor er det trist, men hvor dejligt at høre om det gode forhold i havde til hende. Jeg er også lidt nysgerrig omkring din datters alder, men som udgangspunkt vil jeg mene at det er rigtig vigtigt ikke at undgå sorgen og det ubehagelige. Så det at hun ser film med naboen synes jeg er fint, så hun kan mindes hende og samtidig få bearbejdet at nu er hun her ikke mere. Derfor synes jeg også at i skal tage med til begravelsen, for at få en afslutning på det og for at få noget mere at tale om i forbindelse med at hun er død.

Jeg tror det skal have lidt tid og at du skal give din datter lov til at være ked af det (hvilket jeg ikke tvivler på at du allerede gør).

Anmeld Citér

4. januar 2017

Frk.S

Åh, hvor er det synd for jer.

Jeg synes umiddelbart at din datter skal med til begravelsen så hun kan være med til at tage afsked når nu det er en der har fyldt så meget i hendes liv.

Derudover tænker jeg at det er vigtigt at snakke med hende om det hun har oplevet når nu det var hende der fandt jeres nabo. Det kan godt være det har været en voldsom oplevelse for hende. Vær opmærksom på om det "kun" er sorgen over tabet der tynger hende, eller om der ligger mere bag. 

Stort knus til jer. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Der er intet forkert i at vise at du også er ked af det. Sørg sammen med din datter og tag hende med til begravelsen på fredag og sig farvel. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Kay

Vi har selv mistet en oldemor i efteråret hvilket vores datter på 4 også var mærket en del af 

Vi græd med hende, fordi vi var kede af det og fordi det er ok at være ked af det og hun ikke skulle føle hun sad alene med sin sorg

Jeg vil råde dig til at gå ind og læse lidt på denne hjemmeside www.bornungesorg.dk hvor du kan finde lidt ideer til at håndtere det bedst muligt i jeres familie

Vi har fortalt vores på 4 at oldemor sjæl sidder oppe på en stjerne og kigger ned på os (hun er ret gammelklog) og hun snakker tit om det og om det at dø og hvornår og hvorfor og hvem, og vi snakker meget åbent om det men selvfølgelig taget hendes alder i betragtning 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Skouboe

Sorg er en naturlig del af livet, og bør ikke undertrykkes - hverken din eller hendes. Din datter lærer at takle sorg, ved at se hvordan du gør det. Vær kede af det sammen, snak om naboen, og så lav noget andet sammen, der tager fokus væk fra sorgen. Børn er heldigvis relativt nemme at distrahere.

Jeg synes det er fint at tage hende med til begravelsen, men måske ikke lade hende se kisten blive sænket ned, det er et meget voldsomt billede.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Det gør mig ondt  Hun lyder som en rigtig skøn nabo.

Hvor gammel er din datter?

Jeg synes din datter skal med til begravelsen. Tag hende med ud og køb en fin blomst hun kan have med til gravstedet. 

Hvor var det synd det var hende der fandt hende Men lad hende endelig fortælle og lyt til hende 

Ja, det var virkelig en skøn nabo

Min datter er knap fire år. 

Jeg synes også at hun skal med til begravelsen, men alle jeg har talt med synes hun er for lille til en begravelse

Tak for svar

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Årh hvor er det trist, men hvor dejligt at høre om det gode forhold i havde til hende. Jeg er også lidt nysgerrig omkring din datters alder, men som udgangspunkt vil jeg mene at det er rigtig vigtigt ikke at undgå sorgen og det ubehagelige. Så det at hun ser film med naboen synes jeg er fint, så hun kan mindes hende og samtidig få bearbejdet at nu er hun her ikke mere. Derfor synes jeg også at i skal tage med til begravelsen, for at få en afslutning på det og for at få noget mere at tale om i forbindelse med at hun er død.

Jeg tror det skal have lidt tid og at du skal give din datter lov til at være ked af det (hvilket jeg ikke tvivler på at du allerede gør).

Min datter er knap fire år.

Som jeg også skrev et andet sted, synes jeg også selv at min datter skal med til begravelsen, men alle jeg har talt med har været skeptiske for at min datter skal med, hvilket har gjort at jeg er blevet i tvivl om hun skal med

Tak for svar

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Åh, hvor er det synd for jer.

Jeg synes umiddelbart at din datter skal med til begravelsen så hun kan være med til at tage afsked når nu det er en der har fyldt så meget i hendes liv.

Derudover tænker jeg at det er vigtigt at snakke med hende om det hun har oplevet når nu det var hende der fandt jeres nabo. Det kan godt være det har været en voldsom oplevelse for hende. Vær opmærksom på om det "kun" er sorgen over tabet der tynger hende, eller om der ligger mere bag. 

Stort knus til jer. 

Problemet er bare at min datter overhovedet ikke vil tale om noget der har noget med naboen at gøre. Hun vil kun se den video jeg har af dem på min telefon. Hun græder meget og er helt ulykkelig. Når jeg prøver at trøste hende skubber hun mig væk og råber at vores nabo skal komme. 

Tak for svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.